تاريخ انتشار: 13 مهر 1398 ساعت 22:00:43
امارات نیروهای خود را از غرب عدن عقب کشید

منابع محلی یمن شامگاه شنبه گزارش دادند، امارات نیروهای خود را از غرب شهر ساحلی "عدن" در جنوب یمن عقب کشیده و در داخل شهر مستقر کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، به گفته منابع محلی یمن، این اقدام امارات برای حمایت از شورای انتقالی جنوب صورت می‌گیرد که در عدن مستقر است.

الجزیره به شمار این نیروها و زمان دقیق آن اشاره ای نکرده است.

روابط امارات و دولت مستعفی یمن به عنوان متحد عربستان اخیرا بشدت متشنج شده به طوری که اخیرا جمع زیادی از یمنی‌ها در استان تعز در غرب یمن به خیابان ها آمدند و خواستار خروج نیروهای اماراتی از کشورشان شدند.

درگیری میان شورای انتقالی جنوب، وابسته به امارات و وفاداران به دولت هادی و مورد حمایت عربستان زمانی شدت گرفت که نیروهای موسوم به "کمربند امنیتی" ۱۰ آگوست (۱۹ مردادماه) کنترل کاخ ریاست جمهوری "معاشیق" در عدن و مراکز راهبردی این شهر را در دست گرفتند.

پس از آن، امارات متحده عربی هفتم شهریور ماه نیروهای وفادار به دولت هادی را در شهرهای عدن و زنجبار هدف قرار داد که در  نتیجه ۳۰۰ نفر کشته یا زخمی به جا گذاشت.

عربستان و امارات از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) با ایجاد ائتلاف مبهم به بهانه بازگرداندن منصور هادی  به قدرت، یمن را هدف حملات خود قرار داده اند، پس از گذشت بیش از چهار سال نه تنها هیچ دستاوردی کسب نکرده و به اهداف خود نرسیده اند، بلکه به جان هم افتاده و به عقیده کارشناسان، دیگر چیزی از این ائتلاف باقی نمانده است.

*ایرنا

  تعداد بازديدها: 1111
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84271
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.