تاريخ انتشار: 16 مهر 1398 ساعت 23:13:44
8 سال زندان برای توزیع گوشت اسب و الاغ در آذربایجان‎شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‎شرقی گفت: در سال جاری لاشه ۹ اسب بیمار و ۲ الاغ کشتار شده در استان که در بین مردم توزیع شده بود توسط کارشناسان این اداره کل کشف شد و دستگاه قضایی علاوه بر ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی، حکم ۸ سال زندان برای متخلفان صادر کرد.

به گزارش ایرنا؛ امیر حسین بهداد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آمار معدوم سازی مواد و فرآورده‌های دامی غیربهداشتی گفت: در سال ۹۴ حدود ۳۱۸ تن، در سال ۹۵ حدود ۳۸۸ تن، در سال ۹۶ حدود ۴۸۰ تن و در سال ۹۷ حدود ۳۲۳ تن مواد و فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در استان کشف و معدوم سازی شد که کاهش ۱۵۰ تنی معدوم سازی، نشان از نتیجه بخش بودن اقدامات این اداره کل در برخورد با تخلفات است.

وی همچنین از کشف خوراک دام مخلوط با خاک و پودر آسیاب شده هسته برخی میوه‌ها خبر داد و افزود: این خوراک دام کشف شده که می توانست به بیماری دام منجر شود، معدوم سازی شد.

وی به معدوم سازی شیر غیرقابل مصرف اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۸۰ تن شیر که بار میکروبی بیش از حد مجاز داشت، معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی بیماری تب مالت در استان گفت: کاهش بیماری‌های دام و طیور نشانه افزایش مراقبت بیماری‌های دامی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دامپزشکی نقشی در تعیین قیمت گوشت و مرغ ندارد، افزود: دامپزشکی تنها سلامت دام را بررسی و تضمین می‌کند و با نظارت دقیق به دنبال کنترل سلامت مردم است.

بهداد با بیان اینکه دامپزشکی نقش جدی در پیشگیری و رفع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد، افزود: با پیشگیری و نظارت جدی در مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین دام و انسان که توسط سازمان دامپزشکی انجام شده، بیماری ها به شدت کاهش یافته است.

  تعداد بازديدها: 909
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84294
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.