تاريخ انتشار: 19 مهر 1398 ساعت 17:04:38
بانوان ماه مهر

گفتم: آقاجون بالاخره همزمان با برگزاری دیدار تیم ملی ایران و کامبوج حق حضور بانوان علاقمند در ورزشگاه محل بازی فوتبال پس از این به رسمیت شناخته می شود.
گفت: جالب توجه اینکه آخرین حضور بانوان تماشاچی برای دیدن مستقیم و در استادیوم بازی فوتبال به ۱۶ مهر۱۳۶۰ بازی استقلال و پیروزی باز می گردد یعنی دقیقا به چنین روزی در ۳۸ سال پیش، که بدلیل بی توجهی برخی تماشاچیان آقا در مدیریت گفتار و رفتار و البته شرایط دوران جنگ تا امروز متوقف شده بود.
گفتم: بنابر دعوت سردار الله کرم از چهره های شناخته شده، دوشنبه تجمع محدودی در برابر مجلس شورای اسلامی در مخالفت با حضور بانوان تماشاچی در مسابقات فوتبال برگزار شد که علی الظاهر توان نادیده انگاری خودسوزی اعتراضی سحر در برابر مرجع قضایی را نداشتند.
گفت: پذیرش و احترام به حقوق مشروع و معقول متقابل اجتماعی آحاد مردم جامعه شاید از حلقه های گمشده روابط اجتماعی کشورمان باشد حلقه ی طلایی که هموطنان با هر اندیشه و باوری در سفرهای خارجی اعم از تفریحی ، زیارتی ، اداری و آموزشی از اروپا تا مکه و عتبات نیز قادر به لمس و مشاهده هستند، احترام به خواست ، سلیقه ، باور و حتی اعتقادات متضاد که برای همه هموطنان جذاب و البته پس از بازگشت فراموش می شوند.
گفتم: بانوان کشوری با صدها مسئله و مشکل ریز و درشت واقعا باید تماشای مسابقه فوتبال را دغدغه خود بدانند؟
گفت: از اتفاقی جالب توجه صبح دیروز در دیدار جمعی از نخبگان علمی با رهبر معظم انقلاب افتاد، زمانی که یکی از جوانان نخبه پشت تریبون قرار گرفته و بی ارتباط با همه آنچه گفته شده بود و بعد از او گفته می شد خطاب به مقام معظم رهبری تقاضا کرد لطفا نگاه ویژه ای به تیم ملوان بندر انزلی داشته باشند لطفا برای بازگشت تیم ملوان به جدول لیگ مساعدت کنید نخبه جوان تاکید کرد تیم ملوان از افتخارات و دلبستگی های مردم گیلان است که باید به روزهای اوج بازگردد.
گفتم: نکته جالب توجه این متفاوت گویی نخبه علمی جوان در چیست؟
گفت: با طرح موضوع ابتدا همگام با لبخند مقام معظم رهبری حاضرین به شدت خندیدند، در عین حال رهبری نکته ایشان را یادداشت و حتما قابل تامل می دانند، واقعا چه کسی می تواند مدعی کم اهمیتی درخواست نخبه علمی گیلانی باشد؟ اصولا چه کسی می تواند حق نخبه جوان و هزاران گیلانی دیگر را برای بازگشت ملوان بعنوان سرمایه و یکی از شاخص های هویتی مردم گیلان را انکار یا نادیده بگیرد؟
گفتم: یعنی طرح مسائل علمی و اجتماعی از زبان نخبگان جوان را می توان هم وزن درخواست احیای تیم ملوان دانست؟
گفت: آقاجون جوامع با رشد غیر متوازن راهی جز عدم تعادل ندارند، چنانکه جوامع گرفتار در عدم تعادل و شمایل کاریکاتوریزه از واقع بینی و واقع گویی گریزان و قادر به اصلاح امور و تنظیم، رفتاری متعادل و رو به رشد نخواهند داشت، سقوط متحرک غیر متعادل دیر و زود دارد اما حتما سوخت و سوز نخواهد داشت و چه مناسب بود که قبل از خود سوزی اعتراضی سحر به برنامه ریزی منطقی مبتنی بر مشروعیت و مقبولیت خواست بخشی از بانوان جامعه پاسخگویی می شد.

  تعداد بازديدها: 3484
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84318
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.