تاريخ انتشار: 28 مهر 1398 ساعت 22:08:04
ما رأيت الا جميلاً

گفتم: آقاجون اربعین امسال نیز تحت تاثیر راهپیمایی عظیم نجف تا کربلای زوار و مشتاقان سیدالشهدا (ع) خاتمه یافت.
گفت: مهمترین مسیر راهپیمایی عظیم اربعین زائرین ایران، نجف تا کربلاست و الا تمامی مسیرهای منتهی به کربلا میزبان خیل راهپیمایان مشتاق عراقی است.
گفتم: آمار و ارقام اعلامی مسئولین مربوط به تعداد راهپیمایان متفاوت و بعضا متناقض بود، بطوری که یکی از روزنامه های امروز تیتر راهپیمایی ۳۰ میلیونی را انتخاب کرد.
گفت: براساس آمار مراجع رسمی ایران و عراق تعداد راهپیمایان کمتر از ۱۵ میلیون برآورد می شود، از این تعداد حدود ۳.۴ میلیون نفر را زائرین ایرانی شامل می شوند.
گفتم:  چرا این همه هیجان زدگی در اعلام بیشتر آمار دیده می شود؟ مگر ذکر عدد نزدیک به واقعیت بیرونی نمی تواند بیانگر عظمت راهپیمایی اربعین باشد؟
گفت: عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین که سهوا و با اشاره به زائرین کشورمان به مسیر نجف تا کربلا شناخته می شود در گرو تعداد حاضرین نیست که حضور بیش از ۱۰ میلیون عراقی و نزدیک به ۳.۴ میلیون زائر ایرانی و صدها هزار زائر سایر کشورها، خود به حد کفایت به عظمت حرکتی بی مانند حکایت دارد.
گفتم: کم و کیف راهپیمایی امسال را به نسبت سال های گذشته چگونه دیدید؟
گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته همه آمدند تا باشند همه بودند تا نبود هیچ عاشقی به چشم نیاید همه حاضرین با عشق نیابت از دیگران را فریاد می کردند که در این راه همه آنها که توفیق حضور نیافتند هم حتما بودند.
گفتم: برخی در کنار تمام خوبی های قابل مشاهده و ملموس زائران و میزبانان از کاستی ها و نواقص یا فرم گرایی و تمایل به ظواهر و دوری از محتوای حماسه گرایی و حتی اخلاق مداری میزبانان و میهمانان تاکید کردند؟
گفت: اولا کلیت راهپیمایی عظیم اربعین را نمی توان و نباید با اشاره به اخلاق و رفتار برخی خرده گروه های عراقی و ایرانی مورد خدشه قرار داد، چنان که در بیکران مواج دریا نیز گاه خرده خاشاک دیده می شود، ثانیا جریان عمومی راهپیمایی عظیم اربعین که به گذشت ، مهربانی ، فداکاری و عدالت طلبی شناخته می شود طبیعتا می تواند به دلیل اعتماد عمومی بستر شکل گیری پلشتی برخی هم باشد.
گفتم: سیل عظیم حاضرین و مشتاقان در راهپیمایی باشکوه اربعین مگر با یک باور و اعتقاد به سمت کربلا طی مسیر می کنند؟
گفت: مگر تمامی آنهایی که به خدا ایمان دارند به یک اندازه به تکالیف دینی و اخلاقی هم پایبندند؟ اربعین یعنی پیام عاشورا را دریافته و بر پیمان با اباعبدالله الحسین علیه السلام پایبندیم.
گفتم: برخی با اشاره به ناکارآمدی و ناهمگونی تا سوء استفاده میزبانان از شرایط حضور میلیونی زائران تاکید می کنند.
گفت: اولا بیش از ۸۰٪ حاضرین در راهپیمایی اربعین را مردم عراق تشکیل می دهند، ثانیا بیش از ۹۰٪ خادمین زائرین ایرانی موکب های عراقی هستند که خالصانه و ملتمسانه به خدمت مشغولند، ثالثا عملکرد نامناسب چند خادم کم حوصله در بین ده ها هزار خدمتگذار قابل بحث نیست، رابعا بخشی از مشکلات حمل و نقل به مشکلات زیر ساختی و کمبود شدید وسائط نقلیه عراق باز می گردد که حتما در سال های آتی مرتفع خواهد شد.
گفتم: با توجه به مجموعه اتفاقات و روابط انسانی فی مابین میزبانان و میهمانان و تمامی شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین را چگونه دیدید؟
گفت: آقاجون بی هیچ تکلف یا بزرگ نمایی و غلو در بیان می توان بلاتشبیه با تاسی به سیره حضرت زینب سلام الله علیها تاکید کرد که ما رأيت الا جميلاً

  تعداد بازديدها: 4071
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84403
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.