تاريخ انتشار: 03 آبان 1398 ساعت 23:25:34
موضوع حجاب در فضای عمومی به دولت مربوط نیست / در مدارس نباید از هیچ نشانه برجسته‌ مذهبی استفاده کنیم

به دنبال برخورد اهانت آمیز یک نماینده پارلمان فرانسه با زن محجبه مسلمان و جنجالی شدن این موضوع، امانوئل مکرون گفت: موضوع حجاب مردم این کشور به دولت مربوط نیست.

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در مصاحبه با شبکه رئیون (Réunion) گفت: ورود به مسئله حجاب در فضای عمومی و مدارس وظیفه دولت نیست.

مکرون افزود: موضع ما در مدارس حفظ بی طرفی است، ما نباید در حین آموزش به فرزندان، از هیچ نشانه برجسته‌ مذهبی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد، آنچه در این خصوص در فضای عمومی اتفاق می‌افتد کار دولت یا رئیس جمهوری نیست.

مکرون در حالی این موضع را مطرح کرد که در هفته‌های گذشته "ژولین اودول" یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه فیلمی از برخورد خود با یک زن مسلمان و محجبه را همراه با دانش آموزان مدرسه در توئیتر منتشر کرد که وی قصد داشته او را وادار به کشف حجاب کند.

برخورد اهانت آمیز این نماینده فرانسوی با زن محجبه‌ای که پسرش و دیگر دانش آموزان را برای رفتن به سفر علمی همراهی می کرد، موجی از خشم و نگرانی در میان مسلمانان این کشور برانگیخته است.

در همین رابطه جمعی ۹۰ نفره از شخصیت‌های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و هنری فرانسه با انتشار نامه‌ای سرگشاده به مکرون خواستار اقدام فوری دولت در محکومیت «تعرض» نماینده راستگرا به یک زن محجبه شدند.

امضاء کنندگان این نامه که در روزنامه لوموند منتشر شد خطاب به مکرون اعلام کردند: «ما از دولت و رئیس جمهوری فرانسه می‌خواهیم هر چه سریعتر برخورد با زن محجبه‌ای که در مقابل چشمان فرزندش مورد اهانت قرار گرفته را به صورت صریح و آشکار محکوم کنند. »

در این نامه سرگشاده همچنین از مسئولان دولت فرانسه خواسته شده که به صراحت و قاطعانه بگویند که «زن‌های مسلمان با حجاب یا بدون حجاب و مسلمانان همگی جایگاه خود را در جامعه دارند. »

این نامه همچنین برچسب زدن، طرد و تمسخر کردن شهروندان مسلمان را به دلیل عمل به دستورات دینی خود، محکوم می کند و خواستار مقابله با این گونه رفتارها شده است.

  تعداد بازديدها: 1131
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84440
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.