تاريخ انتشار: 07 آبان 1398 ساعت 20:53:18
سپاه و چفیه خاوری

گفتم: آقاجون به نقل از کاتل های خبری معاونت سیاسی سپاه در نشریه روز دوشنبه پوشش لعیا جنیدی در یک مأموریت دیپلماتیک عملی بی‌سابقه در میان مقامات جمهوری اسلامی بوده است، همه دیپلمات‌های زن ایرانی و مقامات دیگر در سفر‌های رسمی خود به پوشش چادر مقید بودند شاید این ساختارشکنی معاون حقوقی رئیس‌جمهور این روند را تغییر دهد.
گفت: اولا تعریف حجاب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران هرگز منحصر به چادر نبوده و نیست.
ثانیا طی چهل سال گذشته الزام به استفاده از چادر در برخی مراکز مانند برخی نهادها و متاسفانه تردد و حضور زنان متهم و محکوم در محوطه زندان و شرکت در جلسه محاکمه بود.

گفتم: یعنی بانوان اعزامی در چارچوب سفر های رسمی و دیپلماتیک ملزم به استفاده از چادر بعنوان پوشش رسمی نبستند؟
گفت: پوشش بانوان اعزامی ایران به سفرهای رسمی هرگز منحصر به استفاده از چادر نبوده، ضمنا شاید ذکر یک خاطره مناسب باشد.
خانم اعظم طالقانی فرزند مرحوم آیت الله طالقانی که به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری است بعنوان مسئول یکی از سازمان های غیر دولتی فعال زنان کشور در کنار جمعی دیگر در نشست بین المللی سال ۷۳ پکن حضور داشت.
اعظم طالقانی در سخنرانی مجمع عمومی ضمن تبین حقوق متعالی زن در اسلام با قدرت از حقوق زن در کشور هم دفاع کرد، اقدامی که با اعتراض تند و برخورد فیزیکی عناصر گروهک نفاق و سلطنت طلب ها مواجه شد.

گفتم: دفاع اعظم طالقانی از حقوق بانوان در اسلام و جمهوری اسلامی ایران و برخورد عناصر گروهک نفاق و سلطنت طلب با ایشان حتما در کشور بازتاب مناسبی داشت؟
گفت: متاسفانه برخی مایل به دیدن نبودند، چنانکه پس از بازگشت وقتی در نشستی یکی از همراهان سفر پکن به تعهد، متانت و برخورد مقتدرانه خانم طالقانی اشاره کرد برخی از همین افراد دارای دغدغه استفاده از چادر معترض شده و تاکید کردند که البته پوشش چادر، دفاع از حقوق زن در اسلام و ضرب و شتم توسط عناصر گروهک نفاق و سلطنت طلب نمی تواند دلیل بر شایستگی اعظم طالقانی باشد.
گفتم: پس دغدغه تحلیل نویس معترض به پوشش کامل غیر چادری خانم دکتر جنیدی چیست؟
گفت: نکته کلیدی ایجاد امکان و فضایی جدید برای تهاجم و تخریب حجت الاسلام روحانی رییس جمهور ایران در شرایطی است که به فرمایش سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه مواجه با تهاجم همه جانبه استکبار جهانی علیه کشورمان هستیم و به فرمایش مقام معظم رهبری همه باید به دولت کمک کنند.
گفتم: ناخواسته خاوری مدیر عامل متواری بانک ملی به خاطرم آمد، زمانی که با ظاهر سازی و حتما دغل کاری توانست علی رغم عملکرد مفسدانه چفیه بر گردن بعنوان مدیر بسیجی نمونه انتخاب و معرفی گردد.
گفت: آقاجون چفیه و بسیاری دیگر به نمادهای ارزشی شناخته و مورد احترام و تکریم جامعه می باشند، چنانکه محاسن آقایان و حجاب بانوان می تواند جلو باورهای دینی و اخلاقی ارزشمند و مورد تکریم مردم ایران و حتی سایر ملل باشند، نمادهای قابل احترامی که دقیقا به همین دلیل مورد سوء استفاده افراد دغل باز قرار می گیرند. همانطور کلاهی و کشمیری برای انجام جنایت علیه کشور باید با تظاهر کامل به لایه های بالای مقامات و مراکز نفوذ می کردند.

  تعداد بازديدها: 4149
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84469
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.