تاريخ انتشار: 17 آبان 1398 ساعت 00:35:30
توهم عالمانه

گفتم: آقاجون سخنان پناهيان که با محتوای ذیل در فضای مجازی منتشر شد غیر دینی و عقلانی نیست؟
شورای نگهبان را  قبول نداری حکمت اعدامه ، فتنه كنيد حكمت اعدامه ، داريد نان ولايت فقيه را می خوريد واسه چی هی میگید اعدام نکنیم؟ واسه چی! اعدام نکنیم؟واسه چی حکم خدا رو اجرا نکنیم؟ چرا؟ دشمن غلط مي كنه چيزي بگه دشمن ... خودشو نمی تونه بكشه بالا
گفت: اولا فیلم باید ثانیه هایی از سخنرانی احتمالا بیش از یک ساعته با پاسخ به سوالات حاضرین باشد ، لذا قابل قضاوت نیست. ثانیا سخنرانی احتمالا متعلق به اوایل دهه هشتاد است که در صورت انعکاس باور سخنران نمی تواند به معنای مواضع و درک امروز پناهیان در موضوع مذکور هم باشد.
گفتم: فارغ از فهم امروز و دیروز پناهیان که در بخشی از سخنرانی مذکور منتشر شده است آیا جملات مورد اشاره می تواند مبتنی بر مبانی دینی و عقلانی یا اخلاقی و انسانی باشد؟
گفت: صدها سال براساس کج فهمی برخی متشرعین خشک مقدس یا بیگانه از درک مبانی ابتدایی دین و اخلاق با گمان به نجاست ذاتی اهل کتاب و پیروان غیر توحیدی در زندگی اجتماعی مشترک یا سفر به کشورهای غیر مسلمان متحمل مشقات عجیبی بودیم تا اینکه طی حدود دو دهه گذشته با طرح سوالی ساده و دریافت پاسخ رهبری و سایر مراجع دینی کابوس خود ساخته غیر انسانی مشتی خشک مقدس دور از عقلانیت دینی خاتمه یافت.
گفتم: یعنی جملات مذکور پناهیان چیزی مشابه کج فهمی متشرعین بی دانش و خشک مقدسین عالم گریز در موضوع نجاست ذاتی غیر مسلمان است؟
گفت: برای بررسی موضوع مذکور به چند مورد باید توجه کرد.
*اولا باید تاکید کنیم که قلت و کثرت جمعیت هرگز نشانه حقانیت نیست.
*ثانیا پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام علی (ع) در دوران حاکمیت و تکیه بر قدرت حکومتی نه با مخالفین ولایت و امامت که با منکران خدا نیز چنین نبودند چنانکه کفار و مشرکین و حتی خوارج دشمن علی نیز می توانستند با تبعیت از شرایط حکومتی و یا صرفا با پرهیز از قیام مسلحانه در امنیت زندگی کنند.
*ثالثا براساس مواد مندرج در قانون اساسی همه ایرانیان در برابر قوانین و حقوق اجتماعی برابر و یکسانند.
*رابعا مرحوم حضرت امام و رهبری مکرر بر حضور موثر انتخاباتی هموطنان مخالف نظام اسلامی و ولی فقیه تاکید فرمودند.

گفتم: شاید امثال پناهیان آنروز با توجه به در اختیار داشتن حاکمیت مبتنی بر ولایت و تکیه حکومت بر اکثریت کشور به چنین برداشتی از حق حکومت رسیدند؟
گفت: جمعیت جهان امروز حدود ۸ میلیارد نفر برآورد می شود مسلمانان با حدود ۱.۴ میلیارد نفر ۱۷.۵٪ جمعیت جهان را شامل می شوند شیعیان با جمعیتی حدود ۲۵۰ میلیون نفر و فارغ از تفاوتهای داخلی ۱۸٪ جمعیت جهان اسلام و۳٪ جمعیت جهان هستند که با فهم مندرج در بریده فیلم منتشر شده علی الظاهر اگر صاحبان باور مذکور در مسند قدرتی جهانی بودند یا توان سازماندهی بی چون و چرای افراد را داشتند حتما باید با فاجعه اعتقادی و انسانی از جنس عملکرد امثال طالبان و داعش مواجه بودیم.
گفتم: یعنی امثال پناهیان آنروزها مروج تفکرات انحرافی و غیر دینی از جنس طالبان و داعش بودند؟
گفت: فهم امثال پناهیان علی رغم اشکالات فراوان بدلیل ریشه های باور علوی حتما قابل قیاس با مبانی فکری امثال سلفی نیست که تفکر انحرافی سلفی و تکفیری شیعه و سنی را یکجا انکار و مستحق قتل می داند.
*اولا فیلم بریده چند جمله از مجموع حداقل یک ساعت سخنرانی است که قابل قضاوت نیست.
*ثانیا پناهیان امروز را عقلا و شرعا باید با استناد به باورهای امروز قضاوت کرد.
*ثالثا شیعیان ایران و جهان با تکیه بر آموزه های ائمه اطهار(ع) بر سیره محمدی(ص) و علوی گام برداشته و ذاتا با خشونت و جنایت سازگار نیستند چنانچه گروهک نفاق برای ترغیب اعضای سازمان به جنایت ، قبلا سازمان را دین زدایی کردند.

گفتم: علی رغم موارد مذکور آیا ملبس به لباس روحانیت در کسوت پناهیان امروز یا جوانی دیروز نباید در بیان برداشت از اعتقادات از وسواس و دقت بالایی برخوردار باشند تا افراد ناخواسته به اعمال غیر دینی و غیر انسانی آلوده نشوند؟
گفت: آقاجون همانطور که رهبری ، مراجع عظام و علمای بسیاری مکرر با تاکید بر مصداق مجالس گناه آلوده لعن و فحاشی بر باور مسلمانان و غیره فرمودند هر کس در شکل گیری و ترویج چنین باورهای انحرافی موثر و مشارکت داشته باشند در ریختن خون مسلمانان شریک و حتما در پیشگاه حضرت حق مجرم و مستوجب کیفر خواهند بود.

  تعداد بازديدها: 4173
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84548
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.