تاريخ انتشار: 05 آذر 1398 ساعت 22:48:33
داعش از فضای اینترنت بیرون انداخته شد

بر اساس اعلام مقامات اروپایی در عملیات پاکسازی فضای اینترنت از داعش، سرویس‌هایی مانند "گوگل"،" توییتر"، "اینستاگرام" و "تلگرام" همکاری کاملی با نهادهای اروپایی داشته‌اند.

در یک عملیات مشترک سایبری بین اروپا و آمریکا، آژانس‌های تبلیغاتی گروه تروریستی داعش در فضای اینترنت  از کار انداخته شد.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت "رادیو ملی آمریکا" (NPR) پس از بیرون راندن خلافت خودخوانده داعش از سرزمین‌های عراق و سوریه، حالا نوبت به پاکسازی فضای اینترنت از وجود این گروه تروریستی فرا رسیده است.

در ضربه بزرگی به داعش، سازمان‌های اجرای قانون اروپا تبلیغات داعش را از سرویس‌های آنلاین محبوب مانند "گوگل" و" توییتر" پاک کرده‌اند.

در یک عملیات مشترک بین نهاد "پلیس اتحادیه اروپا" (یوروپُل) و ایالات متحده آمریکا بیش از 26 هزار مورد تبلیغات اینترنتی داعش شامل فیلم‌ها، نشریات، اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی، به عنوان تبلیغات تروریستی نشان‌گذاری شده و از فضای اینترنت پاک‌سازی گذاری شده است.

نهاد "پلیس اتحادیه اروپا" موسوم به "یوروپُل" پس از چند ماه تحقیق و بررسی لیستی بلند بالا شامل ردپای داعش در فضای اینترنت را برای حذف به چندین شرکت ارائه دهنده خدمات آنلاین ارسال کرده و این شرکت‌ها نیز در اقدامی هماهنگ این حساب‌ها را مسدود کرده‌اند.

"اریک وان درسپت" دادستان فدرال بلژیک دیروز (دوشنبه) در این باره گفت: "فعلاً  تا آنجا که می‌دانیم، داعش دیگر در اینترنت حضور ندارد و خواهیم دید که آنها بار دیگر با چه سرعتی خدمات اینترنتی را به دست خواهند آورد."

بر اساس اعلام مقامات اروپایی در عملیات پاکسازی فضای اینترنت از داعش، سرویس‌هایی مانند "گوگل"،" توییتر"، "اینستاگرام" و "تلگرام" همکاری کاملی با نهادهای اروپایی داشته‌اند.

"پیام‌رسان" تلگرام که حدود 200 میلیون کاربر دارد، حاوی بیشترین میزان حضور عناصر و تبلیغات داعشی‌ بوده که منجر به حذف بخش قابل توجهی از فعالان و تبلیغات داعشی از درون این پیام رسان شده است.

مقر "یوروپُل" در شهر لاهه هلند/عکس: آسوشیتدپرس

در بخشی از این عملیات پاکسازی، فردی مظنون به توزیع تبلیغات تروریستی توسط پلیس اسپانیا در جزایر قناری دستگیر شده است. "آلبرتو رودریگوئز ووزوئز" رئیس مبارزه با تروریسم مدنی اسپانیا گفت: این فرد در منطقه سکونت خود دیگران را تشویق را پیوستن به داعش می‌کرد.

 گفتنی است در آوریل سال 2018، آژانس‌های اروپایی، کانادایی و ایالات متحده آمریکا در عملیاتی مشترک سرورها و داده‌های متعلق به داعش را ضبط کردند و این گروه تروریستی را مجبور کردند برای ادامه حیات در اینترنت، به شدت به رسانه‌های اجتماعی آنلاین و سرویس‌های پیام رسان وابسته شود.  

"یوروپُل" دیروز در بیانیه‌ای گفته است: "این تغییر، به "یورو پُل" و ارائه دهندگان خدمات آنلاین و محققان در کشورهای عضو اجازه داد تا کار خود را بر روی فعالیت داعش در شبکه‌‌‌های اجتماعی متمرکز کنند که نتیجه آن عملیات گسترده ماه نوامبر 2019 علیه هزاران حساب کاربری داعش در فضای اینترنت بوده است."

برخی ناظران معتقدند وجود کنترل شده داعش در فضای اینترنت بهتر از زیرزمینی شدن کامل این گروه تروریستی و عدم امکان ردیابی فعالیت‌ها و اهداف این گروه تروریستی است.

  تعداد بازديدها: 921
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84672
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.