تاريخ انتشار: 16 آذر 1398 ساعت 23:38:16
آزاد باش طب نظامی مقابل آنفولانزا

گفتم: آقاجون معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد هفته گذشته ۲۵ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در کشور جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تلفات این بیماری از اول مهر امسال به ۸۱ نفر رسید.
گفت: ایکاش نمایندگان که به هزار و یک بهانه وقت وزرا را با کشاندن به کمیسیون ها و صحن علنی ، قدری اندیشیده و وزیر بهداشت و تمامی روزی خوران از بودجه بهداشت کشور را برای پاسخگویی به مجلس علنی فرا خوان می کردند تا پاسخگوی تعطیلی بخشی از کشور ، اضطراب عمومی و نگرانی بی حد خانواده ها و مرگ دردآور ۸۱ ایرانی مظلوم باشند.
گفتم: مگر علاوه بر وزارت بهداشت ، سازمان و دستگاه دیگری مسئول مقابله با بیماری ها و موارد غافلگیر کننده و تغییر یابنده مانند آنفلانزا هستند؟
گفت: یکایک دانشگاه های علوم پزشکی اعم از دولتی ، آزاد ، مراکز خاص و نظامی با صدها پژوهشکده و آزمایشگاه بسیار پر هزینه باید پاسخگوی عملکرد کم اثر خود باشند.
گفتم: اشاره به مسئولیت مراکز پزشکی و تخصصی دانشگاه ها اعم از دولتی ، آزاد و مراکز خاص قابل قبول است اما مراکز نظامی باید پاسخگوی چه مسئولیتی باشند؟
گفت: طی سال های اخیر و برای تحقیر دولت یا صنعت بیمار و مرگ مغزی خودرو سازی کشور از فرماندهان ارشد بسیار شنیدیم که طراحی و ساخت خودکفای خودرو را در برابر ساخت موشک بسیار ساده تا هیچ اعلام کردند تا جایی که وزارت دفاع برای تامین تمام نیازهای صنعت خودرو سازی کشور اعلام آمادگی کرده و به نمایندگی از سازمان نظامی کشور صاحب بزرگترین قرار داد شد ، ادعایی که باید ماند و دید ، کی به کمک صنعت خودرو خواهد رسید.
گفتم: ادعای آمادگی فرماندهان نظامی برای مدیریت صنعت خودکفای خودرو چه ارتباطی به مسئولیت پذیری در حوزه بهداشت و درمان کشور مانند پدیده آنفولانزای کشته ساز دارد؟
گفت: سازمان نظامی در تمام کشورها از حیث ایده پردازی ، تکنولوژی و بکارگیری دستاوردهای صنعت مجموعه پیشرو محسوب می گردد ، مانند شبکه جهانی اینترنت که حداقل چهل سال قبل از تصمیم به ارائه در بازار مصرف صنعتی و عمومی در شکلی پیچیده تر توسط سازمان نظامی و امنیتی آمریکا و شوروی سابق مورد استفاده قرار می گرفت.
*مانند صدها و صدها آزمایش در حوزه های پزشکی ، بیولوژیک ، میکروبی ، شیمیایی و ده ها زمینه ی کاری که شاید ده ها سال مراکز ما با عناوینش آشنا شوند ، توسط مراکز طب نظامی عملیاتی شده است مسئولیت هایی که باید در مراکز طب نظامی ایران هم انجام شده باشند.

گفتم: یعنی مراکز طب نظامی باید در خط اول پاسخگویی به چرایی شیوع و کشته سازی و چگونگی کنترل و درمان مواردی مانند آنفولانزا هم باشند؟
گفت: مراکز طب نظامی بسیار پر هزینه ی کشور مدعی کسب فهم و آمادگی لازم برای پاسخگویی به سطح و شکلی از تهاجم نظامی و تروریستی مبتنی بر علوم پزشکی و آزمایشگاهی مانند جنگ میکروبی ، جنگ شیمیایی ، جنگ بیولوژیک و ده ها عنوان دیگر که نمی دانم می باشند.
*حال اگر ویروس آنفولانزا با ۸۱ کشته و هزاران مبتلا را هدف اقدام دشمنی فرض کنیم که مدعی رویارویی چهل ساله هستیم و به بی رحمی دشمن در تمام عرصه ها اذعان و تاکید داریم ، باید دید سازمان بسیار گسترده طب نظامی کجا است و چه می کند.

گفتم: یعنی با فرض اینکه گسترش سریع ابتلاء به آنفولانزای وارداتی هدفمند باشد باید دید سازمان نظامی مدعی سادگی مدیریت صنعت ساخت خودرو با تنوع و تیراژ میلیونی و به صرفه اقتصادی کجا است؟
گفت: آقاجون نمایندگان مجلس که باید مانند تمامی ادوار گذشته در ارتباطشان با مردم و باور به خدمتگزاری داشته باشند ، در برابر آمار ۸۱ کشته ی ویروس آنفولانزا با چه منطقی ساکت و همچون سنگ و خاک خاموش نشسته اند و به فردای نمایندگی یا دور بعد می اندیشند.
*فرماندهان مدعی برخورداری از توان مدیریت ساخت خودکفای خودرو باید در برابر مردم توضیح دهند ، مراکز طب نظامی و ده ها پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و علوم آزمایشگاهی مدعی آمادگی صد در صد برای مقابله با هر نوع حمله ویروسی ، میکروبی ، بیولوژیک و شیمیایی طی سه دهه بعد از جنگ به چه کاری مشغول بودند و امروز چرا آنفولانزای مرگ آور را نمی بینند.

  تعداد بازديدها: 4350
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84781
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.