تاريخ انتشار: 24 آذر 1398 ساعت 21:33:45
مجمع تشخیص در فصل جدید

گفتم: آقاجون نقوی حسینی یکی از نمایندگان تندرو و سخنگوی دور جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ریاست حجت الاسلام ذوالنور یکی از نمایندگان تندرو قم اظهار کرد: عدم پذیرش شروط FATF هیچ تاثیری بر فعالیت‌های مالی ما نخواهد داشت چون با تحریم‌های فعلی (یکجانبه آمریکا) عملا دارای محدودیت‌های مالی هستیم.
گفت: اینکه امروز امثال نقوی حسینی آثار تحریم یکجانبه استثناء پذیر آمریکا علیه ایران را معادل گرفتاری در تحریم مالی جهانی ناشی از عدم پذیرش اصول مبارزه با پولشویی (FATF) اعلام می کند حتما می تواند گام بزرگ و مهمی برای درک حقایق و واقعیات حاکم بر روابط در حال نابودی خود خواسته ایران و جهان باشد.
گفتم: بنابر ادعای سخنگوی اصولگرای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وجود تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران نباید نگران آثار ناشی از قرار گرفتن نام کشورمان در لیست سیاه پولشویی و حمایت از تروریسم توسط بیش از دویست کشور باشیم؟
گفت: شاید بسیاری از مقامات و اهل سیاست جناح های قدرت کشورمان هنوز حاضر به قبول پیام ساده ارسالی کشورهایی مانند روسیه ، چین ، عراق و حتی سوریه نباشند که بارها تاکید کرده اند با قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه پولشویی و حمایت مالی از تروریسم قادر به انجام مبادلات مالی و تجاری محدود و ناپایدار امروز هم نخواهند بود.
گفتم: همفکران سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مدعی شدند قرار گرفتن ایران در لیست سیاه پولشویی و حمایت مالی از تروریسم چیزی به آثار ویرانگر تحریم یکجانبه آمریکا اضافه نخواهد کرد.
گفت: بسیاری از مقامات کشورمان نمی پذیرند که در مواجه با FATF مانند قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بعنوان تهدید صلح و امنیت جهانی شناخته شده و مجددا با تحریم جهانی روبرو می شویم ، تحریم‌هایی که خروج از آنها هیچ راهی جز مذاکره ، جلب رضایت و تفاهم مجدد با استکبار جهانی آمریکا بعنوان مهمترین عضو شورای امنیت سازمان ملل نخواهد داشت.
*مقامات ایران باید درک کنند که با قرار گرفتن در لیست سیاه پولشویی و حمایت از تروریسم عملا فرصت طلایی انتقال هزینه تحریم همه جانبه ایران توسط آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل منتقل خواهد شد.

گفتم: چرا علی رغم واقعیت بدیهی مذکور مجمع تشخیص مصلحت نظام با اتلاف وقت خواسته یا ندانسته در مسیر اعطای چنین امتیاز ممتازی برای استمرار فشار همه جانبه بدون هزینه به آمریکا است؟
گفت: وقتی هر دستگاه و مقامی بدون نیاز به پاسخگویی و بی هیچ ارتباط مستقیمی با انتخاب و اراده مردم می توانند در تصمیمات حیاتی ملی موثر باشند طبعا ناچار از مشاهده تکرار چنین مواردی خواهیم بود ، افرادی که قادرند مصوبه رییس جمهور و مجلس منتخب مردم را به صلاحدید خود معطل کنند.
گفتم: مجمع تشخیص مصلحت نظام مگر براساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی متشکل از اشخاص حقیقی منصوب و حقوقی تشکیل و باید به وظایف محوله عمل کند؟
گفت: مجمع تشخیص ، براساس اصل ۱۱۲ برای رهایی کشور از بن بست مغایرت فهم از ضرورت توسط مجلس و اشکالات شرعی و قانون اساسی توسط شورای نگهبان تشکیل گردید تا در صورت اصرار متقابل طرفین مجمع ، فهم مجلس از ضرورت را رد یا تایید کند.
*اما مجمع تشخیص امروز هم عرض شورای نگهبان بر مسند مدیریت قانونگذاری جلوس و عملا دولت ، مجلس و شورای نگهبان را به تبعیت از قواعد جدید تحت عنوان رعایت سیاست های ابلاغی رهبری ملزم می داند بی آنکه حتی به قواعد اداری شورای نگهبان مانند زمان پاسخگویی یا توضیح موارد مصداقی مغایرت با سیاست ابلاغی رهبری پایبند باشد.

گفتم: یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام با عضویت اعضای حقیقی انتصابی در جایگاهی فراتر از دولت ، مجلس و حتی شورای نگهبان قرار دارد؟
گفت: آقاجون مجمع تشخیص در فصل جدید علاقمند به اثرگذاری فرا قانونی و بدیع قرار دارد ، چنانکه در خصوص دو مصوبه دولت و مجلس که مورد تائید شورای نگهبان در صدد اعمال رویه جدید است روند غیر معمولی که به فصل جدیدی در حکمرانی فرا قانونی شبیه بوده و نیازمند عزم و اراده سه قوه و شورای نگهبان قانون اساسی برای بازگرداندن مجمع به جایگاه مشخص با مسئولیت محدود ابلاغی است.

  تعداد بازديدها: 4000
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84866
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.