تاريخ انتشار: 04 دي 1398 ساعت 00:34:58
بادامچیان ، ثروت مرحوم بازرگان و حقوق شهید رجایی

گفتم آقاجون بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با روزنامه جوان اظهار کرد: مهندس بازرگان با ثروت عظیمش حقوق نخست وزیری زمان شاه را که ۲۰ هزار تومان بود گرفت.
گفت: بادامچیان دبیر هیات موتلفه اسلامی طبیعتا باید پاسخگوی ادعای مذکور باشد ، در عین حال باید دید غرض بادامچیان از طرح ادعای بی اثر مرتبط به چهل سال قبل علیه سیاستمداری به فرمایش شهید مطهری متدین و مفسر قرآن که سال ها است مرحوم و به دیار باقی رفته چیست؟
گفتم: بادامچیان اظهار کرد: شهید رجایی پس از انتصاب به سمت نخست وزیری حقوق خودش را از ۲۰هزار به سطح وزرا یعنی ۴۳۰۰ تومان کاهش داد.
گفت: امیدوارم بادامچیان قائل به این واقعیت باشد که شهید رجایی مانند مرحوم مهندس بازرگان هرگز ریالی بعنوان حقوق وزارت ، نخست وزیری و سپس ریاست جمهوری دریافت نکرد ، شاید واقعا بادامچیان نمی داند که شهید رجایی هم مانند مرحوم بازرگان طی دوران مسئولیت هرگز دریافتی جز حقوق معلمی دریافت نکرده بود.
گفتم: دبیر هیات موتلفه اسلامی به چه دلیلی این مسائل را مطرح کرده است؟
گفت: بادامچیان هم حتما می داند برای تمجید از افراد مورد نظر نیاز به تخریب دیگران نیست ، علی الخصوص که ساده زیستی و پاکدستی مرحوم بازرگان بعنوان ویژگیِ بارز ، شهره ی خاص و عام بود تا جایی که حتی قبلِ خروج از نخست وزیری هزینه غذای همسرش را شخصا به حساب نخست وزیری پرداخت و تسویه کرده بود.
گفتم: چرا بادامچیان به جرم حقوقِ نگرفته ، مرحوم بازرگان را مورد تهاجم و تخریب قرار می دهد؟
گفت: قبیله گرایی در عالم سیاست روی دیگر سکه است ، قبیله گرایی اهل قبیله را برای دسترسی به قدرت به انجام هر اقدامی علیه افراد خارج از قبیله مجاب و مجاز می داند ، اهل قبیله هرگز حقی برای افراد بیرون از قبیله قائل نیستند ، سخنان بادامچیان هم چیزی جز قبیله گرایی نیست.
گفتم: دبیر هیات موتلفه می توانست بجای تخریب مرحوم بازرگان که ۲۶ سال پیش به دیار باقی شتافته حداقل با مطالعه چند جلد آثار مکتوب مرحوم بازرگان به نقد مبتنی بر مسلمانی اعتقاد و باورهایش اقدام کند.
گفت: مرحوم بازرگان اولین دانشیار و استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران بود ، بازرگان رئیس هیئت خلع ید از شرکت نفت انگلیس در نهضت نفتی ایران بود ، وی اولین شبکه لوله‌کشی آب تهران را تأسیس کرد ، اولین کتاب ترمودینامیک مهندسی مکانیک ایران (دانشگاه تهران) به قلم بازرگان نوشته شد ، بازرگان در تمام مقاطع تاریخی حتی قبل از انقلاب به صداقت و پاکی کلام شناخته می شد ، هرگز دروغ و دو رویی از او دیده نشد ، بعد از انقلاب نیز بی هیچ پرده پوشی و سیاست بازی به بیان شفاف مواضعش اقدام کرد ، مشی اخلاقی بازرگان با گفتن علیه و حتی در مورد دیگران قرابت نداشت.
گفتم: قبیله گرایی به تقدس افراد منجر می گردد ، قبیله گرایی به تجمع  و تبعیت از مقدسین ختم می شود ، قبلیه گرایی هر عملی از فرد مقدس را مشروع و پاک می داند.
گفت: برخلاف قبیله گرایی که حق با فرد مقدس سنجیده و شناخته می شود،  مومنان به فرموده امام علی علیه السلام حقانیت افراد را با معیارهای حق سنجیده و می شناسند.
گفتم: شهید رجایی همه را با معیار اخلاق و نزدیکی به حق سنجیده و از تملق ، دروغ ، هتک حرمت و پوچ پردازی پرهیز داشت.
گفت: آقاجون حساب مرحوم بازرگان و بادامچیان به یوم الحساب واگذار می شود ، اما توسل به نام مرحوم بازرگان که فوت شده ۲۵ سال پیش بوده و برای تبلیغ بادامچیان حی و حاضر جبران ناپذیر است.

  تعداد بازديدها: 2640
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84943
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.