تاريخ انتشار: 09 دي 1398 ساعت 20:00:22
رونالدو و دایی

گفتم: آقاجون خبرگزاری فارس نوشته رونالدو با کسب درآمد ۴۷.۸ میلیون دلاری از تبلیغات با نزدیک به ۲۰۰ میلیون دنبال کننده بعنوان ارزشمندترین فرد در اینستاگرام معرفی شد.
گفت: سلبریتی مفهومی اجتماعی است که بر محور محبوبیت فراگیر افرادی خاص اطلاق می شود چنانکه سلبریتی های وطنی هم بر موجی از علاقه و شوق مردم شناخته می شوند.
*سلبریتی منتخب خود خواسته علاقمندان و شیفتگان است.
*سلبریتی برایند آمال و رویای مجسم علاقمندان است.
*سلبریتی بر خلاف همه که باید برای کسب درآمد معمول تلاش کنند در موقعیتی است که مخیّل به انتخاب و دریافت بهترین درآمدهای پیشنهادی است.
*سلبریتی همواره مورد طمع اهل دنیای سیاست و قدرت است.
*صاحبان قدرت نسبت به سلبریتی به شدت محتاج و متنفرند.
*مردم در هر موقعیت اجتماعی بی هیچ ملاحظه علاقه تا شیفتگی خود را نسبت به سلبریتی ابراز می کنند.
*مردم در کنار سلبریتی احساس شادی ، هویت و آرامش را تجربه می کنند.

گفتم: تمایل و شیفتگی به سلبریتی نشان از صعف فرهنگی و درک اجتماعی نیست؟
گفت: رابطه سلبریتی و مردم براساس شیفتگی قابل تعریف است چیزی که برای سایر نخبگان اجتماعی از اندیشمندان تا مقامات سیاسی و حتی مذهبی قابل مشاهده نیست یا به ندرت دیده می شود فراموش نکنیم سلبریتی های وطنی سالها است از مرز ۸ - ۷ میلیون دنبال کننده عبور کردند.
گفتم: حکومتها نباید با سلبریتی بعنوان آفت فرهنگ عمومی برخورد کنند؟
گفت: امروزه بخش بزرگی از تبلیغات تجاری تا فرهنگی و سلامت با بهره گیری از ظرفیت سلبریتی پیگیری می شود هرچند در مواقعی دستگاه حکومتی با جهل به موقعیت ممتاز و موثر سلبریتی در صدد بهره برداری آشکار ابزاری است که طبیعتا با مقاومت و اعراض سلبریتی و علاقمندانش روبرو می شوند.
گفتم: سلبریتی تاریخ مصرف داشته و با گذشت زمان و ظهور سلبریتی های جدید فراموش نمی شود.
گفت: سلبریتی هم می تواند طی زمان کمرنگ و از تمایلات عمومی و علاقمندان بازماند، در عین حال کم نیستند سلبریتی های داخلی و بین المللی که به سختی قابل فراموشی هستند.
گفتم: تلاش دستگاههای رسمی برای برخورد و حذف سلبریتی اقدامی معقول و موثر است؟
گفت: سلبریتی بدلیل جایگاه مردمی سرمایه ارزشمندی است که باید در چارچوب منافع عمومی بکارگیری گردد.
*تلاش برای تسلط و بهره برداری مالکانه از سلبریتی بی هیچ تردیدی به رو در رویی سلبریتی با دستگاه یا تفکر حاکمیتی می انجامد.
*توهین و تحقیر سلبریتی به مثابه توهین و تحقیر علاقمندان و شیفتگان سلبریتی است.
*علاقمندان و شیفتگان سلبریتی در برابر برخورد با سلبریتی اهل قیام نیستند اما به دستگاه حذف کننده نیز هرگز اعتماد و باور نخواهند کرد.

گفتم: بین سلبریتی ما و آنها فاصله بسیار نیست؟
گفت: آقاجون علی رغم اینکه جهانی نیستیم اما طی سفرهای خارجی مشاهده کردم که با معرفی ملیّتم بسیاری از مخاطبینم که سیاسی ، اقتصادی و البته علمی بودند به نام علی دایی اشاره می کردند، واقعیت جالب توجهی بود که عامه مردم و افراد متعلق به گروههای خاص مذکور من و کشورم را به علی آقا دایی هم می شناختند در حالی که حتما بسیاری از علاقمند و شیفتگان کریستیانو رونالدو از ملیت او نمی دانند و فقط به رئال مادرید می شناسند.

  تعداد بازديدها: 2655
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84996
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.