تاريخ انتشار: 14 دي 1398 ساعت 22:58:44
علل جاودانگی حاج قاسم

جماران: سید علی صنیع خانی، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در یادداشتی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی نوشت: 

بسم الله الرحمن الرحیم؛

سلام علیکم و رحمة الله

امروز خبر تکاندهنده‌ اى را شنیدیم و همه بهت زده شدیم. اما خبرى غیر قابل پیش‌ بینى نبود.

امروز حاج قاسم دیگر فرمانده لشکر ٤١ ثارالله و نیروى قدس سپاه نیست، در این زمان حیطه فرماندهى‌ اش از مرزهاى ایران فراتر رفته و قطعاً اثرگذارى‌ اش در مقام عنداللهی‌ اش توسعه یافته است.

حاج قاسم همانگونه بود که بیان داشت:

 "تا کسى شهید نبود، شهید نمى‌شود"

بلى تا در این دنیا راه و رسم شهیدان را نپیمائى شهید نخواهى شد.

از امروز به بعد ناگفته‌ هایی از سیر و سلوک او و نحوه فرماندهى‌ اش در عرصه‌ هاى گوناگون مسئولیتی اش بیان خواهد شد که درس‌ آموزى براى همگان و به خصوص براى آنانی‌ که در این نظام مسئولیت‌ هایی برعهده دارند خواهد شد و این مهم زمینه‌ ساز پرورش حاج قاسم‌ ها و تغییر روش‌ ها خواهد شد.

حاج قاسم، زمانى در جایگاه رهبرى یک لشکر قرار داشت و زمانى رهبرى یک نیرو را عهده‌ دار بود. ولى امروز او فراتر از سپاه و کشور ایفاى نقش خواهد نمود. مقام معظم رهبرى در جمع فرماندهان فرمودند بروید فرماندهى‌ تان را تبدیل به «رهبرى» نمایید و بیان داشتند که چگونه مى‌ توان اینگونه شد.

او در طول حیات کارى‌ اش بر دل‌ ها فرماندهى مى‌کرد و جز براى خدا و خلق خدا آن هم مخلصانه کار نمى‌ کرد و علل جاودانگى‌ اش غیر از این نخواهد بود.

از خدا مى‌طلبیم که به ما هم توفیق دهد که جز براى جلب رضاى او قدمى برنداریم و هر مسئولیتی که عهده داریم در کمال اخلاص انجام وظیفه نماییم.

من الله التوفیق

سیدعلى صنیع‌خانى

  تعداد بازديدها: 1048
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85075
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.