تاريخ انتشار: 17 دي 1398 ساعت 22:27:59
سردار سلیمانی به دعوت نخست وزیر عراق به بغداد سفر کرده بود

سفیر ایران در عراق، اقدام دولت آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دیگر همرزمانشان را نشانه آشکار حمایت آمریکا از تروریسم عنوان کرد.

ایرج مسجدی سه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد شهیدان سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان در سفارت ایران در بغدادکه با حضور گسترده دولت مقامات عراقی برگزار شده بود، با بیان این که شهید قاسم سلیمانی در حالی توسط آمریکا به شهادت رسید که با دعوت نخست وزیر و برای دیدار با ایشان وارد عراق شده بود، تصریح کرد: آقای «ابو جهاد» در این مراسم حضور دارند و می توانند بر این حقیقت گواهی دهند.

مسجدی ادامه داد: آمریکا به رغم انجام چنین اقداماتی، کشورهای دیگر را به دخالت در امور داخلی عراق متهم می کند.

وی با بیان این که از دولت و پارلمان عراق برای اتخاذ تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، تشکر می کنیم، تصریح کرد: نیروهای آمریکایی باید از تمام منطقه خارج شوند.

مسجدی خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان و نهادهای عراق درخواست می کنیم اجازه زیر پا نهادن استقلال، حاکمیت و کرامت کشورشان را به آمریکا ندهند.

مسجدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم با بیان این که آقای ترامپ در حالی از توافق هسته ای خارج شد که دولت آمریکا این توافق را امضا کرده و پذیرفته بود، افزود: منطق دولت تروریست آمریکا علیه هر کس که مخالف آمریکا باشد، استفاده از تهدید، تحریم و ترور است.

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه ثمره منطق و سیاست های آقای ترامپ، نفرت دولت ها و ملت ها از آمریکا بوده است، خاطر نشان کرد: دولت آمریکا با همین منطق، شدیدترین تحریم ها را علیه هشتاد ملیون ایرانی وضع کرده به نحوی که راه ورود مواد غذایی، دارویی و بهداشتی به کشورمان را بسته است؛ از سوی دیگر مانع صادرات نفت ایران شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی از خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای حمله تروریستی آمریکا نخواهد گذشت و انتقام آن را از آمریکا خواهد گرفت.

مسجدی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس در رکاب هم و آمیختن خونشان با یکدیگر، بی تردید به تقویت هر چه بیشتر روابط دولت ها و ملت های ایران و عراق خواهد انجامید.

وی در پایان گفت: از همه مردم عراق، به ویژه شیوخ و علما و مسئولان این کشور، به خاطر تشییع پرشور پیکر شهدا و برگزاری مراسم های ترحیم و یادبود تشکر می کنم.

*ایسنا

  تعداد بازديدها: 1145
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85109
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.