تاريخ انتشار: 21 دي 1398 ساعت 22:27:39
ضرورت حفظ اقتدار فرمانده ((( باید توجه کنیم )))

*اطلاعیه دیر هنگام و غیر موثر ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین حاوی چند نکته است.
*اطلاعیه صادره ی ستاد کل همچنان در پی پنهان کاری و فرار از پاسخگویی به مقامات عالی نظام ، مردم و رسانه ها و اعتماد زدایی اجتماعی است.
*اطلاعیه صادره ی ستاد کل همچنان متوجه بحران خود ساخته ، برای کشور در عرصه ی بین المللی و کمرنگ ساختن دستاورد قدرت نمایی ایران در پاسخگویی موشکی به آمریکا نیست.
*تکرار اشتباه پدافند با گذشت بیش از ۳۰ سال از شهادت خلبان سرلشکر شهید عباس بابایی ، یک سال پس از ایجاد التهاب در محوطه دفتر مقام معظم رهبری برای سامانه های پدافندی شکار کننده RQ-70 و RQ-4 Global Hawk و آماده مقابله با نبرد موشکی آمریکا قابل قبول نیست.
*اصرار بر فشار روانی شرایط پر استرس روزهای مذکور بر عامل انسانی با توجه به ضرورت آمادگی کامل نیروهای عملیاتی نظامی مردود است ، علی الخصوص که فرماندهان هوا فضا و پدافند ، بارها با آمادگی و آتش به اختیاری یگان های پدافند موشکی تاکید کردند.
*ایران احتمالا بدلیل ناامن اعلام شدن فضای پروازی کشور متحمل زیان فراوان مالی و اعتباری خواهد شد ، وضعیت دشواری که حتی تحریم های هوایی اعمالی چهل ساله آمریکا قادر به ایجاد چنین شرایطی نبودند.
*پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حتما با دستور ابلاغی برج حرکت و طبیعتا نباید از کریدور معمول خارج گردد در عین حال علائم دریافتی از هواپیما مسافری توسط سامانه های پدافندی کاملا قابل شناسایی است.
*اطلاعیه صادره ضمن پذیرش بروز خطای انسانی از به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی عذر خواهی می کند بدون اینکه توضیح دهند مبنای شرعی و عقلی استفاده از عنوان شهید برای قربانیان بی گناه چیست؟ ستا کل نیروهای مسلح با چه منطقی قربانیان را شهید می داند؟ مگر نه اینکه شهادت توصیف مرگ کسانی است که در میدان جنگ رویارویی دشمن قرار دارند؟
*ستاد کل مانند دفعات قبل اطمینان کامل می دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن سازد.
*ستاد کل با تاکید بر ضرورت اصلاح فرایند عملیاتی بعنوان تقصیر حتما نمی تواند بنام خطای انسانی چند نیروی اپراتوری دون پایه را مورد برخورد قرار دهد.
*سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه در مصاحبه ی فوری ضمن ارائه توضیحات تاکید کرد بعد از عمری پیشمرگی مردم ایران ایکاش می مردم و خبر چنین سانحه ای را نمی شنیدم و حالا نیز ضمن پذیرش تمام مسئولیت فاجعه آماده مجازات هستم.
*امیرعلی حاجی زاده بچه مسجد علوی خیابان سجاد جنوبی نزدیک پاسگاه نعمت آباد تهران را از دوران تحصیل در رشته برق هنرستان شماره ۱۲ دوراهی قپان و  حضور مشترک با شهید تهرانی مقدم در بازدیدهایی از پروژه مهندسی معکوس ساخت موشک اسکاد بی سال ۱۳۶۵ می شناسم.
*فرمانده حاجی زاده شخصیتی مومن ، مخلص ، متعهد ، سخت کوش ، پرتلاش ، متفکر ، دقیق ، پیگیر و گریزان از صف اول است ، سردار حاجی زاده نیز چون هم قطارانش آرزویی جز نثار جان در دفاع از مردم و کشورش نداشته و ندارد ، قطعا در این لحظات نیز به چیزی جز پذیرش تمام مسئولیت و حمایت از فرزندان پدافند ایران نمی اندیشد.
*سردار امیرعلی حاجی زاده فرزند محله (ابوذر) فلاح تهران در مصاحبه ای فوری نشست تا برای ایجاد آرامش در پدافند ملی و هواپیمایی کشوری که پس از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی در حساس ترین لحظات کاری قرار دارند قربانی این اشتباه جبران ناپذیر باشد.  مصاحبه ی پاسخگویی و مسئولیت طلبی که توسط تلویزیون به اصطلاح ملی نادیده گرفته شد.
*می دانیم که فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا امیر سرتیپ صباحی فرد هستند که پس از امیر سرتیپ اسماعیلی عهده دار این مسئولیت مهم شدند.
*همانطور که در یادداشت مصلحت ، پنهان کاری یا ... تاکید کردم باید با تمام عوامل پنهان کاری نه عوامل اشتباه در تشخیص و شلیک که بعضا اجتناب ناپذیر خواهد بود بی هیچ ملاحظه و توجیهی برخورد گردد . اما نباید فراموش کنیم که در شرایط نه جنگ ، نه صلح به چالش کشیدن اعتماد به فرماندهان و نیروهای نظامی خطای استراتژیک محسوب می شود.
*باید توجه داشت که با تصمیمات احساسی در برخورد با فرمانده مقتدر نیروی هوا فضای سپاه و نیروی پدافند کشور به استقبال تبدیل تحقیر و در هم کوبیده شدن ، مقامات و فرماندهان آمریکایی را به روحیه و شادابی و متقابلا غرور ایرانی را به سرخوردگی و یاس تبدیل نکنیم.

  تعداد بازديدها: 2710
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85157
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.