تاريخ انتشار: 08 بهمن 1398 ساعت 19:56:48
چند نکته کدخدایی

* سخنگوی شورای نگهبان پس از انتشار اخبار مبهم جنجالی حالا نوشته عدم تأیید صلاحیت نمایندگان لزوماً به معنای فساد نیست برخی از آنها در طول دوره نمایندگی خطاهایی داشته‌اند که صلاحیت نمایندگی را برای دوره بعد از دست داده‌اند.
* امام خمینی (ره) در محضر مردم ایران و حتی جهان از تصمیمات و اقدامات اشتباهی که بعنوان ولی فقیه داشتند به صراحت عذرخواهی کردند و البته ارادتمان نسبت به امام راحل دوچندان شد.
* نمایندگان سرشناس و اهل دیانت و مردمی اولین مجلس خبرگان رهبری با همان شور و هیجان آتشین مغایر با منویات امام خمینی (س) که قائم مقام ولی فقیه را انتخاب کرده بودند ، بدون یک کلمه عذر خواهی از مردم و توضیح اشتباه جمعی که به انتخاب آیت الله منتظری منجر شد ، رای به عدم صلاحیت و برکناریش دادند . در عین حال همه بدون استعفا و اقرار به خطای غیر قابل جبران همچنان با افتخار نماینده خبرگان ماندند.
* فقهای شورای نگهبان که مشخص نیست در تبعیت از احکام فقهی کدام مراجع تقلید به شرعی و غیر شرعی بودن قوانین حکم می کنند ، باید حداقل یکبار در برابر مردم توضیح دهند که کدام قانون کشوری و دینی مجوز اعلام صلاحیت نمایندگی براساس خطا نه گناه ، جرم می شود؟
* کدخدایی نوشته فردی که روسای آموزش و پرورش و ارشاد و مدیر چند مدرسه در یک شهر را با اعمال نفوذ از میان لیدرهای انتخاباتی خویش منصوب کرده شاید در هیچ دادگاهی محکوم نگردد ، اما چنین فردی شایسته نمایندگی است؟ در حالی که بدون استثناء تمام برندگان انتخابات بعنوان اقدام حداقلی ناچار و مایل به چنین اقدامی بوده و هیچ منع قانونی برای معرفی افراد جهت اشتغال و گرفتن منصب وجود ندارد.
* کدخدایی عضو و سخنگوی شورای نگهبان فراموش نکرده است که توسط آیت الله جنتی همزمان بعنوان قائم مقام دبیر شورای نگهبان و رییس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری منصوب هم منصوب شده است.
* کدخدایی نوشته فردی ۲۷۰ میلیارد تومان در یک پروژه ساختمانی در یک شهر سرمایه‌گذاری کرده و امتیاز تأسیس یک کارخانه آب معدنی را از طریق اعمال نفوذ برای برادر کوچکش که زیر سی سال سن دارد گرفته چنین فردی باید تأیید شود؟
* اولا در حالیکه سرمایه گذاری به هر میزان برای هیچ احدی از مردم فی نفسه جرم نیست که بسیار ارزشمند است.
* ثانیا مگر برای فعالیت اقتصادی سن ۳۰ سال ، ناجور یا غیر قانونی است  . جوانگرایی مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری ناظر بر افراد چند ساله است؟
* ثالثا مگر فقهای شورای نگهبان در ادوار مختلف چنین اقداماتی برای فرزندان عزیزشان نداشتند ، شاید کدخدایی در انگلیس بوده و مطلع نشدند وقتی فرزند مرحوم خزعلی عضو قدرتمند شورای نگهبان چگونه خاک جزایر خلیج فارس را یک تنه صادر می کرد یا کشتی و بار متعلق به بنیاد مستضعفان را بدون پرداخت ریالی روی آب می خرید و هیچ کس به فقیه شورای نگهبان و دیگر همکارانش خرده نگرفته و رد صلاحیت نشدند.
* کدخدایی که با اتمام جنگ و تحصیلات از انگلیس بازگشت در اولین انتصاب مدیریتی ، سپس عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی کشور و ....چند ساله بود.
* حتما شورای نگهبان می داند براساس نص اصول ۳۷و ۳۶ حکم به مجازات و اجرای تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون است اصل بر برائت است و هیچ‌کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.
* آیا شورای نگهبان قانون اساسی  طی چهل سال برخلاف نص صریح اصول قانون اساسی و فرمان حکومتی هشت ماده ای امام خمینی (س) به نگرش استنباطی استناد و عمل نکرده است؟
* اعلام عدم صلاحیت بیش از ۹۰ نماینده فعال به معنای دیگر به ناکارآمدی صلاحیت سنجی شورای نگهبان دلالت دارد ، شورای نگهبانی که فقهای معظمش طی ماه های گذشته در جنگی لفظی یکدیگر را در محضر مردم به فهرستی ازکجروی و فساد متهم کردند.
* شورای نگهبان براساس اصل ۹۸ مسئول تفسیر قانون اساسی است ، باید به صراحت میعارهای شناخت خطا را تعریف کند ، هرچند طی چهل سال تعریفی از مختصات مفهوم رجال مذهبی و سیاسی ارائه نکرده است.
* فقهای شورای نگهبان هم حتما شنیده اند مقام معظم رهبری فرمودند: عده‌ای به هر بهانه می‌خواهند صفوف ملت را متفرق کنند همه باید بدانند سیاه نمایی و تضعیف نهاد مجلس اقدام غیرانقلابی و ظلم به مردم سالاری است.
* روحانی رئیس جمهور در سخنان دیروز ، ملتمسانه از آحاد مردم خواست با صندوق رای قهر نکنند که یادآور طنز تلخ دهه شصت از صف های طولانی و تمام ناشدنی پشت درِ مغازه های توزیع اقلام کوپنی بود که می گویند کالای توزیعی مغازه تمام شد ، مردم در حال پراکنده شدن بودند که فردی فریاد کرد قند و شکر تمام شده چرا صف را بهم میزنید . آیا روحانی رئیس جمهور هنوز نمی داند صلاحیتش حتی در لحظات تنفیذ حکم دوره اول هم توسط امثال آیت الله جنتی  تایید نشده بود.

  تعداد بازديدها: 2816
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85330
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.