تاريخ انتشار: 11 بهمن 1398 ساعت 01:44:08
ترامپ از روز اول در مورد تلفات حمله موشکی ایران اطلاع داشت

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به رغم برخی از اخبار مبنی بر افزایش تدریجی زخمی‌های حمله موشکی ایران گفت: ترامپ از روز اول در مورد شمار تلفات حمله موشکی ایران اطلاع داشت.

به گزارش واشنگتن پست، مارک اسپر در پاسخ به افزایش هفتگی زخمی‌های حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: ترامپ کاملاً از جدی بودن این جراحات آگاه بود و قول داده بود که فردای حادثه در کنگره در مورد این موضوع سخنرانی کند.

وی همچنین در مورد استقرار سامانه پاتریوت در عراق گفت: ایالات متحده در تلاش است تا سامانه موشکی پاتریوت را در عراق مستقر کند، اما برای این کار به مجوز از دولت عراق احتیاج دارد.
ژنرال مارک مایلی رییس ستاد مشترک آمریکا تأیید کرد که ایالات متحده با دولت عراق همکاری می‌کند و مکانیسم همکاری میان دو کشور در حال انجام است.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز در هفته گذشته به نقل از مقام‌های پنتاگون گزارش داد که احتمال می‌رود آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق مستقر کند.

فاکس نیوز اعلان کرد؛ مقام‌های این کشور می‌گویندکه احتمالاً سامانه پدافند هوایی پاتریوت در عراق مستقر خواهد شد اما ارتش آمریکا با کمبود این سامانه مواجه است.

برخی واحدهای پاتریوت به منظور حفاظت از پایگاه‌های آمریکا در عربستان مستقر شده‌اند. و شمار دیگری از واحدهای پاتریوت برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در پایگاه‌هایی در کویت، امارات و قطر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در این پایگاه‌ها، جنگنده‌های رادارگریز و هواپیماهای دیگری به ارزش میلیاردها دلار مستقر هستند.

به گزارش فاکس نیوز، احتمال استقرار سامانه پاتریوت در عراق پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مطرح شده است.

مجلس عراق در پی ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، به اخراج نیروهای آمریکایی رأی داد.

*ایرنا

  تعداد بازديدها: 970
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85366
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.