تاريخ انتشار: 14 بهمن 1398 ساعت 19:40:20
ژنرال مک‌کنزی از احتمال ادامه تهدیدات تلافی‌جویانه ایران خبر داد

فرمانده نیروهای سنتکام ایالات متحده در دیدار از ناو هواپیمابر «یو اس ترومن»  به احتمال ادامه تهدیدات تلافی جویانه از سوی ایران پس از کشته شدن قاسم سلیمانی اشاره کرد.

ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده نیروهای سنتکام در ناو هواپیمای یو‌اس اس ترومن که در شمال (خلیج فارس) مستقر شده است گفت که ایران بعد از حمله به عین الاسد، فعالیت نیروهای موشکی خود را محدود ساخته و همچنین یگان‌های پدافند هوایی خود را به حالت معمول درآورده است.

او افزود که نیروهای دریایی ایران نیز در خلیج فارس در هفته های اخیر فعالیت‌های نسبتا عادی داشته‌اند.

فرمانده نیروهای مسلح آمریکا با بیان این که ایران همچنان در حال هضم کردن تأثیر تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ برای کشتن (به شهادت رساندن) قاسم سلیمانی به عنوان یک چهره پر نفوذ در جمهوری اسلامی است گفت: «فکر می‌کنم که ایران اراده ما را مشاهده کرد و دید که به نفع منافع خود اقدام خواهیم کرد.»

تهران در پی حذف فیزیکی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس به دستور پرزیدنت ترامپ، به دو پایگاه در عراق که محل استقرار نیروهای نظامی آمریکا بود، مورد حمله موشکی قرار داد. بعد از این رویداد، پرزیدنت ترامپ اعلام کرد که حملات خسارت جانی نداشته است.

ژنرال مک‌کنزی پیشتر نیز اعلام کرده بود که فعالیت های جمهوری اسلامی ایران که تهدید علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف در افغانستان محسوب می شود، افزایش یافته است.

فرمانده نیروهای سنتکام آمریکا روز جمعه ۱۱ بهمن ماه در افغانستان گفت که او روند نگران‌کننده‌ای از دخالت‌های شرورانه ایران را می‌بیند.

پیشتر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام اعلام کرده بود که در پی تهدیدهای جمهوری اسلامی در حال تشکیل یک عملیات چندملیتی دریایی به نام «عملیات گذربان» است، تا نظارت و امنیت در آب‌های بین المللی را افزایش دهد.

جمهوری اسلامی در گذشته بارها تهدید است که چنان‌چه قادر به صدور نفت خود نباشد، تنگه هرمز - جایی که یک پنجم نفت جهان از آن می‌گذرد - را خواهد بست.

  تعداد بازديدها: 1018
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85391
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.