تاريخ انتشار: 17 بهمن 1398 ساعت 20:49:11
برخی به بهانه انتخابات مجلس خودشان را برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی می کنند

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت امروز در داخل و خارج کشور برخی به بهانه انتخابات مجلس خودشان را در قالب فرد ، شخصیت و جناح سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ معرفی می کنند و در واقع انتخابات مجلس را سکوی انتخابات ریاست جمهوری می بینند.

محمود واعظی عصر پنشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با اظهار این که شاهد برخی بی انصافی ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی علیه دولت هستیم ، افزود : با توجه به شرایط سخت امروز در داخل و خارج کشور برخی به بهانه انتخابات مجلس خودشان را در قالب فرد ، شخصیت و جناح سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ معرفی می کنند و در واقع انتخابات مجلس را سکوی انتخابات ریاست جمهوری می بینند.

وی گفت : برخی از این افراد برای حفظ منافع و گرفتن قدرت سیاسی همه را فدا می کنند و این یک تهدید جدی برای آینده نظام است.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود : به کسانی که در دولت و بیرون از دولت هستند تاکید می کنم که امیدوار کردن مردم کلید اداره کشور است تا مشکلات داخلی و خارجی کشور حل شود. اگر مردم نا امید باشند ، هر چه تواتمند و دارای ابزار باشیم ، نمی توانیم کارآمد باشیم.

عملکرد دولت دیده نمی‌شود

واعظی با اظهار این که عملکرد دولت به‌درستی دیده نمی شود ، گفت : مشاهدات عینی و گزارش های مختلف نشان می دهد که با وجود تحریم حداکثری و فشار های مختلف اقتصادی طرح های بزرگی در حال انجام است و نمونه آن افتتاح طرح های بزرگ اقتصادی در دهه فجر است ، ولی دولت رسانه ای به آن معنا ندارد که مرتب مردم را در جریان این دستاوردها قرار دهد.

وی افزود : باید حتما اقداماتی که در سراسر کشور توسط دولت و یا بخش خصوصی با بستر سازی و حمایت مادی ، معنوی و حقوقی سه قوه انجام می شود ، برای مردم بازگو شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اظهار این که دولت تدبیر و امید دوازدهم همان دولت یازدهم است ، گفت : سیاست ها همان است و حتی ضعف های دولت قبلی را در این دولت شناسایی کردیم و درصدد رفع آن هستیم و رئیس جمهوری نیز دستور ارزیابی دقیقی از وزرای دولت یازدهم داده بود و جا به جایی ها را انجام دادیم و ماموریت تغییر کرده است و این بدان معنا است که دولت تدبیر و امید همواره در صدد تحقق اهداف و وعده هایش بوده است.

وی افزود : در دولت یازدهم تجهیز کارگاه شد ، مقررات جدیدی وضع شده بود و از سوی دیگر مشکلات خارجی را به عنوان تحریم در قالب برجام رفع کردیم ، اما بدانید ما میراث دولت قبلی را داشتیم و همه تحریم ها و قطعنامه های سازمان ملل و شورای حکام مربوط به دولت نهم و دهم بوده است.

واعظی نتیجه تلاش دولت یازدهم را ایجاد انسجام داخلی و همکاری ، بها دادن به بخش خصوصی ، تمرکز بر معیشت مردم دانست و گفت : تورم بالای کشور را در دولت یازدهم کاهش دادیم و سه سال تورم تک رقمی را تجربه کردیم و در واقع هدف گذاری های دولت تدبیر و امید را محقق کردیم و امروز هم دولت دوازدهم همان دولت است ، منتهی اتفاقی که افتاده است این که یک دولت دیوانه در آمریکا روی کار آمده و نمی توان روی حرف های آن حساب کرد چرا که پایبند به مقررات بین اماللی نیست و مشکلاتی با بیشتر کشورهای جهان حتی با چین ، مکزیک و اروپایی ها دارد.

وی با تاکید بر این که دولت ترامپ در آمریکا تنها برای ایران مساله نیست بلکه یک مشکل جهانی است ، افزود : رژیم صهیونیستی همواره دشمن جدی برجام بوده است و هزینه ای که ملت ، نطام و دولت می پردازد برای استقلال می پردازد تا آمریکا امیال خودش را به ایران دیکته نکند.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که جنگ اقتصادی تلفات ، مشکلات و ایستادگی دارد و بر این اساس تلاش می شود آنچه مربوط به داخل کشور است راهی جزء مقاومت نباشد، گفت: تحریم نمی تواند انسجام داخلی را برهم بزند. اگر شرایط امروز کشور را خوب باور کنیم و با مردم در میان بگذاریم، پاسخ تحریم ها بهتر از گذشته داده می شود.

واعظی افزود : ما در منطقه ای زندگی می کنیم که شرایط پیرامونی ما حساس است ، حجم روابط اقتصادی ایران با عراق تا ۱۲ میلیارد دلار رسیده بود و به بازار مهم کالاهای اساسی ما تبدیل شده بود ولی اکنون تمام تلاش آمریکا ،عربستان و امارات این است که نفوذ کالاهای ایرانی را به عراق کاهش بدهند.

وی افزود : آمریکا از این که ۲ کشور بزرگ شیعه ایران عراق رابطه داشته باشند ، هراس دارد اما بدانید باید در مقابل فشار ،قدرت خود را حفظ کرده و می کنیم و این که دشمنی ها افزایش بیابد طبیعی است.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از حق خودش کوتاه نخواهد آمد ، گفت : پنج گام مهم را در برجام برداشته ایم یعنی امروز محدودیتی برای غنی سازی اورانیوم و افزایش سانتریفیوژها نداریم . آب سنگین اراک را داریم و این یعنی اکنون توزان در برجام با این پنج گام به وجود آمده است.

واعظی افزود : امروز شرایط را متوزان کرده ایم البته ما به دنبال بر هم زدن برجام نیسستم و اروپا هم دنبال آن نیست اما اکنون توازن در برجام به وجود آمد است ، پس در این شرایط باید خیلی مراقبت کنیم و با تخریب دولت ، به ملت آدرس غلط ندهیم.

وی ادامه داد : نکته اول و مهم نظام و دولت در این شرایط حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات است و همان طوری که مردم در بدرقه پیکر پاک شهید سردار سلیمانی نشان دادند در این ۲ عرصه نیز باید پای کار بیایند.

وی با بیان این که اگرچه گلایه ها و کمبودها وجود دارد ، اما برای حفظ کلیت نظام جمهوری ست باید مقابل دشمن بایستیم ، گفت : حضور مردم در انتخابات در دوم اسفند امسال یک عرصه سیاسی بسیار مهم است که باعث اقتدار نظام می شود و همه باید مردم را تشویق کنیم و نقش دولت اجرای صحیح انتخابات است و باید سالم برگزار کنیم و به نفع هیچ گروهی حرکت نکنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری چهارشنبه شب به مازندران سفر و در بدو ورودش در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان شرکت کرد.

افتتاح طرح های کشاورزی مازندران به صورت همزمان ، بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و شرکت در جشن نجات این مجموعه از ورشکستگی ، بازدید از پایانه صادراتی در شهرستان جویبار ، بازدید از کارخانه نکاچوب و شرکت در شورای اداری از برنامه های دکتر واعظی به مازندران بوده است.

*ایرنا

  تعداد بازديدها: 976
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85419
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.