تاريخ انتشار: 19 بهمن 1398 ساعت 22:17:12
مقهور حس نفرت نشویم

* معاون سازمان خصوصی سازی با تکرار سخنان معاون اول رئیس جمهور در سال ۹۶ اظهار کرد: ۲۶ هزار میلیارد تومان سهام در قالب سهام عدالت منتظر آزادسازی است . ارزش هر سهم یک میلیون تومانی نیز بیش از ۶ میلیون تومان با سودآوری سالانه هر سهم ۲۰۰ هزار تومان برآورد می شود.
* یعنی قدرت سودآوری سالانه واقعی سرمایه مراکز ممتاز اقتصادی ایران که در اختیار سهام عدالت قرار داده شده است حدود ۳٪ برآورد می شود یعنی سود سرمایه گذاری حتی در مراکز ممتاز اقتصادی حداکثر ۳۰٪ سود کوتاه مدت پرداختی به مانده حساب عابر بانک است ، یعنی سرمایه گذاری عایدی جز سوخت قطعی سرمایه نیست.
* واکنش تند دیروز حاتمی کیا به نقد رسانه ها در مورد فیلم جدیدش خبرساز شد . حاتمی کیا خطاب به خبرنگاران گفت: من دهه ام گذشته؟ جمله خودم را به خودم تحویل می دهید؟ این چه بی حیایی است؟ آراء مردمی جشنواره فجر مهندسی شده است.
* حاتمی کیا با ساخت فیلم های متکی بر خواست یک جریان سیاسی عملا طی چند سال گذشته همه را دشمن تلقی و حتی با دریافت سهم جوایز از هر جشنواره ، اما علاقمند به ایفای نقش اپوزیسیون مظلوم جشنواره هم هست.
* فیلم های حاتمی علی رغم تمام جنجال های خود ساخته و توهین نامه هایی که علیه کمیته های جشنواره و حتی مجری بخت برگشته قرائت می کند علی رغم اینکه از امتیاز خرید و توزیع گسترده رایگان بلیت فیلم هایش در مراکز دولتی و حکومتی برخوردار است و علاوه بر اینکه از پخش بیشترین تیزر تلویزیونی و حتی کارناوال سازی انحصاری خیابانی برخوردار است اما قادر به کسب جایگاهی بهتر از پنجم تا هفتم بلیت فروشی ندارد.
* یعنی اکثریت مردم خریدار بلیت از گیشه به فیلم حاتمی کیا علاقمند نیستند ، چنانکه به وقت شام و بادیگارد برغم برخورداری از امتیازات انحصاری حداکثر ۳۰٪ متری شیش و نیم ، فروشنده و ابد و یک روز  که تحریم تلویزیون و تریبون رسمی بودند فروختند.
* نشست مطبوعاتی جشنواره که علی الظاهر باید نشست نخبگی و محلی برای اندیشیدن باشد اما مانند سایر زمینه های اجتماعی -سیاسی کشورمان به جبهه جنگ ، منازعه و تند گویی مملو از نفرت و کینه می مانند یعنی جایی که باید جشن باشد مملو از بوی متعفن نفرت  متقابل است.
* لخ والسا از رهبران جنبش همبستگی لهستان دوران سیاه حاکمیت شوروی بر بخشی از جهان بود . والسا جنبش همبستگی در افشای عمق پوسیدگی اردوگاه شرق نقش بسزایی داشت . والسا در سال ۱۹۸۳ برنده جایزه صلح نوبل شد . جایزه والسا قادر به خروج از کشور نبود به همسرش دانوتا تحویل و فایل سخنرانی والسا را به سمع جهانیان رسانند.
* لخ والسا رهبر جنبش همبستگی لهستان در بخشی از آن سخنرانی‌ می‌گوید: دفاع از حقوق و عزت ما و تلاش برای اين که هرگز اجازه ندهيم مقهور حس نفرت شويم راهی است که ما اختيار کرده‌ایم . والسا در سال ۱۹۹۰ و با فروپاشی شوروی به ریاست جمهوری لهستان برگزیده شد.
* بنابر نظرسنجی کانال تلگرامی یکی از مراکز رسمی در مورد رای در انتخابات (پس از مشاده روند آرای اخذ شده از حدود ۱۵۰ هزار نفر اصلاح شد) گزینه رای به اصولگرا ۸٪ ، اصلاح طلب ۳٪ ، مستقل ۵٪ و رای نمی دهم ۸۳٪ انتخاب شد . چنانکه در نظر سنجی دیگر با جامع آماری حدود ۷۵۰۰ نفر بالغ بر ۹۱٪ گزینه حذف نظارت استصوابی و ۹٪ گزینه مخالف حذف نظارت استصوابی را انتخاب کردند.
* علی الظاهر دعوت تکلیف مدار گروه های مرجع فعلی از جامعه برای شرکت در انتخابات که به زعم ۸۳٪ به معنای مشارکت نیست ، فاقد کارایی است لذا هر چند همزمانی بزرگداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطر پایمردی سردار دل ها شهید سلیمانی از ظرفیت بالایی برای تحریک عواطف مردم شریف و نجیب کشورمان برخوردارند ، اما به شدت نیازمند تامل تا تجدید نظر در رویه ها ، روش ها و گروه های مرجع و شرایط انتخاب و انتخابات هستیم.
* نتانیاهو اظهار کرد: اردوغان هر سه ساعت یک بار از من به‌ عنوان هیتلر یاد می‌کرد . الان هر شش ساعت یک‌ بار به من فحش می دهد . اما شکر خدا تجارت میان اسرائیل و ترکیه افزایش یافته است . بنابر اعلام چاوش اوغلو ، هیات بلند پایه سیاسی - نظامی روسیه نیز برای مذاکره جدید در مورد عقب نشینی ارتش سوریه از ادلب و اعلام اردوغان مبنی بر اتمام توافق آستانه (روسیه ، ایران و ترکیه) شنبه به ترکیه سفر می کند.
* پس از اعلام خبر دیدار مقامات اسرائیل و امارات در واشنگتن ، امروز خبر دیدار احتمالی مقامات عربستان و اسرائیل در قاهره منتشر شد ، که طبیعتا به معنای تغییر جدی معادلات منطقه خواهد بود . شرایطی که به معنای شکست راهبرد ایران در ایجاد جبهه ضد رژیم اشغالگر فلسطین توسط دول کشورهای اسلامی و اتکاء صرف به ظرفیت خط مقاومت مردمی است که طبیعتا هزینه هایی را متوجه ایران خواهد کرد.

  تعداد بازديدها: 2663
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85430
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.