تاريخ انتشار: 19 بهمن 1398 ساعت 23:24:16
تشدید شائبه مهندسی آرای مردمی جشنواره؟ درخواست برای ورود نهادهای نظارتی

حذف فیلم سینمایی خوب بد جلف از آرای مردمی باعث ایجاد شائبه مهندسی آرای مردمی شد و این شائبه پس از آنکه ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری فیلم خروج به صراحت آن را مطرح کرد، تقویت شد؛ شائبه‌ای که با سکوت مسئولان سازمان سینمایی و خانه سینما همراه شده است. این در حالی است که انتظار می‌رفت به سرعت در زمینه با شفاف سازی رفع ابهام صورت پذیرد و اتهامی که در دوره‌های پیشین توسط برخی کارگردان‌های دیگر نیز مطرح شده، با سکوت همراه نشود.

تابناك نوشت: حذف فیلم سینمایی خوب بد جلف از آرای مردمی باعث ایجاد شائبه مهندسی آرای مردمی شد و این شائبه پس از آنکه ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری فیلم خروج به صراحت آن را مطرح کرد، تقویت شد؛ شائبه‌ای که با سکوت مسئولان سازمان سینمایی و خانه سینما همراه شده است. این در حالی است که انتظار می‌رفت به سرعت در زمینه با شفاف سازی رفع ابهام صورت پذیرد و اتهامی که در دوره‌های پیشین توسط برخی کارگردان‌های دیگر نیز مطرح شده، با سکوت همراه نشود.

اکنون انتظار می‌رود به صورت مشخص اعلام شود هر فیلم چند رای در چه سالن سینما داشته و نتایج ریز این آرا و فرمول محاسبه اعلام شود تا هر ناظری بتواند منصفانه یا غیرمنصفانه بودن، رای گیری و همچنین دقت و صحت آرای مردمی را بسنجد. سیمرغ بلورین آرای مردمی به واسطه منتسب بودن به رای تماشاگران، از اهمیت ویژه‌ای در سینمای ایران برخوردار است و از این منظر، این انتظار طبیعی است که جزئیات این آرا از همین امروز اعلام شود و مشخص شود حذف فیلم‌ها با چه فرآیندی رخ می‌دهد؟

انتظار می‌رود اگر متولیان آرای مردم به سرعت اطلاعات و مستندات این بخش را در معرض قضاوت عمومی قرار ندادند و این اقدام تا انتهای جشنواره استمرار نبخشیدند، نهادهای نظارتی ورود جدی داشته باشند و با بررسی مستندات، از حیثیت جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم ترین رویداد فرهنگی کشور در معرض قضاوت عمومی دهند. موکول کردن شفاف سازی در این بخش به پس از جشنواره که کار از کار گذشته نیز یک خط انحرافی است که متولیان دستگاه‌های نظارتی مانع از آن شوند.

  تعداد بازديدها: 1038
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85435
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.