تاريخ انتشار: 28 بهمن 1398 ساعت 23:21:51
چند نکته

* آیت‌ الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: توانستیم این باور را در حوزه ایجاد کنیم که نیازمند رشته تحصیلی در زمینه فضای مجازی هستیم ، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور تاکید کرد فضای مجازی به دنبال ایجاد ناامنی و غیرقابل اعتماد است.
* بالغ بر ۸۵٪ دارندگان گوشی هوشمند یعنی بالغ بر ۵۵ میلیون ایرانی برخلاف ابلاغ قضایی به استفاده از تلگرام ادامه دادند ، یعنی برای شنیدن و دیدن همانطور که با دیش های ماهواره از صدا و سیما عبور کردند هرگز منتظر اجازه امثالهم نبوند.
* آیت‌الله سبحانی فرمودند: باید در انتخابات مشارکت جدی داشت . باید به نامزد مومن ، معتقد به خدا و دین اسلام و کاردان رای دهیم ، ایکاش می فرمودند اگر کاندیداها را فاقد اعتقاد به خدا و التزام به اسلام ، نظام و رهبری یا مهمتر از همه فساد رفتاری دیدیم تکلیف چیست؟ چنانکه شورای نگهبان بسیاری را به اتهام عدم التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت می کند .
* همزمان با اینکه طی مذاکره تلفنی معمول دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه ، از این کشور خواسته است که اقدامات خود را در سوریه متوقف کند ، مقامات عربستان و امارات آغاز هر گونه مذاکره با ایران را قبل از تغییر رفتار رد کردند.
* اینکه چرا گفتگوی مقامات آمریکا و روسیه (شوروی) بعنوان دو دشمن ابدی و همه جانبه در هیچ شرایطی متوقف و قطع نشده است و ما امروز حتی قادر به گفتگوی مستقیم با کشور کوچک همسایه نیستیم باید به جد مورد بررسی قرار گرفته و راه حل های مناسبی اتخاذ گردد.
* نشست FATF از امروز با حضور ۲۰۵ عضو در پاریس برگزار می‌شود و آنها درباره پرونده ایران هم تصمیم‌گیری می‌ کنند ، اینکه خرد جمعی ۲۰۵ عضو شرکت کننده در نشست مهلت ایران را تمدید یا تحت فشار مثلث شیطانی آمریکا ، اسرائیل و عربستان بازگشت به لیست سیاه را تصویب کنند حتما برای معیشت حداقلی تک تک مردم ایران نیز حائز اهمیت خواهد بود . اما نکته قابل اشاره اینکه چرا بخشی از حاکمیت و مقامات تلاش کردند عضویت تمامی کشورهای جهان جز ایران و کره ی شمالی در FATF را انکار کنند؟ نکته دیگر اینکه چه کسی پاسخگوی تبعات تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF خواهد بود؟
* مسابقه دوچرخه‌سواری دختران استان قم که قرار بود جمعه به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) توسط هیات دوچرخه‌سواری استان قم با همکاری دانشگاه حضرت معصومه(س) و شهرداری قم در یک محیط کاملا زنانه برگزار شود در حالی بر اثر اعمال فشار برخی افراد و گروه ها به بهانه مغایرت با شئون اسلامی استان قم لغو شد که باریکه غزه که در شرایط دشوار دائمی جنگ و موشک‌ شناسانده می شوند شاهد برگزاری مسابقه اسکیت دختران در فضای باز و عمومی بود.
* کدخدایی قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی اظهار کرد: تقریبا تمام کشورهای دارای انتخابات از فیلترهای تعیین صلاحیت کاندیداها برخوردارند ، اما توضیح نداد در کدام کشور تعیین صلاحیت کاندیداها به تعدادی افراد محدود سپرده شده است که در برابر هیچ مرجع قانونی پاسخگو نبوده و مرجع رسیدگی به شکایت از خود هم هست؟ ضمن اینکه مراجع تعیین صلاحیت کشورها فقط موظف به بررسی شکلی شرایط ادعایی کاندیداها با اسناد و مدارک و البته رسیدگی به شکایات هستند.
* ضمنا در شرایط فعلی در هیچ کشوری مرجع تایید صلاحیت فکری و اعتقادی کاندیدا مشابه عملکرد شورای نگهبان وجود ندارد.
* متاسفانه علی رغم تغییر موضع رییس جمهور و بخشی از اصلاح‌طلبان مبنی بر تاکید صریح بر لزوم شرکت در انتخابات ، هنوز نتاج حاصل از نظر سنجی های مراکز رسمی یا مجاری فعال در فضای مجازی بر کاهش معنادار استقبال عمومی تاکید دارند ، نتایجی که هنوز توسط بسیاری از مجاری رسمی و گروه های مرجع درک یا جدی تلقی نشده است . بطوریکه صدا و سیما همچنان بر تکرار شیوه های سنتی و گذشته تبلیغات انتخابات اصرار می ورزد.
* بارزانی رییس منطقه خودگردان اقلیم کردستان عراق بر استمرار حضور آمریکا در عراق تاکید و در صورت لزوم خواستار انتقال پایگاه های آمریکا در عراق به اقلیم کردستان شد که می تواند به منزله پشت کردن به ایران باشد . شاید سوال درست این باشد که چرا در روزها و ساعاتی که بارزانی خبر از تخلیه کردستان داشت و ملتمس دریافت کمک ایران بود به عقد قراردادی حقوقی ، محکم و بلند مدت مبنی بر تبعیت اقلیم یا اعطای امتیازات غیر قابل بازگشت به ایران اقدام نشده است؟
* هرچند متاسفانه برخی مقامات عالی نظامی مکرر در تریبون های رسمی و عمومی تاکید کردند هر گاه دولت های سوریه و عراق کمک بخواهند ما فورا اقدام به اعزام خواهیم کرد!

  تعداد بازديدها: 2857
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85504
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.