تاريخ انتشار: 28 بهمن 1398 ساعت 23:54:52
از آبان ماه تا بوئینگ ۷۳۷

 *رئیس جمهور بعنوان دومین مقام کشور در سخنرانی عمومی با تفرعه رفتن از پاسخگویی مردم را جهت کسب اطلاعات ابتدایی که علی الظاهر حقشان است به قوه قضاییه حواله داد ، اقدامی که متقابلا توسط مقام پزشکی قانونی وابسته به قوه قضاییه با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی به وزارت کشور حواله شد.
* رئیس جمهور ، رییس قوه قضاییه ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ، فرماندهان  قرارگاه ثارالله و ناجا و سایر مدیران عالی علی الظاهر همه می دانند باید چه چیزی را به اطلاع مردم برسانند ، اما نمی گویند چرا چنین پرهیز می کنند و مسئولیت اطلاع دادن به مردم را به دیگران حواله می دهند.
* شاید سوال بجایی است که اگر پرواز به مقصد اوکراین ، مثلا به مقصد مشهد هواپیمایی داخلی بود به سرنوشت اطلاع رسانی دچار کشته و به گرفتاری آسیب دیدگان آبان ماه دچار نشده بود؟ آیا اگر هواپیما اوکراینی نبوده و به شرکت داخلی تعلق داشت و همه مسافران شامل هموطنان بودند با اعلام زود هنگام اشتباه خلبان غائله ختم نشده بود؟ آیا عملکرد قوای مسئول لشکری ، کشوری و امنیت ملی به معنای حرکت در مسیر بی اعتمادی مردم نیست؟
* مقامات لشکری و حتی کمیته امداد و ستاد اجرایی تا آستان قدس رضوی که در اعلام افتتاح پروژه های عمرانی اخیرا حتی از مقامات پای کار افتتاح پروژه کشوری هم سبقت می گیرند ، همگام با همه مقامات کشوری و لشکری در آستانه ورود به چهارمین ماه سکوت جمعی در مورد هزینه انسانی آبان ماه هستند شاید اگر محل سقوط هواپیما یا محل پرتاب قطعاتی از هواپیما یا بخشی از پیکر مسافرین مظلوم هواپیمای اوکراینی در مناطق آلوده به تجمع به حق یا تحرکات به ناحق بود می توانست به انتشار سریع و صحیح آمار مورد پرهیز امروز آبان ماه منجر گردد.
* اینکه در مورد تلفات انسانی ۱۷۰ نفره هواپیما ناچار از عذر خواهی رسمی از مردم و جهان شدیم یا مقامات لشکری ، کشوری و امنیت عالی ناچار یا داوطلبانه به مقامات پر تعداد خارجی گزارش می دهند شاید می توانست با مشابه سازی و به عذر خواهی نیم بند غیر رسمی از مردم و خانواده هایی که عزیزانشان بنابر تاکید و تصریح مقامات رسمی ناخواسته و غالبا در حاشیه تحرکات ناحق آبان مورد اصابت قرار گرفته و کشته شدند می انجامید.
* شاید مقامات لشکری و کشوری و عالی امنیتی با یک اطلاع رسانی نیم بند هم به غریبه پرستی شناخته نمی شدند‌ . بهرحال تعداد تلفات انسانی آبان حتی به تاکید مراکز رسمی کشورمان اگر چه در سطح تعداد اعلامی مغرضانه بنگاه های سخن پراکنی دشمن نیست اما حتما به اذعان مسئولین قوای مختلف می تواند بیش از تعداد مسافرین بوئینگ ۷۳۷ باشد.
* باید امیدوار باشیم که مقامات لشکری ، کشوری و امنیت عالی اعتماد سازی را قبل و بیش از توجه به طرف های خارجی برای مردم کشورمان هدفگذاری و ضروری بدانند ، هرچند هموطنان و شهروندان کشورمان از ابزار و لوازم بین المللی دولت ها برای اعمال فشار برخوردار نباشند و حفظ آرامش و امنیت کشورشان را بالاتر از تلاش برای احقاق حقوق فردی ، خانوادگی و اجتماعی خود بدانند.

  تعداد بازديدها: 2663
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85507
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.