تاريخ انتشار: 29 بهمن 1398 ساعت 19:43:23
انگلستان

* قرآن کتاب تذکر است قرآن سراسر دعوت به تفکر ، تامل و مطالعه است قرآن بسیار به عبرت گرفتن می خواند قرآن خسران و هلاکت را سرنوشت محتوم افراد و جوامع غافل و گریزان از تعقل اعلام می کند قرآن مابین اهل و نااهل اندیشیدن تفاوت و تمایز بسیار قائل است.
* اعتقاد به صحت و سلامت اندیشه والای اسلام ناب محمدی (ص) که ما به مذهب درخشان تشیع علوی می شناسیم مردم ایران را همدل و یکصدا به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران رساند. شاید هنوز هم برای برخی ۹۸٪ رای به استقرار جمهوری اسلامی ایران به درستی مفهوم نشده باشد و تصور کنند عبور از نظام سلطنتی و حاکمیت پهلوی صرفا خواست بخشی از مردم ایران بود.
* توضیحات این روزها که به مناسبت شهادت سپهبد سلیمانی اشاره شد بر تلاش سازمان یافته و برنامه ریزی مدون دستیابی به اهداف منطقه ای و جهانی است. اهدافی که قطعا تحققش در گرو عزمی بزرگ و دستیابی به مولفه های موثر قدرت بین المللی است.
* باید بدانیم مولفه های پایدار قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل بعد از خط مقاومت چه مواردی می تواند باشد؟ آیا مولفه های قدرت امروز در آینده هم موثر خواهند بود؟ کدام مولفه های جدید قدرت را می توانیم تعریف و بکارگیری کنیم؟ اثربخشی مولفه های قدرت کشورمان در اصابت به کدام اهداف از قبل مشخص قابل تعریف و اندازه گیری است؟
* ترکیه دهه ها است با انواع حکومت از دین گریزی آتاترک تا مذهب گرایی اردوغان علی رغم عضویت در ناتو و تلاش مستمر تا ملتمسانه برای پذیرش در اتحادیه اروپایی همچنان معطل است.
* ایران و ترکیه علی رغم تشکیل و عضویت موثر در اکو عملا به ناتوانی و بی ثمری این سازمان گسترش یافته باور داشته و کمترین برنامه و امیدی برای بهره گیری از اکو ندارند.
* ایران همچون ترکیه که پشت دیوار اتحادیه اروپایی معطل نگاه داشته شده است، پشت درِ شانگهای به انتظار نشسته است. از طرفی اطمینان دارد که همچون تمام دهه های گذشته آبی از سازمان های بسیار پر جمعیت کشورهای اسلامی و غیر متعهدها گرم نخواهد شد.
* انگلیس پس از دوری از ناتو ، یورو و شینگن بلاخره از اتحادیه اروپایی هم خارج شد. خروج انگلیس از قدرتمندترین اتحادیه سیاسی -اقتصادی جهان می تواند فصل جدیدی از مفهوم قدرت در عرصه بین الملل باشد. متاسفانه طی هفته های گذشته تامل در موضوع مذکور را ندیدیم ، اینکه چرا انگلیس قطع رابطه با بزرگترین بلوک سیاسی-اقتصادی جهان را رهایی این جزیره می داند؟
* برخی ایران در تحریم جهانی را رو به رشد می دانند. معتقدند انزوای جهانی می تواند سکوی رشد و پیشرفت ایران باشد. معتقدند ایران تحت سنگین ترین فشارهای یکجانبه آمریکایی که در شرف بازگشت به شدیدترین تحریم های جهانی است به توانمندی مولفه های قدرت می رسد.
* انگلیس چیست؟ که اگر نباشد آمریکا در هیچ اقدام بین المللی شرکت نمی کند؟ چرا ۵۳ کشور کوچک و بزرگ جهان خود را همسو با انگلیس معرفی و در هماهنگی با انگلیس رای می دهند؟ چرا ۱۶ کشور جهان مانند کانادا ، استرالیا ، زلاند نو ، نیوزلند و .... هنوز تحت عنوان فرمانداری کل توسط ملکه انگلیس اداره می شوند؟ چرا این جزیره که کمتر از ۱۳٪ خاک ایران است ادامه عضویت در اتحادیه ۲۵ کشور اروپایی را مانع خود می داند؟
* ایران با انتخاب کدام راهبردها می تواند در کنار راهبرد مقاومت به جذب و همسو سازی کشورها دست یابد؟ آیا با تشتت آرا و تشدید اختلافات با کشورهای پیرامون و منطقه دستیابی به همسو سازی کشورهای دور ممکن و قابل دسترس خواهد بود؟

  تعداد بازديدها: 2583
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85510
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.