تاريخ انتشار: 03 اسفند 1398 ساعت 23:00:13
گام به گام به سوی مذاکره

* جریان فکری ضد دولت پس از شش سال جنجال سازی و قیصریه به آتش کشیدن ، کفن پوشی و .... با احساس بازگشت به تمامی ارکان قدرت در شرایط متفاوتی قرار داشته و نسبت به مواضع تند ، افراطی یا ضد آمریکایی و جهانی گذشته در صدد اتخاذ و اعلام مواضع جدید و بدیعی است.
* پس از اطمینان از میدان بی رقیب انتخاباتی یا به فرمایش حجت الاسلام  حمید رسایی اطمینان از پیروزی قاطع انتخاباتی ناشی از تصمیم شهرهای بزرگ به دوری از صندوق رای که ۸۵٪ - ۷۵٪ پیش بینی می شد، جریان فکری مذکور با رویکردی متفاوت تا متضاد از روزهای قبل به موضوعات کلیدی مانند مذاکره ، برجام و ..... پرداخت.
* گام اول : شب انتخابات بود که کیهان نوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد مذاکره بود، سلیمانی با مذاکره اصولی باعث ورود روسیه و دیگران به جبهه مقاومت شد، سردار سلیمانی مذاکره‌ کننده‌ حاذق و فرماندهی کم نظیر بود.
*گام دوم  : سردار قالیباف که بدون فهرست رقیب از پیروزی در انتخابات اطمینان یافته تاکید کرد: از من پرسیدند اگر شما به دولت بروید آیا برجام را پیگیری می کنید من گفتم برجام را دنبال می کنم نقد ما به دولت یازدهم روش مذاکره بود.
* گام سوم : دکتر ولایتی در گرامی داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی از سردار بعنوان مرد ملاقات و مذاکره متعدد با اختیار تام با پوتین رییس جمهور روسیه و اردوغان رییس جمهور ترکیه نام برد.
* گام چهارم : حسین شریعتمداری کیهان صبح شنبه تیتر کرد fatf با قرار دادن نام ایران در لیست سیاه پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم از رای مردم ایران انتقام گرفت یعنی ای مردم باور کنید مجمع تشخیص مصلحت نظام با تعلل یک ساله و مخالف با تصویب کنوانسیونهای جهانی پالرمو و cft عامل اصلی سقوط اقتصاد نیم بند ایران به فهرست سیاه fatf نیست.
* اینکه گامهای بعدی بازگشت از مواضع افراطی و تخریبی گذشته توسط چه کسانی و چگونه برداشته خواهد شد باید منتظر ماند و دید اما واقعیت این است که طی ساعات گذشته و اعلام خاتمه تعلیق ایران از لیست سیاه fatf با افزایش قیمت سکه به ۶/۱ میلیون تومان و سقوط ۲۰٪ ارزش پول ملی را تجربه کردیم.
* پس از حدود پنجاه سال و صرف هزینه غیر قابل محاسبه سیاسی و مالی در حالی به نیروگاه ۸۰۰ مگا واتی اتمی بوشهر با تامین سوخت کامل روسی رسیدیم که امارات با اجرای طرح سه تا چهار ساله در آستانه بهره برداری از نیروگاه اتمی بسیار بزرگ ۵۶۰۰ مگاواتی اتمی قرار دارد.
* متاسفانه تا کنون به مردم توضیح داده نشده است که تامین سوخت ملی مورد نیاز نیروگاه بوشهر در بهترین شرایط فاقد ممنوعیت و محدودیت فعلی اعمالی علیه کشورمان با چه هزینه و طی چه مدتی ممکن و قابل دسترس خواهد بود؟ باید توضیح می دادند که با هزینه تامین ملی سوخت بوشهر قادر به ساخت و بهره برداری از چند هزارمگاوات برق پاک سیکل ترکیبی آبی و گازی بودیم؟
* نشست دیروز fatf با حضور اعضای جدید شامل عربستان ، اسرائیل و آمریکا در حالی به ریاست چین برگزار شد که گروه اقدام ویژه مالی طی نشست سالهای گذشته علی رغم همه فراز و نشیب ها با اجماع کامل به ادامه تعلیق ایران رای مثبت داده بود. اجماعی که در این دوره به دلیل کم کاری چین رئیس دوره ای و رای منفی سه کشور آمریکا ، اسراییل و عربستان (به بهانه مخالفت قطعی مجمع تشخیص مصلحت با تصویب عضویت) حاصل نشده و ایران را به لیست سیاه بازگرداند.
* ایران در شرایط موجود برای خروج از لیست سیاه حتی در صورت تصویب کنوانسیونهای پالرمو و cft ناچار از نظارت پذیری و جلب رای مثبت اسراییل ، عربستان و آمریکا خواهد بود یعنی عملکرد مجمع تشخیص خود خواسته دست ایران را زیر سنگ سه کشور مثلث شیطانی قرار داد. مجمع تشخیص مصلحتی که عملا در برابر مردم هیچ مسئولیتی نداشته و پاسخگوی هیچ مرجعی نیست و نهایتا می توان عضویتشان در مجمع تشخیص را لغو کرد.

  تعداد بازديدها: 2572
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85547
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.