تاريخ انتشار: 06 اسفند 1398 ساعت 00:30:40
خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان

* آیت الله سید محمد سجادی قاضی دیوان عالی کشور در برنامه این هفته دست خط به نکته بسیار بسیار مهمی در مورد نقض حکم اعدام اتهام ارتداد دکتر سید هاشم آقاجری در سال ۱۳۸۱ اشاره کرد.
* آیت الله سجادی تاکید کرد پرونده اعدام دکتر سید هاشم آقاجری به اتهام ارتداد بدون درخواست تجدید نظر از طرف متهم و بنابر دستور مقام معظم رهبری به بنده ارجاع که پس از مطالعه و بررسی دقیق و اخذ نظر مشورتی سایر قضات دیوان عالی حکم برائت از اتهام وارده را صادر و خدمت رهبری ارسال کردم.
* من هم به واسطه مسئولیتی که در دانشگاه تهران داشتم شخصا وضعیت ملتهب و رو به بحران غیر قابل کنترل را از نزدیک مشاهده و نگرانی فزاینده و جدی عکس العمل به حق جامعه فرهیخته دانشگاهی در برابر اتهام ارتداد و صدور حکم اعدام برای دکتر سید هاشم آقاجری را به مراکز ، دستگاهها و برخی مقامات مختلف و ذیربط ارسال کردم شرایطی که با انعکاس خبر دستور ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر دیوان عالی و سپس صدور حکم برائت فروکش کرد.
* مقام معظم رهبری نیز بواسطه مرحوم آقای مروی دستور فرمودند به وظیفه خود عمل و از ابلاغ حکم شرعی نهراسید . توطئه‌ای بود که حکم اجرا شود و فتنه‌ای به وجود آید که با دستور مستقیم رهبری برای ارجاع به شعبه ی تجدید نظر دیوان عالی خاتمه یافت.
* شاید سوال درستی که می بایست رئیس قوه قضاییه و دادستان وقت پاسخگویی می شدند این بود که چه جریان یا افرادی و چرا در صدد اتهام سازی ارتداد منجر به اعدام فوری علیه رزمنده جانباز دکتر سید هاشم آقاجری استاد دانشگاه تربیت مدرس بودند؟
* چرا رییس قوه قضاییه و دادستان ویژه روحانیت وقت علیه جریان سازان صدور حکم فوری ارتداد و اعدام به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اعلام جرم نکردند؟
* آیا بحران سازی مبتنی بر ایراد اتهام ارتداد و صدور فوری حکم اعدام استاد جانباز دفاع مقدس دکتر سید هاشم آقاجری بلافاصله بعد از مدیدیت بسیار دشوار شرایط بحرانیِ پس از فاجعه قتل های زنجیره ای ۷۷ ، حمله به کوی دانشگاه تهران ، شکنجه وحشیانه تا مرگ مشکوک سعید امامی معاون امنیت وزارت اطلاعات و اعتراضات و حرکتهای اغتشاشی ۷۸ و .... که در شرف تبدیل به بحران جدید سیاسی - اجتماعی و حتی مذهبی بود قابل تامل و مداخله دادستان ویژه روحانیت و دادستان کل کشور نبود؟
* چرا باید در مهر۹۶ شاهد تلاش برای تکرار بحران سازی مشابه اتهام سازی ارتداد علیه دکتر سید هاشم آقاجری در مورد خانم دکتر فاطمه موسوی استاد واحد اراک دانشگاه آزاد توسط ولایتی رییس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه آزاد بودیم که اینبار با حکم شرعی و قانونی قاضی شرافتمند و شجاع دفع و دفن گردید؟
* بیانات حضرت امام خمینی(ره) را باید یادآور شد که فرمودند روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا هم در حوزه های علمیه کم نبوده و نیستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) فعالیت دارند امروز عده ای با ژست مآبی ، چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست.
* همزمانی اعلام پیروزی یکی از کاندیداهای مجلس خبرگان با پخش برنامه تلویزیونی آیت الله سجادی یادآور مهر ۱۳۸۱ بود ، که بر طبل ارتداد و صدور حکم اعدام دکتر سید هاشم آقاجری می کوبید و به تهیج ما عوام مسلمان می پرداخت ، فهم مرتجعانه یا معاندانه از دین که توسط حکم فقهی صریح ، شجاعانه و مبرای از ملاحظه کاری ولی فقیه زمان مختومه شد.

  تعداد بازديدها: 2588
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85564
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.