تاريخ انتشار: 06 اسفند 1398 ساعت 00:59:52
جزییات عوارض آزادراه تهران - شمال

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارض منطقه یک آزادراه تهران-شمال برای سواری‌ها در روزهای عادی ۲۵۰ هزار ریال و برای روزهای پیک ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» اظهار داشت: نرخ عوارض برای وانت ۳۵۰ هزار ریال، برای مینی‌بوس ۴۰۰ هزار ریال و برای اتوبوس۴۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز پیک از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه لغایت پایان روز جمعه و همچنین روزهای تعطیل در نظر گرفته شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض (ETC) برای دریافت عوارض، معادل مبلغ یک هزار ریال برای عوارض تا ۲۰هزار ریال،‌ مبلغ دو هزار ریال برای نرخ‌های عوارض بالاتر از ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار ریال و مبلغ سه هزار ریال برای عوارض بیش از ۳۰ هزار ریال لحاظ شده است.

وی یادآور شد: پرداخت کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض ETC از زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل سامانه لازم الاجرا است که مبلغ آن از نرخ‌های مصوبی جدول فوق‌الذکر کسر و به حساب شرکت سرمایه‌گذار در استقرار سامانه مورد اشاره منظور می‌شود.

قطعه یک آزادراه تهران- شمال بعد از ۲۴ سال، بهمن امسال به بهره‌برداری آزمایشی رسید و قرار است فردا (سه‌شنبه، ششم اسفندماه) به صورت رسمی افتتاح شود.

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفه‌جویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو می‌شود.

*ایرنا

  تعداد بازديدها: 1001
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85569
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.