تاريخ انتشار: 10 اسفند 1398 ساعت 22:18:22
ترس ، خشم و خشونت

* حجت الاسلام رفیعی در یکی از جلسات حسینه امام خمینی(ره) به آیاتی از سوره مبارکه نجم اشاره فرمودند که حتما تامل در آنها برای همه بسیار ارزشمند است.
* آیات نورانی که می فرمایند أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى (کس بار کسی را بدوش نخواهد کشید) وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى (هر کس به اندازه تلاشش بهره می گیرد) وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى(نتیجه اعمال هر کس به سویش باز می گردد)
* پس از اتمام انتخابات و اعلام نصف و نیمه و حتی مبهم نتایج توسط وزیر کشور برخی تحقق شعار اصلاح طلب - اصولگرا دیگه تموم ماجرای در تجمعات اعتراضی و اغتشاش را یادآور شدند که شاید بیراه هم نباشد چنانکه بیش از ۷۵٪ مردم شهرهایی مانند تهران پایتخت به صندوق رای پشت کردند و به اصطلاح ائتلاف سازی گروه های موسوم به اصولگرا حتی توان رسیدن به رای ۹۴ خود را هم نداشتند.
* باید اهل میدان سیاست و ریاست درک کنند که بنابر آیات شریفه امروزشان چیزی جز نتیجه اعمال دیروزشان نیست و فردای ریاست و حکومتشان در گرو اعمالی که امروز داشته و خواهند داشت، نباید دیگران را مقصر و به این وسیله به شعور و انتخاب جامعه توهین کنند.
* اهل بازار مکاره سیاست دین گریز و اخلاق ستیز که هر چیز را مجاز می شمارد باید بدانند که به نص کلام خدا اما شاید هنوز فرصت سعی و تلاش برای جبران داشته باشند .شاید بهترین کار نیز مانند فرمایش بهداشتی این روزها باور به وعده خدا ، دیده نشدن و پرهیز خود خواسته از صحنه سیاست و ریاست باشد.
* ترس از منبع لایزال فوران خشم هم هست، خشم ناشی از ترس و احساس استیصال، گاه به تندترین نوع خشم می انجامد. ایکاش مسئولین قدرت درک معنای خبر کوتاهی که دیروز منتشر شد را داشتند خبر کوتاه بود؛ مردم وحشت زده و مضطرب و شاید مستأصل شهرک توحید بندر عباس براساس شایعه نگهداری چند بیمار مبتلا به کرونا، درمانگاه شهرک را به آتش کشیدند.
* شاید مشاهده گرمای شعله های آتش درمانگاه شهرک توحید فرصتی بود تا برخی مقامات به بخشی از معنای آتش افروزی روزهای اعتراض را نیز درک و همه را با یک تقسیم بندی ساده نادیده گرفته و تا آتشی دیگر فراموش نکنند.
* رییس جمهور قطعا برای ایجاد امید که در مبارزه و مدیریت کرونا بسیار مهم خواهد بود، به امروز بعنوان آغاز پایان کرونا اشاره کرد در حالیکه وزیر بهداشت کرونای این هفته را پیک احتمالی نامید و سازمان جهانی بهداشت هشدار کرونا را حداکثری اعلام کرد. یعنی هنوز مردم از مدیریت روانی و اطلاع رسانی مناسب محروم و مدام مستأصل می مانند. استیصالی که در اولین گام ناباوری و هنجار شکنی را به دنبال دارد.
* مدیران کشوری و لشکری باید پس از اطلاع رسانی اولیه کرونا به آماده سازی نیازهای ابتدایی مانند مواد ضد عفونی کننده ، ماسک، مراکز ویژه، اطلاع رسانی پیشگیری و .... اقدام می کردند. وظایفی که طی سه ماه طلایی که به دلیل بی مسئولیتی و عدم باور به اولویت بدون جایگزین سلامت مردم سوخت شد.
* آشفتگی تصمیمات امروز به نص آیات چیزی جز بازگشت انعکاس خواب عمیق و کور رنگی دیروز سطوح عالی تا عملیاتی مدیران کشور نیست.
* واحدهای آموزش، تحقیقات و عملیاتی طب نظامی که باید برای هر سطح و شکلی از تهاجم اتمی ، شیمیایی ، میکروبی و غیره آماده باشند هم باید توضیح دهند چرا ناتوان و مستاصل از تشخیص منشا و رفع بوی بد فصلی تهران و برخی شهرها هستند؟ چرا طی سه ماه گذشته از آمادگی حداقلی برای مهار و کنترل کرونا برخوردار نشدند؟ مگر طب نظامی مسئول و خط مقدم هر اقدام و شرایطی غیر طبیعی و جنگی از این دست نیست؟
 *هنوز هیچ کس هیچ توضیحی در مورد کم و کیف انتقال کرونا ویروس، به مردم نمی دهد و ما نمی دانیم ویروس چگونه و توسط چه کسانی به ایران منتقل و دقیقا با چه مکانیسم یا توسط چه افرادی در سایر شهرها منتشر شده است؟
* اگر فرمایش پزشکان را بپذیریم که ترس و ناامیدی می تواند از عوامل شکسته شدن در برابر کرونا باشد، باید متقابلا بپذیرند که بی اعتمادی می تواند ریشه ترس عمومی و ترس عامل خشم جمعی غیرقابل مهار و خانمان سوز باشد.
 *آتش درمانگاه را باید بعنوان سطحی از فاجعه خود ساخته مورد تامل و بررسی قرار داد تا به آرامی و دقت به رفع ریشه های شکل گیری بروز خشم ناشی از استیصال فردی و جمعی اقدام کرد.

  تعداد بازديدها: 2700
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85617
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.