تاريخ انتشار: 13 اسفند 1398 ساعت 22:22:05
هشدار حداکثری نمکی

* دکتر نمکی وزیر بهداشت در شرایطی که وزیر کشور خاموش است با ارسال سه نامه همزمان به شورای عالی امنیت ملی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و صدا و سیما به نکته بسیار مهم و غیر قابل اغماض سهل انگاری عمومی کشور در برخورد با خطر مهلک کرونا هشدار حداکثری دادند.
* هشدار حداکثری وزیر بهداشت که باید در جایگاه فرماندهی ناخواسته میدان جنگ با مرگ آفرینی بی رحمانه کرونا باشد پرده از برخی واقعیات مغایر با گزارش های کذب و در بهترین حالت ساده لوحانه برداشت گزارش های کذبی که در صدد آگاهانه بسیاری از واقعیات مثل قابل دسترس نبودن وسائل ابتدایی پیشگیری از آلودگی را نادیده گرفته و مدام با نمایش شرایط گل و بلبلی و تلاش بی وقفه همه دستگاه ها مردم در معرض آلودگی را به خواب خوش دعوت می کند.
 *پخش گزارش های پی در پی صدا و سیما از ورود محصولات انبوه ناشی از افزایش ظرفیت تولید یا راه اندازی خطوط جدید تولید ماسک ، دستکش و مواد ضد عفونی کننده که باید به امکان رعایت بهداشت حداقلی و آرامش اجتماعی منجر گردد با هشدار حداکثری نمکی وزیر بهداشت به دریافت ناچیز ماسک و غیره به کابوس تکان دهنده تبدیل شد.
* نمکی در هشدار به شورای عالی امنیت ملی از خرید محصولات مذکور توسط وزارت بهداشت از دلالان خبر داده و در نامه به وزیر صنعت و تجارت از آثار ناپیدای این همه گزارش تولید می پرسد . نمکی در نامه به رییس صدا و سیما نیز هنوز بر ضرورت توقف هر برنامه تولیدی میهمان محور که به تجمع افراد منجر گردد تاکید می کند.
* وزیر صنعت و تجارت هنوز خاموش و علاوه بر عدم پاسخگویی به سوال بسیار ساده از سرنوشت محصولات تولیدی کشور که توسط تلویزیون به نمایش گذاشته شد همچنان هیچ محصولی به دست مردم نرسانده است . نیروهای نظامی و کارتل های اقتصادی عمومی نیز جز وعده مکرر هنوز کار ملموسی نکرده اند.
* دبیر شورای عالی امنیت ملی هم خاموش است . اینکه چرا طی دو هفته گذشته موارد مورد اشاره وزیر بهداشت را ندیده و مورد تصمیم گیری فوری قرار نداده حتما نیازمند پاسخگویی است.
* شاید مقامات هنوز از وخامت اوضاع انتشار ویروسی ناشناخته و غیر قابل مهار چیزی نمی دانند و برداشت درستی از شرایط انتشار در مراکز آموزشی ندارند . به همین دلیل جامعه را در بلاتکیفی و اضطراب قرار داده و هتوز قرار است در فواصل دو سه روزه در مورد ادامه تعطیلی تصمیم گیری کنند . گویی نمی دانند که تمام مراکز درمانی کشور به ناچار درگیر کرونا هستند و حتی برخی مراکز پزشکی و درمانی برای فرار از احتمال ابتلا در صدد تعطیلات زود هنکام می باشند.
* دادستانی با افتخار به شناسایی و حکم دو جوان مبتلا به ویروس خرافه پرستی که ضریح حضرت را لیسیدند اشاره کردند . اما هنوز از برخورد با متولیان حرمین و برخی ائمه جمعه که به مخالفت با دستورالعمل ستاد ویژه کرونا اقدام و مردم را برای حضور در درخواست شفا به حرمین و نماز جمعه دعوت کردند خبری نیست.
* مسئولین اعمال سکوت خبری قبل از انتخابات که راهی جز گردهمایی متراکم مردم نداشته و ندارند ، هنوز در ابهام تصمیماتی که به صراحت و در گسترده ترین شکل ممکن سلامت و جان مردم را در معرض سرایت ویروس قرار دادند.
* وزارت اقتصاد و دارایی پس از دو هفته بلاتکلیفی بلاخره دیروز خبر معافیت حقوق گمرکی واردات ماسک ، دستکش و مواد ضد عفونی را اعلام کرد ، علی الظاهر مقامات خاموش مذکور هنوز نمی دانند که حتی تامین و انتقال از مجاری غیر رسمی حداقل نیازمند دو تا شش هفته می باشد که تنهایی امروزمان را کفایت نمی کند.
* حوزه های علمیه هم بالاخره دیروز تعطیلی کلاس ها را اعلام کردند تا روحانیون و طلاب عزیز بتوانند در کنار و خدمت مردم باشند غافل از اینکه کرونا به قم منتقل و به کشور سرایت کرده است ، بنابراین باید بدانند در شرایط مذکور حتما بزرگترین خدمت قم به کشور در قم ماندن است.
* شهردار مشهد معاون اجرایی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد را که در اجرای پایش کرونا در پایانه‌های مسافری سهل‌انگاری کرده بود از سمت خود برکنار کرد . اما هنوز از برخورد و برکناری با اشخاصی که در حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) که ادامه حضور زائرین و مجاورین در حرم و نماز جمعه اصرار داشتند مشخص نیست.
* در شرایطی هنوز از سرنوشت موارد ادعایی مانند کشف سی میلیون دستکش در یک محل و ده ها میلیون ماکس ، دستکش و صدها هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده برای عرضه در بازار مصرف و عاملین چنین جنایت غیر قابل بخشش خبری نیست که چین با اقدامات فوری و گسترده و همه جانبه در نقطه خاتمه قرار گرفته و متاسفانه ما به دلیل سهل انگاری های ممتد هنوز نمی دانیم در کدام نقطه کرونا قرار داریم.

  تعداد بازديدها: 2985
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85635
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.