تاريخ انتشار: 21 اسفند 1398 ساعت 23:17:50
شایعه دستور قضائی!؟

* بر اساس دستور قضایی باید ضابطان قضایی با منتشر کنندگان اخبار جعلی و کذب را که امنیت روحی و روانی جامعه را به خطر می اندازند از طریق شعبه ویژه احضار و پس از بررسی اسناد ادعایی با جدیت مورد برخورد قرار دهند.
* براساس تجربه اخبار و دستورات روسای ادوار مختلف قوه قضاییه قبل از صدور دستورات پی در پی باید بتواند حداقل برای یک نوبت مبنای منطقی و قضایی دستورات را مستند اعلام کند.
* سردار جلالی فرمانده پدافند غیر عامل ستاد کل نیروهای مسلح ، مقامات تلویزیون ، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و علی الخصوص برخی مقامات مذهبی شهر قم و مشهد از جمله کسانی بودند که کرونا را شایعه سازی فضای مجازی اعلام و بر انکارش اصرار کردند.
* قوه قضایبه باید پاسخ دهد با انکار کنندگانی که زمینه ساز جنایت امروز کرونا در ایران هستند چه برخورد قضائی و قانونی کردند؟
* شاید ادعای جریان خبری دی ماه فضای مجازی مبنی عدم تمایل حاکمیت به اطلاع رسانی ورود فاجعه بار کرونا به ایران تا پس از اتمام برگزاری راهپیمایی ۲۲بهمن و انتخابات نعل به نعل صحیح نباشد ، که تاثیری در اهمیت و صحت یکی از بزرگترین اخبار قابل انتشار کشور نداشت . لذا چرا این قوه در برابر پنهانکاری عامدانه جمع مذکور ساکت و خاموش است؟ چه مصلحتی را بالاتر از سلامت مردم ایران می دانند؟ مگر آلام بی نهایت و مرگ سخت مردم را نمی بیند؟
* قوه قضائیه باید قبل یا در مقدمه دستور ابلاغی مشخص می کرد معیار و شاخص تشخیص شایعه کدام موارد و ممیز کسیت؟
آیا پنهانکاران شلیک موشک به هواپیمای مسافری می توانند ضابط راستی آزمایی و تشخیص با اخبار تکذیب و انکار شده روزهای مذکور تحت عنوان شایعه باشند؟ آیا انکار شلیک مصداق شایعه و مقدمه دروغ بزرگ نبود؟
* آیا افشا و پیگیری کنندگان حساب های غیر حقوقی روسای قوه قضائیه نباید توسط رئیس و مقامات قوه قضائیه مورد راستی آزمایی قرار می گرفتند؟
* آیا دهها جریان خبری گذشته نچندان دور مانند قتلهای زنجیره ای ، خوابگاه دانشگاه تهران ، کهریزک ، فشافویه ، مفاسد مالی ۳ تا ۱۶ هزار میلیارد تومانی و ... تماما به عنوان شایعه و خط تبلیغی دشمن تکذیب و جرم انگاری نشدند؟
* تفاوت گردش جریانات خبری ناظر بر افشاء فساد دستگاههای حکومتی ، دولتی و مقامات صاحب قدرت با شایعه چیست؟
معیار و شاخص تشخیص بین افشاگری و شایعه مخرب کدام است؟
اگر براساس سوابق شایعه  ،واقعیت انکار شده ابتدایی باشد آیا عقلا می توانیم به صحت ابتدایی جریانات خبری فضای مجازی به اتهام شایعه تردید کنیم؟
* اگر اخبار روزانه و مکرر ضابطین قضایی مبنی بر کشف و ضبط دهها میلیون ماسک و دستکش طی چند روز گذشته را بپذیریم ، نباید ادعای برخی مقامات که فساد ساختاری را شایعه دشمن ساخته اعلام می کنند را پنهانکاری بدانیم؟

  تعداد بازديدها: 2983
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85704
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.