تاريخ انتشار: 27 اسفند 1398 ساعت 00:03:19
سایه تحریم‌ها بر کنترل بلای کرونا

جماران: کرونا ویروس به سرعت در جهان در حال شیوع است و فعلا برای ابتلای انسان‌ها راه فراری نیست جز مقابله درمانی و بهداشتی به این بلای جهانی که در کمترین زمان ممکن جهان را در نوردیده است.

ایران نیز مانند خیلی از کشورها به این بلا دچار شده اما به‌دلیل تحریم‌های ضد‌انسانی آمریکا در حوزه بهداشت و درمان ودارویی علیه نظام جمهوری اسلامی تامین امکانات درمانی و دارویی و حتی بهداشتی در این موقعیت بحرانی برای ایران دشوار شده است و مسئولان به راحتی به این امکانات دسترسی ندارند.

تحریم‌ها سبب می‌شود این امکانات به موقع و در حجم مناسب در اختیار مردم قرار نگیرد، عدم‌تامین به موقع این امکانات حتما روی کنترل به موقع و با کمترین میزان آسیب به کشور تأثیر می‌گذارد، همین مهم سبب شده است تا بحث پیگیری لغو تحریم‌ها از مسیر دیپلماسی پارلمانی مورد توجه قرار گیرد.

توجه به دیپلماسی پارلمانی و ارتقای آن در موقعیت بحرانی که کرونا ویروس برای سلامت مردم عزیز ایران اسلامی ایجاد کرده است اصل مهمی است که در نشست اخیر کمیسیون بهداشت با رئیس مجلس و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان مورد تأکید قرار گرفت و نمایندگان موکدانه از این دو مسئول در خواست داشتند ازاین ظرفیت برای لغو تحریم‌های دارویی بهره ببرند و آن را هرچه سریع‌تر و بدون فوت وقت ارتقا دهد.

درهمین راستا هم رئیس مجلس بدون درنگ درنامه‌هایی به رئیس اتحادیه بین المجالس و روسای مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد

امیدواریم با توجه پارلمان‌های دنیا به مشکلات درمانی و بهداشتی ایران تحت‌تأثیر تحریم‌های غیرانسانی و ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران به‌زودی شرایط بهتر شود و دنیا با همصدایی علیه آمریکا سبب شوند حداقل تحریم‌های دارویی علیه ایران را لغو شود.

  تعداد بازديدها: 974
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85752
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.