تاريخ انتشار: 02 فروردين 1399 ساعت 19:39:00
طنز پایتخت

✍️سریال پایتخت به زعم برخی اهل رسانه و فضای مجازی با چند کنایه به مقامات آغاز و کمافی السابق با تلاش برای ساخت لحظاتی خوش و شادی عمومی آغاز شد.
✍️فصل پنجم سریال پایتخت با ورود ناخواسته به منطقه تحت تصرف داعش که به اسارت خانواده نقی و خانواده سوری به دست نیروهای داعشی منجر شد. با اقدام نفرت انگیز نیروی های داعشی و حمله غیرتمندانه نقی ، بهتاش ، ارسطو و رحمت به سکانس اشک و غرور تکان دهنده در خور تقدیر و بسیار جذاب رسید.
✍️سکانس هایی از قسمت فصل ششم باعث کردید برخی اشاره نقی به قیمت ۳هزار تومانی بنزین را کنایه یک طرفه و نامناسب تخریبی علیه رییس جمهور، علی الخصوص در شرایط حساس مدیریت بحران بسیار جدی کرونایی دانسته و اشتباه اول پایتخت اعلام کنند.
 ✍️برخی هم حرکت نمادین زانو زدن و بوسیدن زمین مقابل درِ زندان توسط ارسطو بعد از آزادی را با توجه به اشاره نگهبان درِ زندان مبنی بر اینکه قبل از تو ماشین تخلیه چاه از اینجا خارج شدريال کنایه تند و توهین آمیز به شیوه انتخاب و آزادی زندانیان اخیر توسط رئیسی رئیس قوه قضائیه، که با طی مراحل ستاد عفو رهبری انجام می شود می دانند. اقدامی که به آزادی تعداد بسیار قابل توجهی از زندانیان دارای شرایط انجامید.
✍️برنامه سازان سینما و تلویزیون مکرر توضیح می دهند که استفاده از تیپ ، تکه کلام ، شرایط شغلی ، ادبیات ، رفتار ، موضوعات روز و بسیاری دیگر از مهمترین سوژه های طنز تصویری هستند، تاکید می کنند که برای افزایش جذابیت عمومی ناچار باید از مفاهیم ، تکه کلام ، رفتار خاص  و ..... از چهره های محبوب یا ویژگی های شغلی و موضوعات خاص مبتلابه جامعه وام گرفته و در قالب نمایشی به مخاطب و بیننده ارائه کنند..
✍️پایتخت پنج مانند بسیاری از برنامه های طنز چند سال گذشته بسیار از کلام ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که خطاب به کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده بود هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید، بی هیچ توهین و تحقیری استفاده کرد که بسیار با استقبال بیننده و بی هیچ رنجش شخص دکتر ظریف همراه بود.
✍️پایتخت به عنوان سریال طنز پایه که بخشی از وظیفه ایجاد شادی عمومی علی الخصوص در روزهای کرونایی را عهده دار است طبیعتا برای همراه سازی و جذب بیننده ناچار از وام گیری تکه کلام چهره ها و موضوعات مبتلابه اجتماعی است چهره هایی یا موضوعاتی که با خطوط قرمز کمتری مواجه و قابل دسترس به نظر می رسند. چنانکه مدیری در پاسخ به انتقادات از پرداخت یک سویه به دولت بسیار کوتاه در یکی از برنامه های فصل قبل اشاره کرد، مگر اجازه نقد سایر قوا و دستگاه ها را هم داریم.
✍️اگر طنز را بررسی و نقد طنازانه موضوعات مهم جامعه بدانیم که به دلیل لحن ملایم و مطبوع از سوی اصحاب قدرت و مدیران قابل تحمل و تامل می شوند. نیازمند همراهی ، عدم قضاوت تند و فوری و پرهیز از اتکا بر تحلیل کلمات است. پایتخت با اتکا به تجربه پنج فصل موفق، حتما می تواند فصل شش مورد پسند بینندگان و انشاءالله تاثیر گذار داشته باشد.۲فروردین۹۹

  تعداد بازديدها: 2661
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85804
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.