تاريخ انتشار: 03 فروردين 1399 ساعت 00:56:56
روزنامه چینی خواستار افشا فعالیت آزمایشگاه بیولوژیک ارتش آمریکا شد

یک روزنامه دولتی چین از ارتش آمریکا خواست تا فعالیت های آزمایشگاه میکروبی اش را که مدت کوتاهی قبل از شیوع ویروس کرونا، تعطیل شد افشا کند.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین روز شنبه در مطلبی نوشت: ابهام زیادی در مورد فعالیت آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا وجود دارد و همین باعث شده است تا مردم خواستار شفاف سازی فعالیت این آزمایشگاه شوند.

بر اساس این گزارش، نگرانی های زیادی در مورد تحقیقات آزمایشگاه ارتش آمریکا روی ویروس کرونا وجود دارد.

روزنامه مردم خاطر نشان کرد: در وب سایت کاخ سفید هم درخواستی از سوی مردم منتشر شده است که خواستار افشا علت بسته شدن آزمایشگاه «فورت دتریک» ارتش آمریکا هستند که ظاهرا روی ویروس جدید کرونا تحقیق کرده و حتی ممکن است باعث نشت آن شده باشد.

این آزمایشگاه که در منطقه فردریک مریلند آمریکا قرار دارد و روی ویروس های خطرناک عفونی چون ایبولا آزمایش انجام می دهد از اوت ۲۰۱۹ تعطیل شده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا در مورد تعطیلی این آزمایشگاه گفته است برخی از نیروهای آن کارآزمودگی لازم را نداشته و خطرهایی از نشت ویروس وجود داشت که امنیت ملی را به خطر می انداخت به همین دلیل تعطیل شد.

نیویورک تایمز هم پس از آن گزارش کرد مرکز یاد شده به دلایل امنیتی نمی تواند اطلاعاتی در این زمینه در اختیار مردم قرار دهد.

روزنامه مردم نوشته است مردم درخواست دارند فعالیت های این مرکز میکروبی ارتش آمریکا که شاید به انتشار کرونای جدید مرتبط باشد، مشخص و افشا شود.

بسیاری از رسانه هایی که در ماه های گذشته درباره این مرکز مطالبی منتشر کرده بودند، اخبار مذکور را از صفحات خود حذف کرده اند.

«جایو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل توئیتی منتشر کرد مبنی بر اینکه احتمال دارد کرونا از طریق ارتش آمریکا به شهر ووهان کانون شیوع کرونای جدید سرایت کرده باشد.

او پس از آن در توئیت دیگری اعلام کرد: شواهد زیادتری در این باره بدست آمده است که ارتباط ویروس کرونا را با آمریکا نشان می دهد یکی از این شواهد این است که ویروس از طریق آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا به سیگارهای الکترونیکی ساخت شرکت هواووی چین راه یافته و از همین طریق به ووهان رسیده است.

*ایرنا

  تعداد بازديدها: 1443
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85814
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.