تاريخ انتشار: 05 فروردين 1399 ساعت 15:40:38
توطئه کرونا

✍️کرونا هر چه از هر کجا که باشد امروز از مرز ۱۹۵ کشور عبور و ملت ها و دولت ها را با چالشی بزرگ روبرو کرده است چنانکه ایران نیز مدتها است با اتخاذ و اقداماتی غیر متمرکز و متاسفانه قابل خدشه در مسیر کنترل و مهار بیماری قرار دارد.
✍️ترامپ در روزهای آغاز گسترش ویروس با انتقاد از عملکرد چین از کرونا به ویروس چینی یا کرد که سایر کشورها را مرز مخاطره قرار داده است، چین نیز متقابلا ضمن گلایه از اقدام آمریکا به احتمال خروج ویروس از آزمایشگاه های سری بیولوژیک آمریکا اشاره کرد.
✍️اما در ایران برخی مقامات نظامی با تکذیب شایعه ورود کرونا به ایران به صراحت کرونا را جنگ بیولوژیک امریکا علیه پویایی اقتصادی چین نام بردند. هر چند پس از آلودگی ایران به کرونا این ویروس را به عنوان نبرد احتمالی بیولوژیگ آمریکا علیه ایران مورد اشاره قرار دادند.
✍️برخی مقامات سیاسی آمریکا پس از گسترش دامنه آلودگی به کشورهای منطقه و اروپا به ایران به عنوان عامل شیوء کرونا تاکید و خواستار مسئولیت پذیری مقامات ایران شدند.
✍️مقامات کشورمان در اظهار نظرهای جدید در یک مرحله رسما کرونا را جنگ بیولوژیک آمریکا و در مرحله بعد  از احتمال عاملیت آمریکا در تولید ویروس کرونا سخن گفتند.
✍️اما متحدین آمریکا در آسیا، اروپا و حتی اسرائیل از اولین کشورهای آلوده و آسیب دیده کرونا بودند؛ چنانکه امروز آمریکا در شرایط سخت کرونایی قرار دارد، تا جایی که ترامپ و برخی فرمانداران ناچار از اعلام شرایط هشدار حداکثری تا منع رفت و آمد و وضعیت جنگی شدند.
✍️چین به عنوان دارنده بیمار صفر و یک، با اعمال قرنطینه فوری و فراگیر در شهر ووهان ادعای مهار و عبور از کرونا را دارد که با توجه به سوابق مبارزه با ویروس های مشابه می تواند معقول و قابل قبول باشد، هرچند باید به خاطر داشت که تا این لحظه و علی رغم فعالیت همزمان و موازی صدها مرکز بزرگ و پیشرفته آزمایشگاهی جهان ماهیت و دارویی برای کرونا شناسایی نشده است. بنابراین باید پذیرفت که چین بدون شناخت ویروس و در اختیار داشتن داروی مربوطه از کرونا عبور کرد.
✍️آلمان حتما برخلاف ایتالیا در برخورد با کرونا بسیار جدی، منضبط و کارآمد است بطوریکه علی رغم سرعت گسترش ویروس با تحمل حداقل ممکن تلفات در مسیر کنترل و مهار بیماری گام بر داشته و از کمک به سایر کشورها دریغ ندارد.
✍️امروز از وضعیت سطح آلودگی ۱۹۵ کشور جهان اطلاعات دقیقی در دسترس ما نیست، اما تسلط و آرامش روسیه در برابر کرونا شاید نکته جالب توجهی باشد. علی الخصوص که هیچ برنامه معمولی در روسیه تغییر یا متوقف نشده است و هیچ پروتکل کنترلی کرونا به دستگاه های روسی ابلاغ نشده است. شاید روسیه علی رغم برخورداری از مرز مشترک با چین و برخی کشورهای شوروی سابق در کنار تایلند را بتوان تنها کشورهای غیر مبتلای کرونایی دانست. گروه بسیار بزرگی از دانشمندان و پزشکان روسی با تجهیزات کامل برای کمک محققین و پزشکان ایتالیا با ۹ فروند هواپیمای ترابری نظامی  روسی وارد این کشور شدند.
✍️دادستان در شرایطی بر برخورد با تحریف، جعل و شایعه سازی تاکید کرد که وزیر سابق بهداشت با انتشار نامه سرگشاده بر اطلاع مقامات از دی ماه نسبت به ورود کرونا به کشور تاکید کرده است. شاید دادستان باید توضیح دهد اگر ادعای دکتر قاضی زاده هاشمی قرین صحت باشد و مقامات از دی ماه از ورود کرونا آگاه شده باشند چرا باید به سایر توضیحات مقامات اعتماد کرد؟

  تعداد بازديدها: 3576
   


 
05 فروردين 1399   
علی

به گفته ی رئیس دفتر رئیس جمهور اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه حتی در چین نیز این ویروس آنچنان شیوع پیدا نکرده بود که در جامعه پزشکی یا مدیریتی کشورمان، درخصوص مبارزه با آن بحث و تصمیم‌گیری شود.




این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85832
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.