تاريخ انتشار: 05 فروردين 1399 ساعت 23:24:32
حکمرانی واقعی

جماران: دیروز رئیس جمهور روحانی با گلایه از وجود موانع برسر راه ترخیص کالاها از گمرک کشور، گفت اینکه میگویند"هفت خوان"درست نیست بلکه هفتاد خوان را باید طی کرد تا بتوان یک کالا را از گمرک ترخیص کرد.

مشابه همین گلایه را وزیر بهداشت و سایر مسئولین اجرائی در مورد بی توجهی عده ای از مردم به توصیه های ستاد ملی مبارزه باکرونا دارند. آنها میگویند علیرغم توصیه ها، عده ای به جای در خانه ماندن به سفر یا خرید و یا پارک ها میروند و با این کارها به گسترش زنجیره ویروس کرونا دامن میزنند.

نوع سخن گفتن آقای رئیس جمهور و سایر مسئولین بگونه ایست که گوئی کاری از آنها برای مقابله با این پیچ و خم های اداری و تخلفات برنمی آید و مثلا یک فرشته نجات باید از آسمان بیاید تا این مشکلات راحل کند!

چنین روشی بهیچوجه برای یک حکمرانی قانونی ومشروع قابل قبول نیست و مردم نمیتوانند مستمع این گلایه ها باشند و ویروس کرونا هم مشعول تاخت و تاز در کشور باشد.

شاید در شرایط عادی بتوان روش تسامحی را تا حدودی پذیرفت ولی وقتی جان میلیون ها انسان درخطر است، این قبیل گلایه ها مسموع نیست و انتظار مردم اینست که دولت با قاطعیت عمل کند.

برای حفاظت از جان مردم باید مقررات دست و پاگیر را دور زد، باید جلوی مسافرت ها را با قاطعیت گرفت و باید ممنوعیت ورود به پارکها و سایر اماکن عمومی را گرفت.

دولت اکنون از همراهی تمام نهادها و ارگان ها و نیروهای نظامی و انتظامی برخوردار است و هیچ مشکلی برای اجرائی کردن تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ندارد.

چند روز دیگر عده ای ممکن است بخواهند به بهانه۱۳بدربه پارکها و جاده ها و کوه و دشت بروند و زحمات طاقت فرسای پزشکان و پرستاران و سایر کسانی که برای مهار کرونا تلاش کرده اند را برباد بدهند.

دولت نباید به توصیه اکتفا کند بلکه باید با قاطعیت برخورد کند و مانع  تخلفات شود. انتظار نداریم مثل بعضی کشورهای اروپایی متخلفین را جریمه کنید ولی این را هم درست نمیدانیم که به توصیه اکتفا کنید و برای اجرای تصمیماتتان ضامن اجرایی‌ درنظر نگیرید.

شما مسئول جان مردم هستید و بایدب رای انجام این وظیفه،قاطعانه عمل کنید. حکمرانی واقعی یعنی این.

  تعداد بازديدها: 1230
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85836
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.