تاريخ انتشار: 30 فروردين 1399 ساعت 22:54:06
تحقیر مجلس

گزیده هایی از یادداشت:

✍️کدخدایی قائم مقام آیت الله جنتی و سخنگوی شورای نگهبان در اظهاراتی بدیع و یادآوری سرنوشت تعداد بالای نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس را بابت برخی طرحهای دارای فوریت به باد انتقاد گرفت.
✍️کدخدایی پس از اتمام تحصیلات در سال ۶۷ از لندن به تهران بازگشته و پس از معرفی به عنوان یکی از حقوقدان های شورای نگهبان توسط جنتی بعنوان سخنگو و بعدها قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان مشغول بکار شد.
✍️کدخدایی در اظهارات مذکور مدعی است چرا مجلس اصلاح قانون انتخابات را تمام نکرده است در حالی که طی سال های گذشته مصوبات مجلس در این خصوص بارها توسط شورای نگهبان عودت و عملا انگیزه و باور قانونگذار به اصلاح موارد مورد نظر را زیر سوال قرار داده است.
✍️ایکاش اعضای شورای نگهبان می پذیرفتند ، بسیاری از ۷۵٪ از مردمی که به انتخابات بهمن نه گفتند نظارت استصوابی را بزرگترین مشکل می دانند و بخشی از نمایندگان در ادوار مختلف هم در صدد اصلاح همین مورد بودند . آیا مردم علاوه بر عدم شرکت در انتخابات راه قانونی قابل دسترسی به عبور از این مانع بزرگ دارند؟
✍️کدخدایی مدعی است قرار گرفتن طرح دو فوریتی مذکور همگان را به تعجب واداشت . وسط بحران کرونا چه چیز واجب تر از اصلاح قانون انتخابات!؟ یعنی کدخدایی هنوز پیام نه ۷۵٪ از مردم به انتخابات اسفند را نپذیرفته است.
✍️کدخدایی که ایام هشت سال دفاع مقدس در لندن مشغول تحصیل بود شاید نمی داند که در بدترین شرایط جنگی برگزاری انتخاب حتی در خطوط مقدم نبرد مهمترین دغدغه امام(ره) بود چنانکه در همین روزها به زعم حاکمیت باید انتخابات برگزار و سپس آلودگی کشور به ویروس پیگیری می شد.
✍️اما نکته کلیدی در مداخله حقوقدان شورای نگهبان علیه مجلس است...
✍️مجلسی که پس از عکس العمل برنظارت استصوابی ... و پذیرش نظر دبیرخانه و کمیته های فرعی مجمع تشخیص مصلحت نظام اینک با نمایندگان چمدان بسته و مشتاق جدیدالورود پشت در ، آیا مستحق رای ۲۵٪-۲۰٪ رای حائزین انتخابات و تحقیر و تمسخر کدخدایی است.
✍️امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی به باور عقلی و شرعی مدعی و معتقد بود مجلس بعنوان محل تجمع منتخبین مستقیم آحاد مردم باید در راس امور ایران باشد اما چه می توان کرد در کمترین زمان ممکن به روزگاری رسیدیم ، کدخدایی که پس دوران دفاع مقدس و فارغ التحصیلی از لندن بازگشته و در شورای نگهبان مشغول خدمت شد نیز مجلس شورای اسلامی ایران را چنان می بیند که چنین مورد تحقیر قرار دهد.
✍️باید به روزهایی اندیشید که تشکیل مجلسی با رشد عدم مشارکت مردمی از ۷۵٪ (انتخابات اسفند ۹۸) به ۹۵٪ در انتخابات آینده به رسمیت شناخته نشده و بدرقه گردد.۳۰فروردین۹۹

  تعداد بازديدها: 2667
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86046
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.