تاريخ انتشار: 31 فروردين 1399 ساعت 00:46:16
از پشه تا کرونا

نمرود بن کنعان بن کوش بن سام بن نوح که از پادشاهان ظالم بابِل در دوران حضرت ابراهیم(ع) بود، وقتی در پیشگویی منجمان و کاهنان شنیده بود که پسری به نام ابراهیم در بابِل متولد خواهد شد که با بت‌پرستی مبارزه می‌کند و فرمانروایی نمرود را سرنگون خواهد کرد، دستور داد تمام زنان باردار را جمع کنند و در صورتی که نوزادشان پسر بود آنان را بکشند. نمرود هفت هزار کودک پسر را در چهل سال کشت با این وجود حضرت ابراهیم (ع) به امر الهی مخفیانه در غاری به دنیا آمد و بعدها بت‌های نمرود را سرنگون کرد تا جایی که به دستور نمرود به آتش پرتاب شد اما نسوخت!

نمرود که خود را قدرت مطلق می‌پنداشت، برای جنگیدن با خدای ابراهیم برجی بلند ساخت. این بنا که به برج بابل مشهور است پس از مدتی به فرمان خدا ویران شد که برخی مفسران، آیه ۲۶ سوره نحل را درباره این ماجرا دانسته‌اند:

قَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَأَتَى اللَّهُ بُنْيَانَهُمْ مِنَ الْقَوَاعِدِ فَخَرَّ عَلَيْهِمُ السَّقْفُ مِنْ فَوْقِهِمْ وَأَتَاهُمُ الْعَذَابُ مِنْ حَيْثُ لَا يَشْعُرُونَ (همانا كسانى كه قبل از ايشان بودند (نيز) مكر ورزيدند، پس قهر خداوند به سراغ پايه‌هاى بناى آنان آمد، پس سقف از بالاى سرشان بر آنان فرو ريخت و از آنجا كه انديشه‌اش را نمى‌كردند، عذاب الهى آمد.)

اما منابع تاریخی، سرنوشت این پادشاه سرکش و لشکرش را این چنین نقل کرده‌اند: به فرمان خدا پشه‌ها به سپاهیان نمرود حمله‌ور شدند و آن لشکر عظیم به یکباره فروریخت! نمرود هم که برای امان ماندن از نیش پشه‌ها به کاخ خود پناه برده بود و همه درب‌ها و منفذها را بسته بود از لشکر الهی در امان نماند و پشه‌ای به کاخ نمرود نفوذ کرد و از راه بینی، وارد سر نمرود شد!

وجود پشه در سر نمرود او را به چنان دردی مبتلا کرد که برای آرام کردن درد، بر سرش می‌کوبیدند تا پشه اندکی آرام بگیرد و در نهایت این پادشاه مغرور، با یک پشه مرد.

شاید موجود کوچکی به نام پشه در دوره حضرت ابراهیم که دومین پیامبر اولوالعزم بود، برای خالی کردن باد کله انسان مغرور و سرکش آن روز کفایت می‌کرد اما حالا  چه؟ حالا که بشر به زعم خودش، همان پشه را هم هزار جور تجزیه و تحلیل کرده و بر او احاطه یافته تا جایی که در یافته‌های علمی‌اش ادعا می‌کند:

پشه‌ها در هر ثانیه 500 تا 600 بار بال می‌زنند و 1.6 تا 2.4 کیلومتر در ساعت، سرعت پرواز دارند و از 30 متری بوی انسان را حس و از فاصله 3 متری خون را در سطح بدن شناسایی می‌کنند و وزن پشه‌ها 0.002 گرم برآورد کرده است، چه موجود کوچک‌تری از پشه باید این انسان سرکش و یاغی را به فکر وادارد؟

شاید آن موجود کوچک برای انسان امروز همان کروناست! مطابق بررسی‌های علمی، جرم یک ویروس کرونا که ترمز انسان پیشرفته امروز را کشیده 0.0000000000000005 گرم است (یک پشه 0.002 گرم) و اگر در بدن هر بیمار کوویدی، حدود 1 میلیارد ویروس کرونا وجود داشته باشد، در هر فرد بیمار 0.0000005 گرم ویروس کرونا وجود دارد که او را به کووید 19 مبتلا و برخی را به کام مرگ می‌کشد.

بنابراین اگر 10 میلیون انسان مبتلا به کووید 19 وجود داشته باشد، کلا" 5 گرم ویروس کرونا کره زمین را بهم ریخته است.

يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ (انفطار آیه 6)

اللهم صل علی محمدوآل محمد 

*ارسال کننده: مهندس سعید رحیمی*

  تعداد بازديدها: 3274
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86055
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.