تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1399 ساعت 01:07:33
مرز مهران ۲ روز در هفته بازگشایی می‌شود

استاندار ایلام گفت: با رایزنی‌ها و توافقات انجام شده با مقامات عراقی مقرر شد مرز بین المللی مهران دو روز در هفته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست گفتگوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: بازگشایی مرز تجاری این استان با کشور عراق از طرف وزارت صمت و امور خارجه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: بر اساس توافقات اولیه با مقامات عراقی مقرر شد مرحله اول بازگشایی مرز درخصوص میوه جات، تره بار و مواد غذایی با بازگشایی ۲ روز در هفته انجام شود.

استاندار ایلام با انتقاد از بسته شدن طولانی مرز مهران تاکید کرد: نبایست بسته شدن مرز برای کشور عراق عادی شود که در اینصورت خطر جایگزینی مرز دیگر وجود دارد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: برای این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق از طرف گمرک هستیم و در صورت نیاز هم از طریق ملی و هم از طریق مقامات عراقی این موضوع پیگری خواهد شد.

وی در ادامه بازگشایی مرز تجاری مهران را در این شرایط برای استان و کشور حائز اهمیت خواند و گفت: در این شرایط سخت تحریمی که مشکلات کرونا هم اضافه شده و کشور را با مسائل اقتصادی روبه رو کرده است بازگشایی مرز تجاری مهران با کشور عراق مهم و تعیین کننده است.

استاندار ایلام بازگشایی مرز مهران را منوط به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در انجام مراودات تجاری دانست و تصریح کرد: الان فرصت خوبی برای ترمیم و بازسازی جاده‌های و زیر ساخت‌های گمرک است و بایست برنامه ریزی شود تا نقاط ضعف در این خلوتی کار پوشش داده شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات است.

این مرز چند وقتی است که به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع کرونا بسته شده است.

  تعداد بازديدها: 1089
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86262
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.