تاريخ انتشار: 20 خرداد 1399 ساعت 23:45:43
فساد قضائی

✍️محاکمه فردی که تنها و تنها به واسطه ارتباط و اعتماد غیر معمول روسای قوه قضاییه به مهمترین مهره فساد قضایی شناخته شود علی رغم فضاسازی و جنجال ابتدایی با طرح کیفرخواست و بیان اتهامات نه چندان قابل توجه علی الظاهر در آغاز به پایان رسیده است.
✍️واقعا وقتی حتی فریاد تظلم خواهی مقام معظم رهبری در پیگیری حوادث و جنایاتی مانند تهاجم شبانه به دانشجویان خوابگاه دانشگاه تهران در ۷۸ یا افشاء دیرهنگام جنایت کهریزک در ۸۸ علی رغم جنجال ابتدایی مقامات قضایی و غیره به صدور احکامی نزدیک به هیچ رسید امروز و از این محکمه چه انتظاری می توان داشت؟
✍️مطبوعات امروز برخی جریان سیاسی و خبری مانند ماههای گذشته با اشاره به محاکمه یکی از معاونین دفتر روسای قوه قضاییه یکصدا از جسارت ، صداقت و پاکی رئیس جدید قوه قضاییه نوشتند . امروز بسیاری حتی رئیس قوه قضاییه را در زمره قهرمانانی از جنس سپهبد شهید قاسم سلیمانی نامیدند که باید مورد تکریم و الگو برداری سایر مدیران کشور هم باشد.
✍️اما فراموش نمی کنیم که علی رغم گذشت دو دهه هنوز هیچ کس حاضر نبوده و نیست از عقبه ناپیدا اما بسیار قدرتمند جوانانی چون جزایری و زنجانی دیروز و شریفی قائم مقام شهردار تهران و طبری معاونت دفتر رئیس قوه قضاییه ی امروز بگویند واقعا اینان زاده چه کسانی هستند؟
✍️فرض کنیم که در دوران جولان دادن طبری و امثال قاضی مرتضوی یا بازپرس قاسم زاده و بسیاری دیگر که حتما هرگز شناخته نخواهند شد ، رئیسی بعنوان دادستان و  رییس بازرسی کل کشور یا معاون اول قوه قضاییه به دلیل مشغله فراوان یا به اراده روسای قوه قضاییه قادر به دیدن مفسده دفتر رئیس قوه قضاییه نبوده است.
✍️فرض کنیم که مفاسد خانمانسوز قوه قضاییه به دلیل نادیده گرفته شدن رئیسی توسط روسای قوه قضاییه نباید دامنگیر این مدیر قضایی پاک ، صادق و شجاع باشد و ایشان علی رغم تصدی ۳۵ ساله بالاترین مراتب و موقعیت ممتاز قضایی فاقد مسئولیت و پاسخگویی باشد.
✍️اما تکلیف روسای قوه قضاییه در موضوع امثال طبری چیست؟ روسای قوه قضاییه که مسئول مستقیم صیانت از جان ، مال و ناموس و شرافت مردم شناخته می شوند؟
روسایی که همزمان در کسوت شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان از مسئولیت مستقیم بررسی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی ، قوانین کشور و حتی صحت عملکرد رهبری برخوردارند در حالیکه طی یک دهه قادر به درک و مشاهده فساد  در دفترشان نبودند.
✍️آیا روسای قوه قضاییه ، معاونین اول قوه و دادستانها نباید [...] پاسخگو باشند؟
✍️بهرحال امروز کسی را که نمی دانیم کیست در جایگاه متهم نشسته و به هر کم و کیفی محاکمه ، دریافت حکم ، خاتمه دادرسی و فراموشی جامعه همراه خواهد شد . در حالیکه مقامات عالی قضایی بعنوان مسئول عالی بی هیچ دغدغه و در برابر نگاه حیرت زده ما به تاج قهرمانی مبارزه صادقانه و شجاعانه با فساد مفتخر یا همچنان بر پستهای کلیدی دیگر تکیه خواهند داشت. ۲۰خرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 4182
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86485
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.