تاريخ انتشار: 02 تير 1399 ساعت 21:31:23
قوم شریف

✍️خبر بازگشت پیکر مطهر ۱۹۲ غیرتمند بال و پر سوخته به خاک میهن چون همیشه جانسوز و حیرت آور است که چگونه هر از گاهی جمعی از اصحاب غار کهف برای بیداریمان باز می گردند.
✍️پس از اعلام شکست عملیات والفجر مقدماتی که متاسفانه با شهادت غریبانه بسیاری از همرزمان همراه بود ، سایر یگانها به دو کوهه بازگشته و بنابر اصرار مرحوم سپهبد شهید صیاد شیرازی جهت استراحتی چند روزه از طریق پایگاه هوایی دزفول به تهران منتقل شدیم.
✍️اینکه چرا والفجر مقدماتی شد ، قتلگاه هنوز هم بماند اما باید به چند نکته اشاره کرد.
*طرح عملیات روی تپه بزرگی در حاشیه دوکوهه سنگچین و گردانهای لشگر ۲۷ با انتقال به دامنه تپه نسبت به موقعیت توجیه می شدند.
✍️پشتیبانی عملا محل تجمع نیروهای فاقد توانایی جسمی و حتی حرکتی بود.
✍️بسیاری از رزمندگان درگیر مظلومانه و غریبانه صرفا به دلیل تشنگی از پای افتاده و به شهادت می رسیدند.
✍️پس از بازگشت از مرخصی اجباری با سخنرانی فرماندهان و روحانیون مسئولیت گریزی روبرو بودیم که بی مهابا غرور رزمندگان را عامل شکست عملیات [...] اعلام می کردند.
✍️پس از بازگشت بلافاصله جهت عملیات بعد به منطقه فکه اعزام شدیم . عملیات والفجر ۱ در روزهای ابتدایی فروردین ۶۲ آغاز و دقیقا به همان دلایل با شکستی بزرگتر مواجه شدیم.
✍️یگانهای رزمی درگیر در مرحله اول عملیات مانند یگانهای والفجر مقدماتی با تحمل تلفات بسیار سنگین پذیرای شکست و عقب نشینی بودند.
✍️بسیاری از گردانهای رزمی با طرفیت سازمانی ۴۵۰-۴۲۰ نفر بعد از عملیات مقدماتی و یک حداکثر با ۵۰-۳۰ نفر به دو کوهه بازگشتند.
✍️منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی و والفجر یک شاید با توجه به شرایط رملی متحمل بیشترین شهدای مفقود الجسد دفاع مقدس باشند و به همین مناسبت بطور معمول بخشی از پیکرهای تفحص شده جنوب متعلق به این دو عملیات هستند.
✍️پس از اعلام شکست و خاتمه عملیات والفجر یک با داغ برادر ضا گودینی فرمانده دلاور و نامی گردان حنین و بسیاری دیگر از بهترین هایی که توفیق همرزمی و زیارتشان را داشتم ستون اتوبوس ها و کامیون های حامل گردان ۴۵۰ نفره حنین با دو سه اتوبوس عازم دو کوهه شدیم.
✍️حالا دو کوهه متحول شده بود رزمندگان برای قضاء حاجت و نظافت می توانستند بجای استفاده از امکانات صحرایی و اضطراری از سرویس های بهداشتی و حمام  جدیدالاحداث استفاده کنند.
✍️همواره فکر می کنم از چه قماشی هستند آنهایی که با نخوت و غرور [...] مقابل دوربین تلویزیون نشسته [...] از فرماندهی و ریاست در سنین جوانی بر ۱۲ ، ۲۴ هزار یا سیل رزمندگان نوجوان قصه می بافند ، نوجوانانی که بزرگوارانه هرگز عمق حماقت جاهلانه از این دست را بر زبان نیاوردند.
✍️اما امروز از شنیدن خبر فوت کرونایی استاد معظم دکتر جمشید پژویان عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه علامه هم متاثر شدم.
✍️دکتر پژویان در ایام تدریس دورس تخصصی مانند اقتصاد بخش عمومی ، مالیه و .... در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران حداقل به اندازه ۱۲ واحد بر بنده نیز حق استادی داشت.
✍️ایامی که بعنوان مشاور ریاست دانشگاه تهران و ریاست یکی از ادارات کل شاغل به خدمت بودم دکتر پژویان طی تماس تلفنی با صدایی به شدت لرزان در صدد بیان مطلبی بودند ، از دکتر اجازه گرفتم حضورا خدمت برسم.
✍️دکتر با حالتی به شدت عصبی ، ملتهب ، برافروخته ، با صدایی لرزان و پیشانی عرق کرده بدون آنکه نگاهش به چشمانم باشد به تخلف عضو هیات علمی یکی از دانشکده ها در نمره فروشی اشاره کرد ، برای آرامش دکتر پژویان عرض کردم استاد بنده از شاگردان گذشته شما هستم و قول پیگیری و اعلام نتیجه را دادم.
✍️پس از مدتی بدون اینکه دانشجویان آسیب دیده باشند تخلف عضو هیات علمی مستند و گزارش کار خدمت استاد پژویان نیز عرض شد . استاد پژویان با نگرانی از وضعیت همکار متخلف پرسیدند ، عرض کردم به شکلی مناسب و با حفظ آبرو تذکر لازم را دریافت کردند.
✍️امروز با مشاهده آرامش غارتگران هزاران میلیارد تومانی اموال ملت خاطر آشفتگی آنروز معلمی شریف و نجیب از تخلف همکار دانشگاهی را به خاطر آوردم ، رفتار شرافتمندانه استاد پژویان که حتما مورد رضای شهدای بازگشته به میهن اسلامی هم خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 4082
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86573
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.