تاريخ انتشار: 09 تير 1399 ساعت 22:35:46
فرهنگ طلبکاران

✍️مکاتبات آیت الله موسوی خوئینیها با مقام معظم رهبری و روسای کمیسیونهای مجلس با رئیس جمهور نمونه الگوی پر تکرار مطالبه یکسویه و حق به جانب مرسوم در ایران است ، خود برتر بینی که در تریبونهای سیاسی تا مذهبی مقامات تا فلان خطیب و واعظ قابل مشاهده است.
✍️علی الظاهر هیچ کس در هیچ جایگاهی بررسی و نقد را از خود و بدون احاله و خطاب به دیگران آغاز نمی کند همه خود را محق به سوال و توصیه به دیگران می دانند . بسیاری از مقامات عالی به شدت علاقمند دو زیستی در غالب مقام قدرتمند و اپوزیسیون هستند.
✍️الگوی غیر عقلانی ، غیر اخلاقی و نامشروع خود حق پنداری حتی قائل به استماع پاسخ نیست ، بلکه صرفا پذیرای عذر تقصیر و تایید جایگاه و نیّات خالصانه و مشوقانه نقّاد حق به جانب است. مقامات خود مطلق بین که نقد از سایرین را نشانه آزادگی ، اندیشمندی و فضیلت و نقد از خود را مسئولیت گریزی مقصران غیر متعهد ، فرصت سوز و مروج یاس و ناامیدی تعریف می کنند.
✍️آیت الله شهید دکتر بهشتی امکان سوال از حاکمیت را ضروری ترین نیاز جامعه می دانست ، چنانکه مقام معظم رهبری نیز بارها بر ضرورت سوال بی لکنت از حاکمان تاکید کردند ، همانطور که مکرر به برپایی کرسی های آزاد اندیشی که با انکار آغاز و به متفاوت گویی شناخته می شوند ترغیب نمودند.
✍️اینکه مدیر مسئول دائمی کیهان ، آیت الله خوئینها را به دلیل نامه ارسالی به رهبری تحقیر ، تهدید و منکوب و متقابلا نامه به رئیس جمهور را از آزادگی و مسئولیت پذیری مجلس یازدهم بداند ، رهبری را بری از هر قصور و اشتباه و سایر مقامات منتخب مردم را مظهر بلاهت ، خیانت و تقصیر بشناسد ، قطعا با هیچ اصلی از دین  و سیره ائمه اطهار  (ع) ، قانون اساسی کشور و مشی رهبری  سازگار نبوده و راه بجایی نمی برد.
✍️مقام معظم رهبری مکرر تاکید فرمودند که رهبری در چارچوب قانون اساسی دارای اختیار و باید در همان چارچوب پاسخگو باشد همانطور که کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری بعنوان مرجعی قانونی و بالا دستی به بررسی عملکرد رهبری در وقایع ۸۸ اقدام و در قالب گزارش ویژه در صحن خبرگان ارائه کرد همانطور که روسای جمهور علاوه بر پاسخگویی مستمر به رهبری موظف به حضور در صحن علنی مجلس و پاسخگویی هستند.
✍️آیت الله موسوی خوئینها که زمانی دادستان کل کشور ، نماینده امام در امور حج و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت تکیه داشت پیش و بیش از هر کس ابتدا باید از عملکرد دوران ریاست خود بگوید.
✍️باید پاسخگوی نقش خود بعنوان مقامی عالی رتبه در وقایع و تصمیمات باشد . خویینها هنوز به اتهام برخی سیاسیون مبنی بر جاسوسی به نفع شوروی یا مدیریت اشغال سفارت آمریکا در همان چارچوب یا اقدامات در دادستانی و نقش روزنامه سلام در شکل گیری حرکتهای اعتراضی و آشوبهای ۷۸ پاسخ نداده است حداقل باید توضیح دهد چرا هنوز هم جسارت یا صداقت به صراحت ندارد؟
✍️علی رغم تاکید سردار قالیباف ریاست مجلس مبنی بر اینکه وقت نقد دیگران نیست بلکه باید همه دست در دست هم برای عبور از شرایط دشوار کار کنیم و مردم برای کار کردن به ما رای دادند، امیدهای فراوانی ایجاد کرد . اظهارات هوشمندانه که متاسفانه بلافاصله توسط ۱۲ رئیس کمیسیونی که ۹ نفرشان در ادوار گذشته هم رییس کمیسیون بودند با انتشار بیانیه عجولانه خطاب به رئیس جمهور نادیده گرفته شد.
✍️اینکه ایران امروز مبتلا به فقر عمومی و عمیق ۷۰ درصدی در حال رشد است حرفی نیست اما لحن طلبکارانه بیانیه نویسانی که در مجلس قبل هم بر صندلی ریاست همین کمیسیونها تکیه داشتند و قطعا با بی درایتی ریل گذاری کرده اند بلاتشبیه به فریاد آی دزد آی دزد می ماند . روسای کمیسیونی که به فرمایش سردار قالیباف قطعا در سقوط مجلس از راس امور کشور نقشی کلیدی داشتند.
✍️اشاره هوشمندانه سردار قالیباف ریاست مجلس به بی کفایتی مدیریتی کشور که پس از ۴۲ سال به فقر ۷۰٪ رسانده است به تمامی مقامات و مدیران حاضر در چهار دهه اشاره دارد و منطقا هیچ مقامی نمی تواند و نباید خود را مستثنی بداند.
✍️امام خمینی رحمت الله علیه علی رغم اطلاع از عمق عشق و باور مردم ایران حتی علی الظاهر در بدترین شرایط سیاسی - اجتماعی از اشاره صریح و مستقیم به مواردی بعنوان اشتباه رهبری و عذرخواهی از مردم ابایی نداشتند ، که بر شوق و عشق مردم بر امام افزود.
✍️دکتر زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران طی روزهای گذشته خطاب به آیت الله :خوئینها البته بدون هیچ توهین ، تحقیر و تهدیدی و حتی بدون اینکه قصد قضاوت داشته باشد نوشت حتی من بعنوان استاد دانشگاه قبل یا همگام با اشاره به سهم دیگران و مقامات در شکل گیری معضلات در هم تنیده امروز باید نقد از عملکرد و سهم خود را نیز داشته باشم ، پس شما نیز باید نقد عملکرد منجر به شرایط موجود را از خود آغاز کنید.

  تعداد بازديدها: 3897
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86631
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.