تاريخ انتشار: 16 تير 1399 ساعت 17:40:15
دکترین مشترک ایران و آمریکا

✍️جورج دبلیو بوش سالها براساس استراتژی ۲۰۰۰ آمریکا و پس از واقعه یازده سپتامبر تاکید کرد: دفاع از اسرائیل چیزی فراتر از  موضوعات قابل طرح در منافع و امنیت ملی یا حمایت از متحد استراتژیک است ، بلکه حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل یک رسالت و مسئولیت اخلاقی ، انسانی و تاریخی است . توضیح کوتاهی که می توانست پاسخ دقیق برای چرایی پرداخت هزینه های فراوان ، دائمی ، همه جانبه و یکسویه آمریکا در حمایت از اسرائیل باشد.
✍️انتشار نامه ارسالی مقام معظم رهبری  در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق دولت خودگردان فلسطین و رئیس جنبش فلسطینی حماس به شکلی حیرت انگیز حامل همین نکته کلیدی در توضیح چرایی حمایت همه جانبه و دائمی ایران از آرمان فلسطین است . آرمانی که به آزادی و تشکیل مجدد کشور فلسطین مبتنی بر رای آزادانه ی ملت فلسطین تعبیر می شود.
✍️آرمانی والا که حتی با انتخاب غلط و سازشکاری یا عقب نشینی سران سازمانهای مبارز فلسطینی هم قابل خدشه نیست . حمایت فراگیر مبتنی بر تکالیف دینی ، اخلاقی و انسانی که حتی در روزهای همراهی سران فلسطین با جنگ صدام علیه ایران قابل تغییر نبود . آرمانی بزرگ که حتی ایجاد تردید در حقانیت و صحتش  میزان و شاخصی برای تمیز خدمت و خیانت ایرانیان به ایران تلقی می شود.
✍️آمریکا و ایران در رویارویی اسرائیل و فلسطین خود را به دلایل اخلاقی ، دینی و انسانی موظف به اعلام و ابراز حمایت همه جانبه از طرفین می دانند ، حمایتی که شاید منشاء چهار دهه خصومت و دشمنی دو کشور هم باشد تا جایی که به رسمیت شناختن اسراییل یکی از شروط اعلامی آمریکا برای آغاز مذاکره با ایران است و ایران نیز حذف اسراییل و بازگشت سرزمین های اشغالی به مردم فلسطین را خط قرمز و غیر قابل مذاکره می داند.
✍️آمریکا حداقل در مواضع رسمی ضمن تاکید بر حمایت تام از اسرائیل به حقوق حداقلی مردم فلسطین حتی تحت عناوینی مانند حکومت خودگردان تا تشکیل دو کشور مستقل اذعان دارد ، اما مواضع ما به چیزی کمتر از نابودی اسرائیل قائل نبوده و تشکیل کشور فلسطین غالبا دومین هدف اعلامی محسوب می شود.
✍️دکترین مشترک ایران و آمریکا مبنی بر رسالت دینی و اخلاقی حمایت تام و دائمی از طرفین درگیری اسرائیل و فلسطین که کم و کیف هر سطحی از روابط مستقل دو کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده و خواهد داد شاید به مهمترین عامل تنش ایران و آمریکا قابل تعریف باشد.
لذا ضروری است دکترین مبتنی بر رسالت دینی و اخلاقی ایران در دفاع از فلسطین یا به تعبیر دقیق تر دکترین مبتنی بر نابودی اسرائیل همانطور که به دقت در نامه ارسالی به اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق حکومت خودگردان فلسطین و رهبر جنبش حماس تبیین گردید توسط مسئولین و کارشناسان ذی ربط هم برای مردم مورد توضیح و تبیین دقیق قرار گیرد تا در آینده نیز جایی برای طرح شعارهای انحرافی و مغایر با دکترین رسالت اخلاقی و دینی حمایت از فلسطین مانند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران باقی نمانده باشد. ۱۶تیر۹۹

  تعداد بازديدها: 3877
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86672
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.