تاريخ انتشار: 25 تير 1399 ساعت 23:02:15
مجلس [...]

✍️رئیس کمیسیون سابق برنامه و بودجه مجلس پس از عبور موفق از نظارت استصوابی سختگیرانه ی شورای نگهبان ، کسب اعتماد اکثریت رای دهندگان گچساران ، شعب بررسی اعتبار نامه نمایندگان و کسب اعتماد کمیسیون ویژه تحقیق که به همین منظور تشکیل گردید بلاخره با ۱۲۸ مخالف در برابر ۱۰۲ موافق و ۲۸ ممتنع از ورود به مجلس محروم ماند . اینکه تشکیل کمیسیون ویژه و رای گیری صحن در مورد نظر اعلامی کمیسیون ویژه خلاف آیین نامه مجلس بود مهم نیست.
✍️اگر نماینده دو دوره قبل مجلس که با رای مردم برای سومین نوبت به مجلس راه یافت به فساد مالی و اداری مبتلا و از موقعیت نمایندگی به نفع منافع فردی سوء استفاده کرده است دستگاه قضایی با توجه به رای اکثریت نسبی نمایندگان به اخراج نامبرده از مجلس برای رسیدگی به تخلفات نامبرده چه تکلیفی دارد؟
✍️اگر تخلفات ادعایی مجلس پس از رسیدگی قضایی محرز نگردید تکلیف اتهام سازی و نمایندگان همراه با اتهام ادعایی چیست؟ چه مرجعی باید حق رای دهندگان گچساران و نماینده مذکور را احیا و به صاحب حق بازگرداند؟ تکلیف [آراء] اکثریتی مجلس چه می شود؟
✍️بهرحال مجلسی با حدود ۵۰٪ نماینده [...] یا بی تفاوت نسبت به فساد مالی نماینده مذکور یا مجلسی با ۵۰٪ نماینده قبیله گرا ، [...] ، حق گریز و بی تفاوت نسبت به فساد سیاسی روبرو است واقعا از مجلسی با حداقل ۵۰٪ نماینده [...] چه انتظاری می توان داشت؟ راستی با ۲۸ نماینده [...] صاحب آراء ممتنع [...]چه باید کرد؟
✍️اولین نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی با میزبانی روحانی و حضور قالیباف و رئیسی برگزار شد . اینکه رقبای انتخاباتی بعدها و با تصدی مسئولیت های متفاوت ناچار به همکاری و نشست و برخواست با هم باشند چیز عجیب و جدیدی نیست اما یادآوری کم و کیف اتهامات متقابلی که زوج رئیسی-قالیباف و روحانی_جهانگیری در مناظره های پخش مستقیم داشتند در نوع خود جالب توجه است . روحانی با رای اکثریت مردم رئیس جمهور شد اما رئیسی در قوه دوم منصوب و قالیباف با کسب حدود ۸۰٪ رای حدود ۲۰٪ حائزین رای تهران یعنی با حدود ۵٪ رای تهران به مجلس راه یافته و امروز باید بعنوان سران سه قوه خوش و خرم دور هم باشند همانطور که احمدی نژاد قبل و بعد از جنجال جلسه مجلس باید متحمل جلسات سه نفره با برادران لاریجانی بود.
✍️اینکه سه مدعی فساد طرف مقابل چگونه باید همدیگر را تحمل کنند راهی جز اتکا بر تعارفات معمول [...] تا لبخندهای [...] انتهای جلسات مقابل دوربین نخواهد بود . اما یک نکته کلیدی اینکه سران [...] چگونه می توانند معتمد و امانتدار هم باشند؟ آیا چنانکه لاریجانی در پاسخ به شیخ محمد یزدی نوشت: انباری از اسرار فساد تا پرونده اعمال افراد و خانواده های قدرت را با خود به یادگار یا برای روز مبادا خواهند برد؟ آیا رئیس جمهور و متقابلا رقبای [...] می توانند داشته های آماری واقعی را [...] به اشتراک بگذارند؟
✍️اینکه رئیس تصمیمات کلیدی اقتصاد ورشکسته کشور تحت قالب شورای هماهنگی سران از حیطه تصمیم گیری رئیس جمهور و رئیس هیات دولت خارج و توسط دو رقیب [...] گروه مقابل هستند اتخاذ گردد عقلا و شرعا راهی منطقی و پذیرفتنی است؟
✍️گفتگوی تلویزیونی دیشب قالیباف انصافا متفاوت از موارد مشابه توسط سایر روسای اسبق مجلس بود . قالیباف دیشب علی الظاهر بر احساسات و خواسته های درونی غلبه نداشته و در تبلیغات بسیار زود هنگام انتخاباتی برنامه ضبط شده تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده بود.
✍️قالیباف با فراموش کردن اینکه فقط ۱از ۲۹۰ مجلس است مانند رییس جمهور منتخب کشور از بسته برنامه اقتصادی مورد پیگیری در مجلس می گفت ، گویی که مجلس در خود و خود را حاکم ۲۹۰ نماینده دیده بود . یعنی هنوز [برداشتی] از موقعیت و جایگاه رئیس مجلس ندارد.
✍️رئیس جمهور در جلسه صبح امروز از عهد با رهبری بر تلاش مستمر خود و یکایک مسئولین تا آخرین ساعات مسئولیت قانونی دولت تاکید کرد ، هر چند برای بسیاری از مردم تنها حقیقت و واقعیت ملموس و قابل باور عبور دلار از22 هزار تومان و نزدیکی سکه با ۱۱ میلیون تومان می باشد ، یعنی که مجاری تنفس ملتی به قول آیت الله مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حدود ۷۵٪ جمعیت زیر خط فقر در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته است. ۲۵تیر
۹۹

  تعداد بازديدها: 4006
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86731
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.