تاريخ انتشار: 29 تير 1399 ساعت 23:55:34
مدیریت اعتراض اجتماعی

✍️تجربه غلط مدیریت (هدایت) اعتراض اجتماعی (دی ۹۶ مشهد) با استفاده از فراخوان نمایی از تریبونهای رسمی [(...مشهد)] برای هدایت معترضین مثلا پویش نه به گرانی دی سال ۹۶ مشهد به سمت دولت و شخص رئیس جمهور به دلیل ناتوانی در درک ماهیت اعتراض بلافاصله به شورش و اغتشاش پر هزینه تغییر ماهیت داد.
✍️متاسفانه طی دو روز گذشته شاهد تکرار مدل مدیریت غلط و پر هزینه حرکت اعتراض توسط امام جمعه این شهر بودیم چنانکه ائمه جمعه قم ، شیراز ، قزوین تا اراک ، ورامین ، رویان، ... در خطبه های این هفته ضمن اعتراض به شرایط سخت اقتصادی کشور همزمان و همزبان علیه کم کاری ، نابلدی و کوتاهی دولت و رئیس جمهور مطالبی بیان و از مجلس انقلابی و رئیس قوه قضائیه عدالت محور انتظار برخورد و مساعدت داشتند.
✍️پس از اعتراض اهالی روستاهای بخش غیزانیه ی اهواز نسبت به وضعیت دسترسی به آب شرب و بهداشتی ، شاهد اتمام فوری پروژه خطوط لوله انتقال و بهره برداری بودیم . الگوی موفق توسل به اعتراض که اتفاقا با مصداق آمریکا بعنوان حق طبیعی آحاد مردم برای دسترسی و دستیابی با حقوق ابتدایی طی دو ماه گذشته مورد تبلیغ تلویزیون و تریبونهای رسمی قرار گرفته است.
✍️بهبان در ساعاتی از پنجشنبه شب علی رغم بی توجهی و سکوت دستوری رسانه ملی شاهد تجمع اعتراضی محدود جمعی از مردم  نسبت به شرایط اسفبار اقتصاد معیشتی بود . اما ترجیح تلویزیون اولویت بازپخش خبر اعتراض برخی شهرهای آمریکا علیه خشونت پلیس بود و بهبهان را ندید.
✍️عبور نرخ مبادله دلار از ۲۵ هزار و سکه از ۱۱ میلیون تومان قیمت متوسط خرید هر کیلو حبوبات را به بالای ۳۵-۳۲ هزار تومان رساند یعنی آمار وحشتناک ۷۰٪ زیر خط فقر جمعیت کشور قطعا باید امروز در مرز ۸۰٪ جمعیت زیر خط فقر قرار گرفته باشد.
✍️این هفته در هر نقطه ایران شنونده خطبه ی نماز جمعه بودیم . حتما شنونده اعتراض ائمه ی جمعه علیه عملکرد اقتصادی رئیس جمهور و دولت بودیم . ائمه جمعه اعتراض مردم به گرانی افسار گریخته را مانند دی۹۶ نشهد حق مردم می دانند ، لذا تجمع میدانی دیشب بهبهان علیه گرانی با سمت و سوی علیه دولت و البته کم و کیف تجمع پنجشنبه شب این شهر ادامه یافت.
✍️تجمع پنجشنبه و شنبه بهبهان توسط علی رغم اصرار غیر [...] برخی تریبون های رسمی توسط بخش هایی از مردم این شهر با طرح شعارهایی علیه بخش های حاکمیتی و دولتی انجام شد . اینکه مردمی کارد به استخوان رسیده از فشار اقتصادی لب به اعتراض گشوده باشند چنانکه تلویزیون در سریال شبانه شورش خیابانی آمریکا چنین روایتی دارد ، باید بعنوان کمترین حق اجتماعی برای تمام مقامات و دستگاه ها قابل فهم باشد.
✍️دکتر نمکی وزیر پر تلاش بهداشت و رئیس عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگوی زنده تلویزیونی به صراحت به بی پولی دولت حتی در تامین کمترین وجه ممکن برای مقابله با تبعات اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا تاکید کرد که برخلاف جهت گیری خطبه یکسان این هفته ائمه جمعه به معنای ناتوانی دولت نیست بلکه تاکید بر خزانه و بودجه خالی کشور فاقد درآمد است.
✍️ائمه جمعه حداقل برای همراهی حداقلی با درک اجتماعی بیش از هشت میلیون موافق هشتک نه به اعدام می توانستند از رئیس قوه قضائیه به فرمایش امام جمعه شیراز ، ورامین ، قزوین ، ... دانشمند و عدالت گستر ضرورت توجه به خواست و اراده عمومی را متذکر گردند . احکام غیر ضروری و نابه هنگامی که جز ایجاد التهاب و چند دستگی و گسست اجتماعی به همراه ندارد.
✍️خود تکذیبی دکتر محمود احمدی بیغش عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیش از سی سال سابقه نظامی و دومین دوره عضویت در کمیسیون امنیت ملی مجلس که در خصوص واگذاری مدیریت برخی جزایر کشورمان به چین تحت توافق ۲۵ ساله در نوع خود بدیع و از عجائب حیرت انگیز روزگار به قول مرحوم ملاقلی پور نسل سوخته است.

  تعداد بازديدها: 3998
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86768
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.