تاريخ انتشار: 30 تير 1399 ساعت 00:22:00
خروج ناو «یو اس اس باتان» آمریکا از خلیج فارس

یک فروند کشتی جنگی آمریکا پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، منطقه را ترک و عازم پایگاه خود در ایالات متحده شد. واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی برابر ایران صورت گرفته اما تهران ضمن رد این ادعا گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش وخروج قوای بیگانه از منطقه را پیشنهاد کرده است.

یک فروند کشتی جنگی آمریکا پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، منطقه را ترک و عازم پایگاه خود در ایالات متحده شد.

به گزارش فارس، نیروی دریایی آمریکا از خروج یک ناو خود که مدتی در آبهای خلیج فارس مستقر بود، خبر داد.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» ناو آبی، خاکی «یو اس اس باتان» پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، عازم پایگاه خود در «نورفلوک» در آمریکا شد.

بنابر اعلام نیروی دریایی آمریکا، این ناو جنگی در زمان استقرار در خلیج فارس با شرکای منطقه ای ایالات متحده از جمله عربستان و امارات متحده عربی تمرینهای مشترکی انجام داد. بخشی از این تمرینها در دو جزیره عربستانی «کاران» و «کوران» برگزار شد.

چندی قبل رسانه ها از حضور کشتی جنگی یو اس اس باتان در منطقه خبر دادند. به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا این ناو در حوزه استحفاظی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه حضور داشت. پیشتر نیز ناو هواپیمابر «هری ترومن» آمریکا از خلیج فارس و دریای مدیترانه خارج شده بود.

واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی برابر ایران صورت گرفته اما تهران ضمن رد این ادعا گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش وخروج قوای بیگانه از منطقه را پیشنهاد کرده است.

  تعداد بازديدها: 1091
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86774
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.