تاريخ انتشار: 11 مرداد 1399 ساعت 23:37:09
کارشناسی ؛ مرگ تحریف

✍️مقام معظم رهبری در سخنرانی عید سعید قربان به ضرورت تبعیت از نظر کارشناسان بهداشت در برگزاری عزاداری ها ، بکارگیری همه نیروها برای مقابله با تحریم مانند دوران دفاع مقدس ، توجه عملی به مباحث علمی و مقابله با تحریف حقایق و قلع واقعیات تاکید کردند.
✍️علی رغم تاکید صریح و چند باره رهبری مبنی بر ضرورت عقلی، شرعی و حاکمیتی تبعیت از نظر کارشناسی ، متاسفانه شورای هیئات مذهبی با صدور بیانیه ، عقلانیت مبتنی بر کار کارشناسی را انکار و در جمله دو پهلو پیروی از نظر رهبری را در ممنوعیت برگزاری تجمعات عزاداری اعلام کردند.
✍️علی الظاهر ارکان شورای مذکور علی رغم سال های سال شعرخوانی بر کرسی مداحی هنوز به درک مبانی عقلانی ولایت پذیری نرسیده اند . هنوز نمی دانند توجیه اغناء مردم به تقلید و تبعیت از مرجع تقلید ضرورت اتکا بر فهم کارشناسی است . نکته مهمی که رهبری طی چند نوبت و در سخنرانی عید قربان تحت عنوان دستورات کارشناسان بهداشت مورد تصریح و تاکید قرار دادند.
✍️اینکه شورای سیاست گذاری [فوق] با برپایی هیئت هایی تکراری که به فرمایش صریح  و مکرر برخی مراجع تقلید در بسیاری از موارد مبتلا به شرک است چه آورده ای برای مومنان و مشتاقان اهل بیت داشته و خواهند داشت ، اما در این میان بیانیه هیئت های عزاداری یزد قابل تکریم است . وقتی نوشتند بنابر دستورات بهداشتی و برای حفظ سلامت عزاداران امسال شعور حسینی را جایگزین شوری حسینی خواهیم کرد.
✍️تحریف حقایق و واقعیات نکته مهم دیگری است که در سخنرانی دیروز مورد توجه قرار گرفت . تحریف حقیقت و واقعیت که با هدف ایجاد انحراف در درک آحاد جامعه از مردم کوچه و خیابان  تا رهبران بکار گیری می شود . تحریف با ایجاد تغییر معنایی و مفاهیم مخاطب را در فهم درست و نتیجه گیری دچار خطا و اشتباه می کند.
✍️تحریف پذیری در کمترین زمان ممکن مخاطب را به تردید در صحت و درستی انتخاب اهداف ، مسیر حرکت و نتایج می رساند ، چنانکه رهبری طی سخنان دیروز تحریف را دوشادوش تحریم جنایتکارانه آمریکا علیه ایران برشمردند.
✍️اما شاید مهمترین راه مقابله با تحریف و تحریف پذیری ایجاد اعتماد در جامعه مبنی بر امکان دسترسی به اطلاعات و داده های صحیح و صادقانه از سوی مقامات و دستگاه های مسئول باشد . تحریف بر ابهام و عدم اعتماد نسبت به صداقت و توانایی مقامات و مراکز مسئول شکل گرفته و حرکت می کند لذا برای مقابله با تحریف نیازمند شفافیت و صداقت و سلامت مراکز هستیم.
✍️مقام معظم رهبری در سخنرانی مرتبط با اعتراضات آبان ۹۸ علی رغم برخورداری از تجربه ۷ سال ریاست جمهوری و ۳۱ سال رهبری کشور به صراحت فرمودند در مورد درستی و غلطی افزایش قیمت بنزین با توجه به وجود دو نظر کارشناسی موافق و مخالف نمی توانم نظر بدهم ، اما از تصمیم و عمل شورای سران حمایت می کنم.
✍️مقابله با آثار بسیار مخرب تحریف نیازمند ایجاد اعتماد جامعه به صداقت و توانمندی مقامات و دستگاه ها در درک و توضیح حقایق و واقعیت ها است ، بنابراین شاید تنها راه مقابله با تحریف بازگشت به کار و دیدگاه کارشناسی در کشور باشد . جامعه باید اتکا تصمیمات مقامات و مراکز بر فهم کارشناسی اطمینان داشته باشند.
✍️اما نخبگان ، متخصصین و کارشناسان شاید با شرایط ذیل نظر کارشناسی بی حب و بغض خود را بیان کنند.
۱. مورد درخواست باشند
۲. مورد اعتماد باشند
۳. قضاوت نشوند
۴. مورد اتهام قرار نگیرند
۵. تحقیر نشوند
۶. تهدید و مجازات نشوند
۷. از امکان مطالعه و بررسی موضوعات بدون پیش فرض برخوردار باشند
۸. جلسات بحث کارشناسی با اعلام نتیجه آغاز نشود.
۹. کارشناسان بر اساس صلاحیت ، دعوت و از چینش خاص پرهیز گردد.
۱۰. مقامات خود برتر بینی و حق بجانب نباشند.
✍️بدون ایجاد شرایط کار کارشناسی متاسفانه چون گذشته شاهد استمرار تصمیمات مقام محور و دستوری فاقد عقبه ی کارشناسی و اعتماد عمومی خواهیم بود ، تصمیماتی که به هر بهانه به ناکجا آباد و عدم کارائی بیشتر منجر خواهند شد.
✍️خطاب پیر مرد توسط مقام معظم رهبری به ترامپ رییس جمهور ۷۵ ساله آمریکا هم مورد توجه و تعبیر و تفسیر رسانه ها قرار داشت. ۱۱مرداد۹۹

  تعداد بازديدها: 4234
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86844
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.