تاريخ انتشار: 18 شهريور 1399 ساعت 21:14:13
ایثار ، جان نثاری نیست

✍️وقتی مسعود دیانی روحانی مجری برنامه سوره شبکه چهار در برنامه شنبه به برتری مساوات بر عدالتخواهی اشاره کرد اطمینان یافتم که نفی عدالتخواهی و تاکید بر مساوات بعنوان شاخص ارزشمندی شیعه توسط شیخ احمد و شیخ علیرضا پناهیان در منبر شب و روز عاشورا یک اتفاق و برداشت فردی نبود.
✍️پس از حوادث آبان ۹۸ شیخ علیرضا پناهیان برای توجیه و تاکید بر ضرورت تندی در برخورد با حرکت اعتراضی و اغتشاشی سندیت حدیث نبوی إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ که مشترک کتب احادیث شیعه - سنی است را مورد تردید قرار داده و مدعی شد هدف رسالت دستیابی به قدرت و حاکمیت بود لذا برای حفظ حاکمیت برخورد قاطع ضروری است نوشتم در صددند دین را با نگاه فرقه گرایانه تفسیر کنند.
 ✍️سکوت علما در برابر انکار حدیث نبوی مکارم الاخلاق تاکید بود بر اینکه مردم نیز می توانند هزاران هزار حدیث مندرج در کتب شیعه را که هرگز به استحکام و تواتر حدیث مکارم الاخلاق نیست به دیده تردید دیده و بی اعتبار بدانند.
✍️اینکه نهج البلاغه چیزی جز سخن از عدالت نیست یا حتی تنها شرط و دلیل مورد اشاره امام علی علیه السلام در پذیرش خلافت اجرای عدالت و حدود الهی بود حتما در برابر نص آیات الهی و اصرار شیعه بر اصل عدالت در کنار توحید ، نبوت و معاد بعنوان اصول دین قابل مقایسه نیست اصل اعتقادی شیعه که به امامت منجر و وجه تمایز شیعه و اهل سنت است امروز توسط جریان فکری مروج مساوات یا جان نثاری و فدایی قابل اغماض و فاقد ارزش توجه اعلام می شود.
✍️جان نثاری یا مساوات از قرآن نیست در هیچ بخشی از سیره نبوی (ص) و ائمه اطهار(ع) هم مشاهده نمی شود مساوات تنها در داستان سرایی به سبک و سیاق شرح حال گویی مداحان در خصوص حضرت ابوالفضل العباس(س) پر تکرار است شرح وصف قهرمانی شجاع ، جسور ، صبور ، اهل مرام و معرفت و فدایی مقتدا که در مقام شیدایی به مریدی تام در برابر مراد رسیده و فدایی مراد می شود.
✍️ابوالفضل العباس در ترویج فرهنگ مساوات و جان نثاری با ویژگی عقلانیت ، علم ، اجتهاد ، حق انتخاب در تمام مراحل ، آزادگی ، جهاد و ایثار معرفی نمی شود  تا ناچار از توضیح ابعاد شخصیتی عالم آزاده ایثارگر قیام به عدالت و مبارزه با فساد و ظلم نباشند.
✍️مساوات یا جان نثاری و فدایی مرید در برابر مراد ، مرشد ، قطب و .... به معنای ارادتی آگاهانه نیست که به تبعیت محض و ابراز جان نثاری تعبیر می شود وضعیتی که توسط نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مکرر نفی شده است . در مغایرت آشکار با سیره سیدالشهدا(ع) حتی در آخرین ساعات و لحظات قبل از نبرد قرار دارد که سیدالشهدا (ع) حتی در آخرین ساعات و لحظات نزدیک به نبرد با ترغیب به ترک صحنه کارزار و توصیه به قمر بنی هاشم (س) برای شنیدن پیشنهاد دشمن از تبعیت پرهیز و بر حق انتخاب آگاهانه تاکید می کند.
✍️جریان فکری مذکور با جعل و تحریف مفاهیم دینی مانند جهاد عالمانه مبتنی بر آزادگی به مساوات یا روحیات مبتنی بر جان نثاری مرید در برابر مراد در صدد است جامعه شیعه مبتنی بر رابطه امام و امت را به حلقه مریدان فدایی مراد تنزل دهد [...].
✍️قرآن شاخص برتری انسان را با إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ تعریف و جریان انحرافی با مفهوم پردازی جان نثاری شاخص ارزش گذاری بدنبال احیای حلقه های از جنس باطنیه ، فراموشخانه ، قلعه الموت حسن صباح اسماعیلیه و ... است که در سالهای اخیر به طالبان و داعش و غیره هم در حوزه سیاسی و صدها حلقه باطل اجتماعی در میان جوامع توحیدی و غیر توحیدی می شناسیم که تماما بر خلع اندیشه و انتخاب و متقابلا ترویج نحله های شیدایی و فدایی تاکید دارند.
✍️فرقه گرایان برای حفظ و گسترش قدرت در صدد مرید پروی اند ، مرید پروری به کوری و تبعیت محض می رساند پیروانی که با خلع ید از عقلانیت و دین مداری عالمانه جز اطاعت امر چیزی ندیده و نمی دانند در حالیکه مقام معظم رهبری به تبع سیره امام خمینی رحمت الله علیه در برابر طرح شعار انحرافی اما صادقانه جان نثاری و فدایی امت در برابر رهبری هم بلافاصله و با قاطعیت واکنش نشان داده و فرمودند این شعار غلط است نه رهبر فدایی شما است نه شما فدایی رهبر هستید بلکه همه ما فدایی اسلام عزیز هستیم.

  تعداد بازديدها: 4704
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87148
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.