تاريخ انتشار: 19 مهر 1399 ساعت 20:04:23
آمریکا هیچ گاه اینقدر با تنش سیاسی روبرو نبوده است

جماران: همزمان با طرح تلاش شماری از افراد تندرو و افراطی برای ربودن یکی از فرمانداران آمریکا شبکه فرانس 24 گزارش داد آمریکا هیچ گاه تا این اندازه با تنش سیاسی روبرو نبوده است. 

16 مرد راست گرای افراطی به اتهام تلاش برای ربودن یک فرماندار دموکرات دستگیر شدند. اف بی آی اعلام کرد این توطئه را خنثی کرده است. هدف این توطئه راه اندازی جنگ داخلی بود.

این اقدام، نتیجه 9 ماه تحقیق و نظارت اف بی آی بود. 16 مرد دستگیر شده متهم به تلاش برای ربودن فرماندار میشیگان هستند.

طبق گزارش یکی از ماموران اف بی آی، چند تن از عوامل توطئه از قتل «مستبدان» یا «از میان برداشتن» فرماندار می‌ گفتند.

«دانا نسل» دادستان کل ایالت میشیگان اعلام کرد آنها به اتهام تهدید به اقدامات خشونت بار با هدف ایجاد جنگ داخلی متهم شده اند. این افراد در حال آماده سازی و آموزش برای حمله به مقر فرماندار میشیگان و ربودن مقامات ایالت از جمله فرماندار بودند.

این افراد آماده عمل شده بودند، زیرا فرماندار میشیگان در بحبوحه همه گیری کرونا دستور محدود کردن تجمعات را صادر کرده بود.

در این گزارش همچنین نوشته شده است: «این گروه به این نتیجه رسیده بود که بر تعداد اعضا باید اضافه شود و همدیگر را به صحبت با همسایه‌ ها و انتقال پیامشان ترغیب می ‌کردند.»

«ادم فاکس، بری کرافت، تای گاربین، کلب فرانکس، دانیل هریس و برندون کاسرتا» تعدادی از افرادی هستند که تاکنون در ارتباط با این توطئه دستگیر شده‌ اند.

از دیدگاه «گرچن وایتمر» فرماندار میشیگان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مسئول این وضعیت است.

وی گفت: هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا، محکوم کردن برتری جویان سفید پوست و گروه‌ های نفرت پراکنی مانند همین دو گروه شبه نظامی در میشیگان را رد کرد. وی به آنها گفت: عقب بایستید و آماده باشید.

رئیس جمهور آمریکا که برای دوره دوم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است در این سخنان گروهی موسوم به «پراد بویز» را خطاب قرار داد که از مخالفان استفاده از ماسک هم هستند.

از دیدگاه بسیاری از ناظران این اظهارات در واقع نوعی دعوت به وارد عمل شدن گروه‌ های راست گرای افراطی آمریکایی بود.

در پی همه ‌گیری کرونا، ویتمر محدودیت‌ هایی را در میشیگان اعمال کرده و از منتقدان سرسخت واکنش دونالد ترامپ به این بحران است.

  تعداد بازديدها: 947
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87393
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.