تاريخ انتشار: 19 مهر 1399 ساعت 20:56:54
ثبت ۱۸۸ حمله اسلام‌هراسی علیه مسلمانان آلمان در سه ماه گذشته

وزارت کشور آلمان به نقل از پلیس این کشور اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، جرایم نفرت محور و اسلام هراسی به ثبت رسیده علیه مسلمانان ۱۸۸ پرونده بوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، وزارت کشور آلمان اعلام کرد که در طی سه ماه گذشته، ۱۸۸ حمله اسلام هراسی در این کشور به ثبت رسیده است.

وزارت کشور آلمان گفت ، پلیس آلمان در سه ماهه دوم سال جاری ۱۸۸ جنایت ضد نفرت علیه مسلمانان را ثبت کرده است. طبق این آمار، حداقل ۱۵ مسجد بین آوریل و ژوئن سال ۲۰۲۰ مورد حمله قرار گرفته‌اند و ده‌ها مسلمان در خیابان‌ها یا در یک مکان‌های عمومی در معرض آزار و اذیت فیزیکی یا کلامی قرار گرفتند. در این حملات ۹ مسلمان زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه تأیید کرد در حالی که تحقیقات جنایی علیه چندین مظنون آغاز شده بود ، تاکنون هیچ دستگیری در رابطه با هیچ یک از این حملات انجام نشده است. نزدیک به ۴۰ مورد از جنایات نفرت ضد مسلمانانی در برلین پایتخت آلمان بوده‌اند.

گفتنی است آلمان در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام هراسی بوده است که با تبلیغات گروه‌های نئونازی و حزب راست افراطی حزب «آلترناتیو برای آلمان» این حملات بیشتر نیز شده اند.

در کشور آلمان ۸۱ میلیون نفر زندگی می کند و بعد از فرانسه دومین جمعیت مسلمان اروپای غربی را در خود جای داده است. از حدود ۴.۷ میلیون مسلمان این کشور ، حداقل ۳ میلیون نفر از نژاد ترک هستند. از سال ۲۰۱۷ تاکنون جرایم اسلام‌هراسی در آلمان به صورت جداگانه به ثبت می‌رسند.  تعداد کل موارد در سال ۲۰۱۹ به طور رسمی اعلام نشده است. در سال ۲۰۱۸  هر چند ۹۱۹ مورد از جمله ۴۸ حمله به مساجد رخ داده است که کمی کمتر از سال ۲۰۱۷ با ۱۰۹۵ مورد جنایت بوده است.

بیش از ۹۰٪ این موارد به جنایات با انگیزه سیاسی به راست‌گرایان افراطی نسبت داده شد. این ارقام نشان می‌دهند که هر چند تعداد مجروحان در حملات کاهش یافته‌اند اما وسعت حملات افزایش داشته‌اند.  در سال ۲۰۱۷ مقامات ۵۶ حمله اسلامی هراسی را گزارش کردند که در مجموع ۳۸ زخمی داشتند. در سال ۲۰۱۸ ، ۷۴ مورد جرم با ۵۲ مورد مجروحیت رخ داده است که از جمله دو اقدام به قتل بوده است.

در همین راستا تحقیق دیگری که توسط حزب چپ به تازگی منتشر شد نشان داد که در طول سال ۲۰۱۹ ، یک روز در میان ، یک مسجد ، یک موسسه اسلامی یا یک نماینده مذهبی در آلمان در حملات ضد مسلمانان هدف قرار گرفته‌اند.

  تعداد بازديدها: 1581
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87396
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.