تاريخ انتشار: 22 مهر 1399 ساعت 18:06:45
اسرائیل تاوان حمله به اسیران فلسطینی را خواهد پرداخت

یک رسانه عرب‌زبان از وخامت وضعیت جسمانی ماهر الأخرس و اعتصاب غذای ۳۲ اسیر فلسطینی دیگر به نشانه همبستگی با این اسیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه خبری المیادین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وضعیت جسمانی ماهر الأخرس که ۷۹ روز از اعتصاب غذای او می‌گذرد، بسیار وخیم است و هر لحظه ممکن است که جانش را از دست بدهد.

وی افزود، این مساله باعث شد که اسیران فلسطینی دیگر در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی برای همبستگی با الأخرس آماده شوند. به همین دلیل ۳۲ اسیر فلسطینی در زندان "عوفر" به منظور همبستگی با او اعلام اعتصاب غذا کردند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در جلسه دوشنبه با آزادی فوری ماهر الاخرس به رغم وخامت وضعیت جسمانی‌اش مخالفت و تاریخ ۲۶ ماه میلادی آتی را به عنوان موعد آزادی وی تعیین کرد.

الاخرس ضمن مخالفت با حکم دادگاه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به اعتصاب غذا تا زمان آزادی فوری‌اش ادامه می‌دهد.

به نقل از آناتولی، در این راستا جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاوان حمله به اسرای فلسطینی در زندان ایشل را خواهد پرداخت.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با انتشار بیانیه‌ای حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به اسرای فلسطینی در زندان ایشل را «جنایت علیه بشریت» دانسته و اعلام کرد: "اشغالگر تاوان این اقدام را خواهد پرداخت. مقاومت (حماس) آماده برخورد با حملات اسرائیل علیه اسرا است ".

بنا به اعلام ناهد الفاخوری، "مدیر «مرکز اطلاع رسانی اسرا» وابسته به حماس، نیروهای ویژه اسرائیل «متسادا» به زندان ایشل در شمال این کشور که اسرای فلسطینی آنجا نگه‌داری می‌شوند، یورش برده و به زندانیان حمله کرده‌اند".

نیروهای رژیم صهیونیستی الاخرس را که شش فرزند دارد ماه ژوئیه به مدت چهار ماه بازداشت کردند. پس از گذشت ۲۰ روز از حبسش در اعتراض به بازداشتش اعتصاب غذا کرد و به دلیل وخیم شدن حالش به بیمارستان منتقل شد.

براساس آمار رسمی فلسطین، "در زندان‌های اسرائیل ۴۷۰۰ فلسطینی به سر می‌برند که ۳۶۵ نفر از آنها تحت عنوان «بازداشت‌ اداری» بدون هیچ تفهیم اتهام یا محاکمه‌ای زندانی هستند".

  تعداد بازديدها: 983
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87410
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.